Familie, Lifestyle — martie 21, 2014 at 12:23

Să învingem astenia de primăvară !

by

Astenia de primăvară este o revoluţie a organismului. Astenia de primăvară este o stare normală care apare la finalul unui sezon greu (iarnă), în cursul căruia organismul a fost lipsit de minerale şi vitamine, încărcat cu alimente grele şi grăsimi, lipsit de lumina naturală şi cu energia la minim.

astenie

Primele semne ale asteniei de primăvară se instalează la mijlocul lui februarie şi se accentuează până la finele lui martie. Astenia de primăvară se manifestă printr-o oboseală generalizată, aparent fără leac. Cauzele acestei stări sunt consecinţa stresului termic prin care a trecut organismul în cursul ierni, a lipsei luminii solare şi a unui aport scăzut de vitamine şi minerale. Fenomenul este însoţit şi de kilograme în plus, o piele cenuşie şi un păr lipsit de viaţă.

Astenia de primăvară poate fi învinsă rapid cu un plan în 5 paşi

 Lumina. Aceasta este cel mai bun antidot pentru astenia de primăvară. Profită de orice moment cu soare şi stai în lumina lui cât se poate de mult. Ochelarii de soare şi o cremă de protecţie solară sunt obligatorii, deşi soarele este foarte blând în aceată perioadă, mai ales până în orele prânzului. Soluţia excelentă este să te scoli dimineaţă şi să dai câteva ture în jurul blocului. Circa 30 de minute de mişcare în aer liber, cu soarele în cap sunt leacul perfect care învinge astenia de primăvară.

Alimentaţia. În condiţiile în care una din cauzele care duce la apariţia asteniei de primăvară este un aport insuficient de minerale şi vitamine, este evident că una dintre soluţii se află în farfurie. Stilul alimentar este o chestiune foarte importantă în această perioada a anului. Concentrează-te pe vitaminele A, B şi C şi pe alimentele care le conţin din abundenţă. Nu avem încă trufandale, dar avem morcovi, lămâi, portocale, kiwi, banane, migdale şi seminţe de dovleac. Mai avem şi suc de roşii şi nuci şi, evident mere! Toate sunt temelia dietei.

Toate alimentele menţionate aduc aport crescut de vitamina A, care este cel mai eficient antioxidant, vitamina C care previne infecţiile şi vitamina B este cel mai bun suport pentru celula nervoasă.

Mişcarea în aer liber. Este o necesitate absolută. Chiar dacă este încă frig afară, chiar dacă plimbările nu sunt foarte lungi şi nu sunt neapărat de plăcere, mişcarea în aer liber este imperios necesară, dacă vrei să faci faţă asteniei de primăvară. Este dovedit că persoanele care practică regulat sporturi de iarnă, ceea ce prespune mişcare în aer liber, trec de momentul schimbării anotimpurilor fără nici un fel de probleme, iar astenia de primăvară se ţine departe de ei.

Somn. În planul de lupta cu astenia de primăvară somnul este esenţial. Funcţionează principiul cui pe cui se scoate. Dormi cel puţin opt ore în 24, ideal fiind să te culci devreme şi să te scoli în jurul orei 6.00 dimineaţa. Culcat devreme înseamnă ora 11.00 seară cel târziu.

Detoxifiere. Astenia de primăvară este o stare generală de oboseală, iar una din cauze este şi acumularea de toxine şi un metabolism mai lent incapabil să facă faţă nevoilor energetice ale organismului. Soluţia stă într-o cură uşoară de detoxifiere. Cea mai bună este cea cu ceaiuri de plante şi multă apă, la care se adaugă fructe şi legume cât cuprinde.

Primăvara este o perioadă în care trebuie să profiţi de fiecare moment şi să fii activă şi strălucitoare!

Sursa: www.femeia.ro

1 Comment

    Leave a Comment

    You must be logged in to post a comment.

    You cannot copy content of this page