Evenimente — aprilie 8, 2019 at 10:55

Pe 25 aprilie are loc evenimentul “Bring Your Kid to Work Day”. Cum se pregătesc companiile din România?

by

Ziua “Bring your kid to work day”, în care copiii vizitează companii din întreaga lume, are loc pe 29 aprilie și are rolul de a le insufla tinerilor un interes sporit pentru formarea și dezvoltarea profesională.

La acest eveniment participă anual milioane de copii și părinți din lume, iar anul acesta peste 37 de milioane de copii vor trece pragul companiilor unde lucrează părinții lor, ca să descopere cu ce se ocupă aceștia în fiecare zi.

Ca să aflăm cum abordează companiile din România acest eveniment am discutat cu Alexandra Timofte, Manager BluParty.ro și organizator de evenimente pentru copii, care ne-a spus cum ar trebui să arate o zi “bring your kid to work”, dar și care sunt beneficiile pe care le aduce.

Cum a apărut evenimentul “Bring your kid to work day”?

Această zi nu este doar o oportunitate de bonding și team-building, ci are o lungă tradiție în spate. Primul astfel de eveniment a avut loc în New York în 1993 și a avut o puternică influență feministă, purtând numele de “Take Our Daughters to Work Day”.

În scurt timp activitatea s-a răspândit pe tot teritoriul Statelor Unite și mai apoi în întreaga lume. După 10 ani de la înființare, în 2003, programul evenimentului a fost modificat să încludă și băieți.

Ce activități pregătesc companiile pentru “Bring your kid to work day”?

Cu ocazia acestui eveniment companiile își deschid sediul pentru cei mici și pregătesc activități speciale pentru copii, dar și pentru angajați. Sălile de ședință devin animate cu spectacole de teatru, ateliere de creație și pictură pe față.

Iată care sunt cele mai populare activități pe care companiile le pun la cale în zilele “bring your kid to work”:

Turul sediului:

Aceasta este singura activitate care nu poate lipsi din programul “bring your kid to work day”, pentru că cei mici vin ca să descopere locul de muncă al părinților și să vadă cu ce se ocupă ei zi de zi.

Activitatea “Colorează logo-ul companiei”:

Copiilor le place foarte mult să deseneze și să coloreze așa că angajatorii le pot propune să deseneze un nou logo pentru companie sau să îl coloreze pe cel actual.

Primul CV al copiilor:

Angajatorii le pot prezenta celor mici termenul de CV și le pot oferi un “template” pe care copiii să îl completeze cu talentele și abilitățile lor. Rezultatele vor fi fără îndoială amuzante.

Jocul “Dacă aș fi director”:

Companiile pot să îi provoace pe copii să spună ce ar face ei dacă ar avea funcția de director al companiei. Cei mici îi pot surprinde pe angajatori cu idei demne de implementat.

Activitatea “Descrie jobul mamei/tatălui”:

Angajatorii pot să încheie ziua rugându-i pe copii să spună ce au învățat despre profesia părinților. Toți angajații se vor distra copios auzind ce au de spus copiii.

“Cel mai mare challenge pe care angajatorii îl întâmpină în zilele “bring your kid to work” este acela de a găsi modalități interactive și distractive de a le prezenta celor mici activitatea companiei. În acest sens, animatorii îi pot ajuta cu prezentări personalizate, în care transmit mesajul și misiunea companiei, costumați adecvat.” afirmă Alexandra Timofte, Manager BluParty.

Nu doar că cei mici pot obosi repede, dar au și o atenție ușor de distras, așa că BluParty recomandă ca programul zilei să fie echilibrat. Companiile pot alterna activități care îi solicită pe micuți cu activități în care aceștia stau jos și se relaxează colorând sau ascultând o prezentare.

De asemenea, BluParty îi îndrumă pe angajatori să se gândească la vârstele copiilor prezenți înainte de a contracta anumite servicii sau activități pentru “bring your kid to work day”. Ca evenimentul să fie unul de succes, activitățile alese trebuie să fie pe placul tuturor copiilor.

În România, cele mai căutate servicii pentru “bring your kid to work day” sunt spectacolele de teatru, atelierele de creație și animatorii, dar și accesoriile de petrecere cum ar fi cabina foto, candy bar-ul sau mașina de popcorn.

“Companiile din România ce au arătat interes față de “bring your kid to work day” au diverse domenii de activitate, precum cel bancar, automobilistic sau alimentar.” declară Alexandra Timofte.

Care sunt beneficiile pe care le aduce acest eveniment?

Angajatorii sunt tot mai interesați de zilele “bring your kid to work”, pe care le includ în programele lor de work-life balance pentru angajați, care au ocazia să petreacă o zi relaxantă alături de copii și de colegi.

Evenimentul nu este doar o oportunitate excelentă de bonding, ci contribuie la creșterea interesului tinerilor pentru carieră și instruirea profesională.

“Copiii au ocazia să descopere o nouă latură a părinților. Aceștia nu mai sunt doar “mama” sau “tata”, ci se transformă în modele demne de urmat în ochii celor mici. “Bring your kid to work day” îi poate inspira pe copii să facă anumite alegeri profesionale pe viitor.” spune Alexandra Timofte, Manager BluParty.

Companiile nu trebuie să uite de angajații fără copii. Fie că optează să îi includă în activitățile pentru “bring your kid to work day”, fie că le oferă o zi liberă, trebuie să se asigure că aceștia nu se simt excluși.

Întreaga echipă BluParty încurajează angajatorii să participe la inițiativa “Bring your kid to work day”, nu doar pentru bunăstarea angajaților, ci și ca să le trezească celor mici interesul pentru un anumit domeniu profesional.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page