Lifestyle, Sănătate — mai 14, 2015 at 16:16

Sfaturi pentru a-ți menține inima sănătoasă

by

Bolile de inima reprezinta principala cauza de deces la nivel mondial. Potrivit specialistilor, numarul mare al deceselor cauzate de bolile cardiovasculare are legatura cu necunoasterea simptomelor specifice. Inima este organul reprezentativ al aparatului cardiovascular cu rol vital in circulatia sangelui si implicit in mentinerea vietii.

inima1O inima sanatoasa bate de aproximativ 60-70 de ori pe minut, in stare de repaus. Cu fiecare bataie, sangele este dirijat prin artere pentru a transporta oxigen si nutrienti esentiali catre organe si tesuturi. Forta pe care sangele o exercita asupra peretilor arterelor se numeste tensiune arteriala. Hipertensiunea arteriala apare atunci cand aceasta forta este prea mare. Daca nu este tinuta sub control, aceasta forta poate provoca intarirea si ingrosarea arterelor. Astfel, circulatia sangelui va fi mai dificila si va fi ingreunata sarcina inimii de a-l pompa, ceea ce poate avea consecinte periculoase sub forma bolilor de inima si a accidentelor vasculare.

Este important de stiut ca tensiunea arteriala poate varia in decursul unei zile: creste in timpul perioadelor mai active si scade atunci cand te afli in repaus. Tensiunea arteriala cu valori de 120/80 mmHg in repaus se inscrie in normal. In schimb, o valoare constanta in repaus de 140/90 mmHg sau mai mare indica faptul ca suferi de hipertensiune arteriala.

Printre factorii care cresc riscul de hipertensiune arteriala se numara kilogramele in plus, lipsa activitatii fizice, fumatul, alcoolul si stresul. Este important sa elimini acesti factori din viata ta.

Este la fel de important de stiut ca si anumite medicamente pot cauza hipertensiune arteriala, de exemplu anticonceptionalele, medicamentele pentru raceala si antiinflamatoarele nesteroidiene (AINS) ca aspirina, care sunt prescrise de obicei bolnavilor de artrita pentru a reduce inflamatiile si durerea. Daca ai orice fel de indoieli, este recomandat sa te adresezi medicului.

Sfaturi pentru a-ti mentine inima sanatoasa

Mananca multe legume si fructe. Acestea contin cantitati importante de potasiu, magneziu, vitamina C si fibre, care ajuta la reducerea tensiunii arteriale. Vitamina C este un alt factor preventiv eficient al hipertensiunii arteriale.
Este indicat sa limitezi consumul de sare si sa mananci mai multe alimente bogate in potasiu, precum legumele verzi frunzoase, bananele, citricele si semintele de floarea-soarelui.
Si magneziul este esential. Se gaseste in legumele de culoare verde inchis, in nuci si in smochine.
Telina contribuie la reducerea tensiunii arteriale datorita substantei 3-n-butilftalid, care confera telinei mirosul specific.
Usturoiul si ceapa ajuta si ele la reducerea tensiunii datorita continului de adenozina, un vasodilatator natural (care largeste vasele de sange).
Uleiul de masline are un rol important in reducerea tensiunii arteriale. Conform unui studiu, doua lingurite pe zi sunt suficiente pentru a reduce in medie tensiunea cu 5 puncte.
Uleiul de peste ajuta la scaderea tensiunii arteriale. Acizii grasi Omega-3 EPA si DHA, derivati din peste, pot ameliora sanatatea inimii si reduce aparitia batailor neregulate ale inimii. Acizii esentiali care se gasesc in pestele gras sunt la fel de eficienti in reducerea tensiunii arteriale ca si medicamentele betablocante.

Foarte important! Urmeaza aceste recomandari pentru mentinerea sanatatii inimii:
– practica exercitii fizice in mod regulat
– mentine-ti greutatea normala
– combate stresul
– consuma fibre
– elimina sarea din alimentatie
– bea mai putina cafea
– renunta la fumat
– redu consumul de alcool.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page