Familie, Lifestyle — martie 17, 2014 at 19:07

Spanacul şi aspectele sale surprinzătoare pentru sănătatea noastră

by

Plin de substante nutritive si cu un gust delicios, spanacul este un superaliment. Dar care este cel mai bun mod de a-l manca? Cititi cateva dintre aspectele surprinzatoare ale acestor frunze verzi:

spanac

  1. Este mai intelept sa optati pentru fruzele mici, fragede. Cu cat frunzele sunt mai mari, cu atat sunt mai mature putand fi mai rigide si fibroase. De asemenea, s-a descoperit ca frunzele de spanac care sunt asezate sub lumina directa, in magazine contin mai multe elemente nutritive decat cele stocate in intuneric.
  2. Gatirea spanacului sporeste, de fapt, beneficiile sale de sanatate! Doar o jumatate de cana de spanac fiert va va furniza de trei ori mai multe elemente nutritive comparativ cu o cana de spanac crud. Asta pentru ca organismul nu poate descompune complet substantele nutritive continute in spanacul crud.
  3. Ca o exceptie de la mentiunile de mai sus, studiile efectuate arata ca un consum de spanac – sub forma de suc – este de fapt cel mai sanatos mod de a-l consuma. Amestecati spanacul cu alte legume sau fructe pentru a crea un suc delicios sau incercati un smoothie verde.
  4. Exista un compus in spanac numit acid oxalic, care blocheaza absorbtia de calciu si fier. O modalitate usoara de a rezolva aceasta problema este de a asocia spanacul cu alimente bogate in vitamina C. Imi vin in minte mandarinele, portocalele si pepenele galben. Un alt mod de a reduce puterea acidului oxalic este de a fierbe frunzele de spanac, timp de cel putin doua minute.
  5. Congelarea spanacului ii diminueaza beneficiile pentru sanatate. Modalitatea de a obtine ce e mai bun din frunza este de a cumpara spanac proaspat pe care sa il consumati in aceeasi zi.
  6. Incercati sa achizitionati spanac organic intrucat frunzele tind sa fie stropite intens cu pesticide care nu pot fi indepartate prin spalare normala.
  7. Toata lumea vorbeste despre beneficiile spanacului in ceea ce priveste hranirea ochilor si consolidarea oaselor. Ceea ce putini cunosc consta in faptul ca spanacul este, totodata, foarte bun pentru digestie. Spanacul usureaza constipatia si protejeaza mucoasa stomacului, astfel incat sa nu suferiti de ulcere. De asemenea, indeparteaza toxinele din colon.
  8. Un alt beneficiu mai putin cunoscut este rolul pe care acesta il are in ingrijirea pielii. Bogatia de vitamine si minerale din spanac va poate usura rapid mancarimile si uscaciunea pielii, rasfatandu-va cu un ten radiant. Consumul regulat de suc de spanac organic, proaspat imbunatateste semnificativ sanatatea pielii.

Sursa:http://www.care2.com

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page