Educaţie — aprilie 16, 2015 at 20:28

“SPRIJIN LA BACALAUREAT”, PROGRAMUL PRIN CARE LICEENII VOR BENEFICIA DE GRANTURI

by

Ministerul Educatiei propune un program de sprijin pentru liceeni, pentru reducerea abandonului scolar si cresterea numarului absolventilor.

Programul “Sprijin la bacalaureat, acces la facultate” s-ar putea desfasura in toate liceele din tara din septembrie 2015, iar prin intermediul sau liceenii vor beneficia de granturi.

 

bac-2014-bacalaureat-2014-limba-materna-proba
Proiectul “Sprijin la bacalaureat, acces la facultate” a fost supus dezbaterii publice si ar urma sa se desfasoare pe o perioada de sapte ani, incepand cu septembrie 2015.

In prima faza, vor beneficia de acest program elevii liceelor care au inregistrat cele mai slabe rezultate la examenele de bacalaureat si studentii din primii ani de facutate din institutiile publice de invatamant superior, in baza unor criterii de eligibilitate care urmeaza sa fie stabilite prin ordin al ministrului Educatiei.

Liceenii si studentii vor beneficia de granturile oferite prin intermediul acestui program pe o perioada de cel mult patru ani pentru licee si trei ani pentru institutiile publice de invatamant superior.

Scopul acestui program consta in reducerea ratei de abandon scolar in anii terminali ai invatamantului liceal la 3,5%, cresterea ratei de participare si de promovabilitate la examenul de bacalaureat la 59% in liceele cu performante slabe, cresterea ratei de inscriere in invatamantul superior si reducerea abandonului scolar in primul an de facultate.

“Pentru anumite grupuri dezavantajate, accesul la o educatie de calitate este o provocare. De exemplu, in invatamantul postobligatoriu, exista o discrepanta majora, in ceea ce priveste rata participarii scolare, intre persoane de etnie roma si cele de alta etnie, in special pentru grupa de varsta 16-19 ani, mai putin de 25% dintre tinerii romi fiind elevi, comparativ cu mai mult de 75% pentru populatia non-roma”, potrivit proiectului.

sursa portalinvatamant.ro

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page