Dezvoltare personală, Lifestyle — noiembrie 7, 2013 at 10:00

Sugestii pentru a face fata unei zile proaste

by

bad dayCu totii am avut zile teribile, oribile, bune de nimic, foarte proaste. O evaluare negativa la lucru, o nota dezamagitoare, un posibil iubit care este interesat de altcineva, o cearta cu parintii, analize ingrijoratoare de la doctor, o hotarare neindeplinita … zilele proaste au multe forme. Iata cateva strategii pe care le folosesc eu atunci cand ma confrunt cu o zi proasta:

1. Rezistati tentatiei de a va lua ceva bun. Adesea lucrurile pe care le alegem drept recompense nu ne fac bine. Placerea dureaza un minut, dar apoi sentimentele de vina, pierdere a controlului si alte consecinte negative doar fac ca ziua sa fie si mai proasta. Asa ca atunci cand ganditi M-as simti mai bine daca as bea cateva beri, daca as manca niste inghetata, as fuma o tigara sau mi-as lua o noua pereche de blugi. Intrebati-va daca va va face cu adevarat sa va simtiti mai bine sau doar va va face sa va simtiti mai rau.

2. Faceti ceva dragut pentru altcineva. Daca faci bine, te simti bine. chiar functioneaza. Fiti altruisti chiar daca din motive egoiste. O prietena care trecea printr-o perioada foarte grea mi-a spus ca efectiv era dependenta de a face fapte bune. Acesta era singurul lucru care o facea sa se simta mai bine.

3. Distrageti-va atentia. Cand fiica mea cea mare s-a nascut a trebuit sa stea la terapie intensiva o saptamana. Am stat in permanenta la spital pana cand sotul meu m-a tarat intr-o dupa-amiaza sa vedem un film. Nu vroiam sa merg, dar apoi mi-am dat seama ca puteam face mult mai bine fata situatiei dupa ce am avut parte de putina relaxare. O comedie sau o emisiune TV sunt modalitati extraordinare de a lua o pauza, eu adesea recitesc clasici ai literaturii pentru copii.

4. Gasiti pacea interioara prin ordinea exterioara. Gasiti-va linistea facand ordine intr-un dulap dezordonat, un birou dezorganizat sau blaturi de bucatarie aglomerate. Progresul vizibil, detinerea controlului si ordinea va pot aduce o stare de bine. Acest lucru functioneaza pentru mine intotdeauna si din fericire familia mea este destul de dezordonata ca eu sa am mereu gramezi terapeutice la dispozitie.

5. Spuneti-va Cel putin am…. Duceti anumite lucruri la bun sfarsit. Da ati avut o zi ingrozitoare, dar cel putin ati fost la sala sau v-ati jucat cu copiii sau ati plimbat cainele sau le-ati citit copiilor o poveste sau ati reciclat.

6. Exercitiul fizic este o modalitate eficienta de a va ridica moralul. insa aveti grija la exercitiul fizic care va permite sa ruminati. Spre exemplu daca, atunci cand sunt suparata, merg la plimbare, adesea ajung sa ma simt mai rau caci plimbarea imi pune la dispozitie timp suficient sa ma gandesc in mod obsesiv la problemele mele.

7. Pastrati legatura. Cand aveti o zi proasta este foarte tentant sa va izolati, insa studiile arata ca contactul cu ceilalti ridica moralul. Asa ca incercati sa va intalniti sau sa vorbiti cu cei din jur, in special cu cei de care sunteti apropiati.

8. Este un cliseu dar lucrurile chiar sunt mai frumoase dimineata. Mergeti la culcare devreme si apoi va fi o noua zi. Deasemenea lipsa somnului are efecte daunatoare asupra dispozitiei chiar si in circumstante normale, asa ca putin somn in plus va va face foarte bine.

9. Aduceti-va aminte de celelalte identitati pe care le aveti. Daca simtiti ca sunteti un ratat la munca, trimiteti-le un email traznet colegilor din facultate. Daca credeti ca membrii Asociatiei Parintilor de la scoala sunt suparati, nu ratati ora de fitness de la sala unde toata lumea va cunoaste si va place.

10. Ganditi in perspectiva. Intrebati-va Va mai conta asta peste o luna? Peste un an? De curand am dat peste un bilet pe care mi l-am scris acum un an pe care scria IMPOZITELE!!!!!!!! Cu greu imi aduc aminte panica pe care o simteam legat de impozite atunci, acum totul este trecut si uitat.

11. Scrieti. Am descoperit ca atunci cand ceva oribil imi bantuie mintea, daca scriu o fraza sau doua descriind situatia, ma simt mult mai bine.

12. Fiti recunoscatori. Aduceti-va aminte ca o zi proasta nu este o zi catastrofala. Fiti recunoscatori ca inca va aflati in partea etichetata proasta in spectru. Probabil lucrurile ar putea fi mult mai rau.

13. Purtati-va ca si cum ati fi fericiti. Zambiti. Studiile arata ca chiar si un zambet artificial are un efect pozitiv asupra emotiilor noastre. Se pare ca si doar mimarea fericirii ne poate ridica moralul. In plus, daca zambiti cei din jur va vor percepe ca o persoana mai prietenoasa si abordabila.

Ce alte strategii folositi pentru a face fata unei zile proaste? Ajuta sa avem cat mai multe optiuni din care sa alegem.

bad day1

Sursa: psihoterapie.net

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page