You cannot copy content of this page
Familie, Lifestyle — noiembrie 26, 2013 at 19:06

Trucuri care ne ajută să adormim mai repede

by

somnulProblemele de somn ne pot afecta sanatatea, performanta de la locul de munca si chiar si relatiile cu ceilalti. Privarea de somn ne face sa avem probleme de memorie si sa facem fata cu greu stresului, spun expertii.

Mai mult, cei care dorm mai putin cu o ora sau doua decat ar fi normal isi cresc riscul de infectii, ingrasare, diabet sau boli cardiovasculare, indica studiile. Robert Oexman, director al Sleep to Live Institute sustine ca „lipsa somnului poate duce la un comportament haotic, pierderea rabdarii si luarea deciziilor proaste”.

Pentru a va ajuta sa aveti parte de portia necesara de somn, mai jos am creat o lista de cinci trucuri care va vor ajuta sa adormiti mai repede.

1. Adoptati o rutina pe care sa o respectati seara de seara

Incercati sa stabiliti un ritual pe care sa il respectati in fiecare seara, inainte de a va baga in pat. De exemplu, faceti o baie fierbinte care sa va relaxeze, sau cititi cateva capitole dintr-o carte usoara, la lumina unei lampi. De asemenea, Oexman recomanda ca temperatura din camera in care dormim sa nu fie foarte ridicata (in jur de 18-20 de grade Celsius) si ca atunci cand ne bagam in pat sa stingem orice sursa de lumina.

2. Nu folositi telefonul pe post de ceas desteptator

In primul rand, specialistii ne recomanda sa nu tinem telefonul mobil aproape de pat deoarece avem tendinta ca atunci cand nu reusim sa adormim sa incepem sa il utilizam.

„Dormitorul ar trebui sa fie rezervat pentru somn, sex si nimic altceva. Nu exista nicio scuza. Daca folositi alarma de la telefon, puteti sa mergeti si sa cumparati cel mai ieftin ceas desteptator si ati rezolvat problema”, a explicat Oexman.

3. Respirati adanc

De cele mai multe ori, cand ne asezam in pat continuam sa fim incordati si acest lucru ne impiedica sa adormim repede. Potrivit unui articol publicat in WebMD, atunci cand facem exercitii de respiratie adanca, creierul recunoaste ca incercam sa ne relaxam si trimite un mesaj la nivelul intregului corp. „Lucrurile acelea care se manifesta atunci cand suntem stresati, cum ar fi cresterea ritmului cardiac si tensiunea, scad in momentul in care incepem sa respiram adanc si sa ne relaxam”.

Vikki Stark a explica in „Psychology Today„ cum putem sa realizam exercitii de respiratie eficiente care sa promoveze somnul. „Atunci cand inspirati, vizualizati aerul curat si proaspat care va intra in plamani si apoi ajunge in tot corpul curatandu-va fiecare celula. Cand expirati, imaginati-va toate toxinele cum ies din corp si sunt eliberate in atmosfera”, a explicat aceasta. Fieste acesta este un exercitiu care trebuie practicat mai multe seri la rand pana sa ajunga sa aiba efectul scontat.

4. Relaxati-va fiecare muschi

Relaxarea progresiva a muschilor este o metoda care ajuta la combaterea anxietatii si a stresului. Aceasta tehnica ne cere sa ne concentram asupra tensionarii si apoi asupra relaxarii anumitor grupe de muschi.

Catherine Darley, director al Institute of Naturopathic Sleep Medicine din Seattle ne sfatuieste sa folosim aceasta tehnica concentrandu-ne asupra degetelor de la picioare.

„Indoiti-va degetele de la picioare, numarati pana la 7 si apoi relaxati-le. Repetati tehnica pentru fiecare grupa de muschi, pe rand, de la picioare pana la gat”, a explicat ea.

5. Realizati activitati fara logica

Experta in probleme de somn, dr. Vicky Seelall ne recomanda sa jucam jocuri lipsite de logica precum numaratul descrescator de la 100 din 3 in 3. Numaratul din trei in trei este ma dificil decat simpla „numarare a oilor” si astfel creierul se concentreaza si impiedica mintea sa „fuga” la lucruri pe care le-am facut peste zi.

Sursa: Business Insider

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.