IMM şi Afaceri — august 18, 2016 at 15:02

PLANUL DE AFACERE START

by

idei-de-afaceri-simple

Programul pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului la finanţare – START

Programul este unul de încurajare şi stimulare a înfiinţării de şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, principalul obiectiv al acestuia fiind de creştere a performanţelor firmelor tinere.

Am sanse sa obtin finantare cu afacerea mea?  Poti afla si singur foarte simplu. In primul rand trebuie sa citesti foarte bine acest articol, nu iti ia mai mult de 3 minute. Trebuie sa stabilesti eligibilitatea, care e data in primul rand de domeniul de activitate si de tipul de cheltuieli pe care vrei sa le efectuezi. De asemenea, tine cont si de punctajul obtinut, pentru ca banii se dau in functie de punctaj, iar un punctaj mic de obicei duce efectiv la imposibilitatea obtinerii unei finantari. Despre modul in care sa iti alegi finantarea potrivita am vorbit si aici. Nu in ultimul rand, trebuie sa stii ca daca nu ai niciun ban nu poti implementa niciun program de finantare.

Cine poate să obţină aceşti bani?

Pentru accesarea programului START, firmele solicitante trebuie să îndeplinească mai multe condiţii, dintre care, cele mai importante, le enumărăm mai jos: – Sunt SRL-uri. De anul acesta nu se vor mai accepta SRLD-uri. – Au cel mult 2 ani de înregistrarea la Registrul Comerţului la data completării online a formularului de preselecţie – Nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale – Au codul CAEN autorizat la ONRC in momentul depunerii documentatie de decont – Nu au mai beneficiat de ajutor financiar în cadrul programului START, şi nici nu au în componenţă, un asociat sau adminstrator care să fi făcut parte dintre firmă care a beneficiat în trecut de programul START. – Nu au mai participat la alt program de finantare din bugetul de stat in 2016. De asemenea, există şi o listă de coduri CAEN care sunt excluse, aceasta regăsindu-se în procedura de implementare START, disponibilă pentru download în partea de jos a acestei pagini. De asemenea, mai jos regasiti si o lista cu codurile CAEN eligibile, impartite pe domeniile de activitate.

Cum mă înscriu?

Procedura de înscriere se derulează în felul următor: – Cu 10 zile înainte de deschiderea înscrierilor online, se anunţă acest lucru pe site-ul Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru IMM-uri. – Perioada de înscriere durează 10 zile, timp în care firmele trebuie să completeze online un plan de afaceri. Template-ul de plan de afaceri pentru anul acesta îl găsești la finalul paginii. Mai multe detalii despre procedura de inscriere în Programul START poți regăsi în documentul ataşat la finalul acestei pagini.

Cum se face evaluarea?

Evaluarea planurilor de afaceri aferente Programului START se face în două etape: – Etapa 1 – Evaluarea din punct de vedere administrativ şi al eligibilităţii al documentaţiei depuse. Practic, se atestă dacă toate cheltuielile sunt eligibile, dacă toate documentele necesare sunt incluse in dosar şi dacă evident, codul CAEN este unul corect. – Etapa 2 – Evaluarea efectivă a planului de afaceri. Fiecare secţiune a acestuia are un punctaj. Punctajul total disponibil este de 100 de puncte. Acesta va fi afişat in mod transparent incă din momentul in care se completează planul de afacere online. Se ordonează planurile de afaceri în funcţie de punctajul primit, iar cele mai bune primesc finanţare. În limita bugetului disponibil. Grila de punctaj este atasata mai jos. Anul trecut s-a obtinut finantare cu minimum 100 de puncte.
start

Ca o noutate, anul acesta se va putea selecta si o componenta de credit, cu ajutorul caruia beneficiarul va putea sa acopere partea de contributie proprie.

sursa : planul-de-afaceri.ro

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page