Lifestyle, Sănătate — mai 17, 2013 at 12:39

Vrei să ai sub control greutatea?

by

Iată câteva principii de bază ce pot fi urmate de oricine își dorește să-și păstreze  greutatea normală:  

greutatea sub control

Programul regulat al meselor

 – Cu toate că acest lucru a devenit aproape un lux în societatea modernă (datorită cel mai des  faptului că serviciul nu permite acest lucru), este important  să aveți cel puțin 3 mese pe zi la intervale regulate de timp, astfel încât organismul să poată oferi în schimbul hranei, maximum de energie de care aveți nevoie.

– După fiecare masă faceți o pauză de 10 minute înainte de a începe activitățile cotidiene.

Cantitatea

 – Masa de prânz să fie cea mai consistentă, întrucât puterea digestivă are un maxim de activitate în jurul orei 12  a.m.

– Nu vom mânca seara înainte du culcare și în nici un caz nu ne vom culca cu stomacul plin, imediat după masă. Este necesar să așteptăm aproximativ 3 ore după masă de seară, pentru ca alimentele să se digere corespunzător.

Hidratarea

 – Consumul regulat de lichide aproximativ 2 litri pe zi, ne asigură buna hidratare a organismului și ne oferă posibilitatea de a elimina reziduurile toxice acumulate în urma digestiei și a metabolismului celular.

– Este interzis să consumăm lichide reci în timpul meselor, pentru că acest lucru poate îngreuna digestia.

Calitatea actului de a mânca

 – Vom mânca în liniște, fără a fi  distrași  de alte surse exterioare gen: televizor, telefon, calculator, conversația cu prietenii etc.

– Vom mesteca foarte bine alimentele astfel încât “să bem alimentele solide și să mestecăm alimentele lichide”.

– Nu vom mânca niciodată  până ce masa anterioară nu a fost digerată.

Calitatea alimentelor

 – Se evită consumul de alimente ca: zahărul alb și dulciurile rafinate cu zahăr alb sau înlocuitori artificiali, pâinea albă și produsele cu făină albă (produse de patiserie, spaghete etc.).

– Se evită alimentele ce conțin aditivi sintetici (E-uri), coloranți, conservanți, amelioratori de gust. Se evită de asemenea consumul băuturilor și a sucurilor carbogazoase.

– Se va exclude pe cât posibil carnea din alimentație, în special carnea grasă și procesată (mezeluri, carne tocată etc).

– Se vor consuma alimente hrănitoare ca: fructe proaspete, sucuri și salate din legume și fructe, cereale integrale, leguminoase, semințe oleaginoase, miere naturală, produse lactate, ouă. O alimentația lacto-vegetariană este mult mai folositoare.

Proporții adecvate

 – Se va avea în vedere ca proporția alimentelor ingerate să fie: glucide 60-70%,  sub formă de zaharuri naturale (zahăr brun, melasă), miere de albine, fructe dulci… lipidele să nu depășească 20-30% din totalul de calorii și să predomine cele de origine vegetală (uleiuri vegetale presate la rece) sau animală (lapte și produse lactate naturale) iar proteinele să fie 10-15% din totalul de calorii (în special proteine de origine vegetală sau animală din produse lactate, ouă).

Urmând mai mereu aceste sfaturi veți fi mai mereu plini de energie și bună dispoziție și cel mai important lucru: păstrați departe de voi bolile și neplăcerile legate creșterea excesivă în greutate.
sursa: terapieholistica

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.