Familie, Lifestyle — aprilie 14, 2014 at 11:00

Seminţele de floarea-soarelui, sursa de proteine şi vitamine la îndemâna oricui!

by

Seminţele de floarea-soarelui pot fi consumate cu încredere în loc de migdale sau caju. reprezintă o adevărată sursă de sănătate şi un excelent energizant. Sunt mai ieftine şi au numeroase proprietăţi benefice: conţin grăsimi sănătoase, fibre şi proteine, vitamine şi minerale.

seminte-floarea-soareluiAceste seminţe sunt bogate în vitaminele E, B1, B6, acid folic, în minerale, precum magneziu, seleniu, mangan, cupru, fosfor, în tryptofan şi fitosteroli (ajută la reducerea nivelului de colesterol în sânge). Seminţele de floarea soarelui şi fisticul au aproximativ 270-289 mg fitosteroli la 100 g.

Fitosterolii sunt compuşi existenţi în plante, care au o structură chimică foarte asemănătoare cu a colesterolului, iar atunci când sunt prezenţi în dietă în cantităţi suficiente, se consideră că ajută la reducerea nivelului de colesterol din sânge, la îmbunătăţirea răspunsului sistemului imunitar şi scăderea riscului de a face anumite tipuri de cancer.

Efectele benefice ale fitosterolilor sunt atât de importante încât au fost extraşi din soia, porumb, ulei de pin şi adăugaţi în alimentele procesate, cum ar fi în substituienţi ai untului, care au fost apoi considerate alimente ce ajută la reducerea nivelului de colesterol.

35 gr de seminţe de floarea soarelui conţin: 61% din DZR (doza zilnică recomandată) de vitamina E, 34% din DZR de vitamina B1, 31% din DZR de cupru, 28% din DZR de magneziu, 26% din DZR de seleniu, 23% din DZR de fosfor, aducând un aport de 204 calorii.

Seminţele de floarea soarelui sunt o sursă bună de magneziu, care ajută la reducerea intensităţii astmului, la diminuarea tensiunii arteriale mari, prevenirea migrenelor, precum şi la reducerea riscului de atac de cord şi accident vascular cerebral.

Seleniul a fost demonstrat că induce repararea şi sinteza ADN-ului în celulele deteriorate, inhibă proliferarea celulelor canceroase, şi induce apoptoza lor (moartea celulară programată).

Aceste seminţe conţin peste 40% proteine, care se apropie ca valoare nutritivă de cele de origine animală.

Se recomada a fi consumate în stare crudă, pentru a profita la maxim de calităţile lor nutritive, însă le puteţi folosi şi uşor prăjite în unele preparate precum salate şi alte reţete cu legume sau chiar omlete.

Dar şi seminţele de dovleac îmbunătăţesc imunitatea şi furnizează substanţe nutritive esenţiale pentru organismul nostru!

sursa:apropo.ro

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page