Lifestyle, Sănătate — iunie 18, 2013 at 21:53

Pentru a combate oboseala

by

relaxareOboseala poate fi cauzata de rutina, de cele mai multe ori si este un raspuns normal si important in urma efortului fizic, obiceiurilor alimentare nesanatoase, stresului emotional, plictiselii sau a lipsei de somn. Uneori, oboseala poate fi si simptomul unei conditii medicale.

Sfaturi pentru a combate oboseala:

1. Faceti sport dimineata. Chiar daca nu va va fi usor la inceput, incercati sa faceti miscare in fiecare dimineata. Incepeti cu stretching si apoi accelerati putin ritmul activitatii fizice. Activitatile fizice simple va vor stimula tesutul muscular si fluxul sanguin in intreg corpul si va vor energiza fara sa fie nevoie sa utilizati stimulente artificiale, scrie sfatulmedicului.ro.

2. Luati un mic dejun sanatos. Proteinele si grasimile consumate dimineata sunt esentiale pentru a avea un nivel ridicat de energie. Un mic dejun bogat si sanatos este exact ceea ce are nevoie organismul. Preparati-va o bautura din fructe si legume care contine grasimi sanatoase, nutrienti si fitonutrienti. Adaugati la aceasta si alte alimente cat mai putin prelucrate. Alegeti la micul dejun alimente bogate in carbohidrati.

3. Ascultati muzica relaxanta – Din cand in cand, intrerupeti-va activitatea si ascultati cateva minute muzica de relaxare. In acest mod va veti calma corpul si creierul si vi se va incetini ritmul cardiac si respiratia.

4. Beti suficiente lichide. Atunci cand organismul este deshidratat functiile sale vor fi mai putin optime, metabolismul se va incetini si nivelul de energie va scadea. Primul lucru pe care ar trebui sa-l faceti cand va treziti este sa beti 2-3 pahare cu apa. Consumati pe parcursul zilei nu doar lichide ci si alimente bogate in apa.

5. Nu faceti exces de cofeina. O ceasca sau doua de bauturi cu cofeina va pot creste nivelul de energie si de vigilenta mentala. Totusi, persoanele care consuma cofeina in exces sunt predispuse la anxietate, iritabilitate si performanta scazuta.

6. Nu sariti peste mese. Daca nu veti manca alimente o perioada indelungata de timp, nivelul de zahar din sange va scadea. Incercati sa mancati in mod regulat pentru a va mentine valorile adecvate de energie pe intreg parcursul zilei.

7. Odihniti-va sufficient. Adultii au nevoie de aproximativ opt ore de somn pe noapte. Formati-va o rutina de somn pentru a va trezi dimineata odihniti.

8. Evitati sedentarismul. Limitati perioadele de timp petrecute in fata televizorului si pentru utilizarea computerelor. Faceti cat mai multa miscare si fiti activi.

9. Invatati sa nu faceti nimic. Unul dintre dezavantajele vietii moderne este nevoia de a atinge scopuri cat mai intangibile. Un stil de viata agitat este epuizant. Incercati sa va alocati cateva ore pe saptamana in care sa stati si sa va relaxati pur si simplu.

10. Radeti cat mai mult. Poate sunteti preocupati si coplesiti de griji si nu aveti suficient timp pentru a va distra. Insa, rasul este unul din cele mai bune energizante.

Sursa: timetv.ro

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page