Comunicate de presă, Ultimile Știri — noiembrie 11, 2013 at 21:38

Turismul românesc nu va cuceri piața internațională fără mitul Dracula

by

LOGO FPTSTurismul românesc nu va cuceri piața internațională fără exploatarea mitului Dracula, orice alte tehnici de promovare am încerca. De aceea, construirea unui circuit al castelelor legate de mitul lui Dracula constituie o încercare de recuperare a profitabilității unei legende pe nedrept ignorate și marginalizate.

Chiar dacă mai există încă reticențe pe plan intern față de promovarea turismului românesc pe baza brandului Dracula, adevărul este că România nu a avut și nu va avea niciodată o altă legendă turistică mondială atât de cunoscută și de atractivă precum aceasta.

Sper să nu mai fie nevoie de alți zece ani pentru ca mitul Dracula să ajungă să fie acceptat și folosit ca atare în calitatea lui de magnet pentru turiștii străini. Ar fi o altă decadă pierdută pentru turismul românesc în ceea ce privește potențialul său internațional.

Mitul Dracula nu mai are nevoie de mult de România, pentru că a fost preluat profesionist de industria de la Hollywood, precum și de operatorii de turism pragmatici din Marea Britanie sau din țările Asiei de Sud-Est pentru care s-a transformat într-o industrie de miliarde de euro. România, în schimb, are nevoie mai mult ca niciodată de mitul Dracula pentru a ieși din izolaționismul său turistic contemplativ, fiind o țară care șade pe un munte de aur al promovării gratuite la nivel internațional pe care refuză cu obstinație să-l folosească, spre propria sa pierdere.

Dan Matei Agathon
Preşedinte
Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS)       

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page