Lifestyle, Sănătate — februarie 10, 2014 at 18:48

Simptomele care ne atenţionează că ne lipsesc vitaminele

by

Alimentaţia incorectă cauzează adesea o lipsă de vitamine. Uneori, semnele sunt vizibile. Iatăi cinci simptome care pot fi cauzate de lipsa de vitamine. Cele mai multe dintre ele pot fi eliminate prin schimbarea dietei. Dar, dacă nu funcționează – ai nevoie de un doctor.

vitamine

1. Fisuri la colțurile gurii

Înseamnă că vă lipsește: fier, zinc şi vitamine, cum ar fi niacina (B3), riboflavina (B2), și B12. Lipsa de fier, zinc şi vitamina B12 este comună la vegetarieni. Dieta poate duce la imunitate redusă din cauza lipsei de proteine.

Cum să o rezolvați: consumaţi mai mult carne de pui, somon, ton, ouă, stridii, scoici, roşii uscate, sfeclă, tanini, nuci și legume, cum ar fi lintea. Absorbția de fier este sporită de vitamina C, care, în plus, ajută la lupta împotriva infecțiilor, astfel încât aceste produse trebuie să fie completate cu legume, cum ar fi varza, broccoli, ardei roşii, conopidă.

2. Erupții roșii solzoase pe față (și, uneori, în altă parte) și pierderea părului

Ceea ce lipsește: biotina (B7), cunoscută sub numele de vitamina pentru creșterea părului. Vitamine liposolubile (A, D, E, K) care pot fi păstrate pentru o perioadă lungă de timp în corpul uman, dar cele mai multe vitamine solubile în apă se descompun rapid. Consumul de ouă crude te face vulnerabil deoarece componenţa proteinei de ou crud, împiedică absorbţia de biotină.

Cum putem remedia problema: să mâncam ouă fierte, somon, avocado, ciuperci, conopida, soia, nuci, zmeură și banane.

3. Erupție roșie sau albă, de obicei, pe obraji, braţe, şolduri şi spate

Ceea ce lipsește: acizi graşi esenţiali, vitaminele A și D.

Cum se poate stabiliza situaţia: Evitaţi grăsimile polinesaturate (care ar trebui să fie limitate, în orice caz), și să mâncaţi grăsimi sănătoase. Să includeţi în dieta dumneavoastră o mulţime de somon şi sardine, nuci, alune și migdale, seminţe de in și chia. Pentru a compensa lipsa de vitamina A, mănâncă legume verzi și pline de culoare (morcovi, cartofi dulci, ardei roșu). Acest lucru vă va oferi  beta – caroten, care formează apoi vitamina A. Pentru a compensa deficitul de vitamina D, am recomanda suplimente de vitamine la 2.000 de unități pe zi, care conțin, de asemenea, vitaminele A si K, care ajuta la absorbţia de vitamina D.

4. Furnicaturi şi amorţeli în mâini, picioare sau alte părţi ale corpului

Ceea ce lipsește : vitaminele B, precum acidul folic (B9), B6 și B12. Această problemă este direct legat de starea sistemului nervos periferic și terminațiile nervoase. Aceste simptome pot fi însoțite de anxietate, depresie, anemie, oboseală și dezechilibru hormonal.

Cum putem remedia problema: cu ajutorul spanacului, sparanghelului, sfeclei, fasolei, ouă, scoici, midii, stridii, caracatiță.

5. Crampe dureroase şi dureri înţepătoare  în degetele de la picioare, picioare, glezne.

Ceea ce lipsește: magneziu, calciu, potasiu.

În cazul în care se întâmplă aceste lucruri, de multe ori esteposibil că astfel de elemente să nu existe. De asemenea, dacă  durerea vă apasă mult, astfel încât să transpiri mult, vei pierde şi mai multe minerale (și vitamine solubile în apă).

Cum putem remedia problema: Mănâncă mai multe banane, migdale, alune, dovlecei, cireșe, mere, grapefruit, broccoli, varză chinezească, cu frunze verde închis, cum ar fi varza, spanacul și păpădia.

sursa:dailyknowledge.eu

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page