Cultură şi Educaţie, Educaţie — mai 14, 2013 at 17:39

PREDAREA

by

predareaDacă învăţarea de tip şcolar înseamnă schimbarea în comportamentul elevilor determinată de o experienţă organizată pedagogic, atunci a preda înseamnă a provoca schimbarea a ceea ce există deja în ceea ce trebuie să existe, angajând elevii într-o nouă experienţă. În didactica tradiţională, predarea a fost redusă la o chestiune de comunicare, de transmitere a cunoştinţelor, de prezentare a materiei de către cadrul didactic.

Astăzi, predarea capătă înţelesuri mai largi, fiind mai mult ca o problemă de organizare şi conducere a proceselor de învăţare, ceea ce presupune un complex de funcţii şi acţiuni de proiectare, planificare, de organizare, coordonare, orientare, dirijare, comunicare, stimulare, control, evaluare, decizie şi ameliorare, cercetare şi inovare a procesului de învăţământ.

Predarea nu se referă doar la ceea ce face cadrul didactic în timpul lecţiilor, ci include şi activitatea de planificare şi proiectare, de reelaborare a cunoştinţelor, de confecţionare de materiale didactice, de asigurare a mijloacelor de învăţământ.

În învăţământul primar, unde predomină formele gândirii concrete şi operaţiile concrete cu obiectivele, au prioritate modurile de prezentare intuitivă, care pun elevii în contact senzorial cu obiectivele şi fenomenele realităţii, fără ca elevii să rămână ancoraţi doar în fapte (învăţarea factuală).

OPRIŞAN ALEXANDRA

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page