De prin lume adunate — ianuarie 25, 2014 at 21:55

Salutare, zic!

by

Am ajuns seara in orasul despre care vorbeste toata lumea, inclusiv Discovery, intr-un aeroport imens si m-am asezat ca orice calator prin tara altcuiva, la o coada infioratoare ce ducea catre ghiseul pasapoarte. Interesant a fost ca verificarea pasaportului era facut de catre femei ce te priveau din multime si in functie de nu stiu ce caracteristici te mai si scanau la retina, lucru ce nu mi s-a intamplat.

selea

Dupa gramada de timp scursa la respectiva coada, am iesit din aeroport, unde ma astepta un bun prieten de-al surorii mele, am urcat in  masina lui si am inceput discutiile despre orasul minune.

Interesant a fost sa aflu ca populatia Dubaiului este formata din bastinasi in procent de 20%, restul fiind alte natii de pe intreg mapamondul. Uimitor a fost sa aflu ca intreaga populatie de bastinasi ai  Dubaiului primeste salariu de la stat pentru a sta acasa, casa, masina, tot ceea ce are nevoie, numai pentru a le multumi ca s-au nascut aici, foarte tare, sunt privilegiati ca sunt parte ai acestei natii.

Prin comparatie, ma gandeam cum suntem noi priviti si primiti la noi in tara, la fel, nu ?

burj khalifa

Cand am ajuns la hotelul in care eram cazat am dat de o multime de rusi ce venisera sa-si cheltuiasca banii pe acolo. In ziua urmatoare am tot umblat incercand sa-mi rup tenesii, plimbandu-ma bineinteles prin Dubai si am inceput cu a vizita Burj Kalifa si Dubai Mall, impresionant ce sa spun, cea mai mare cladire din lume, cel mai mare mall din lume, aici totul este mare, mare, mare, cat mai mare. Frumoasele fantani arteziene muzicale sunt o atractie pentru toata lumea. Ca tot spuneam despre Mall-urile lor, ma asezam la o cafea si urmaream timp de mai bine de o ora, oamenii ce se aventurau in goana dupa cumparaturi. Erau de peste tot, cumparau orice, de la haine, la cosmetice si electrocasnice, era o goana infernala pentru a-si cheltui banii. Atat de multi oameni ce alergau sa-si cheltuiasca banii nu am mai vazut pana acum, inclusiv magazinele de fita erau semnalizate cu fatade somptuoase, aurii, aveau valeti ce deschideau usa cumparatorilor… nebunie, ce sa spun!… Dupa ce m-am plictisit de privit si dupa ce picioarele mele nu ma mai puteau sustine, na, ca mai aveau un motiv in plus… dar, asta ramane intre noi,  luam trenul spre hotel si traversam prin noapte intregul oras.