Lifestyle, Sănătate — noiembrie 5, 2015 at 23:29

O gutuie conține mai multe medicamente decât într-o farmacie

by

Indiferent cum le exploatăm – crude, coapte, uscate, fierte – gutuile îşi păstrează proprietăţile şi acţionează pozitiv asupra organismului. Medicii spun că 100 de grame de gutuie conţin: carbohidraţi – 15,3 g; zahăr – 12,53 g; fibre – 1,9 g; grăsimi – 0,10 g; proteine – 0,4 g; apa – 83,8 g; vitamina A – 40 mg; vitamina B3 – 0,2 mg; vitamina B6 – 0,04 mg; vitamin B9 – 8 mg; vitamina C – 15,0 mg; calciu – 8 mg; fier – 0,7 mg; magneziu – 8 mg; fosfor -17 mg; potasiu – 197 mg; sodiu – 4 mg; iar valoare energetică este de 60 kcal.

gutui (1)În primul rând, ele pot duce în spate un întreg sistem imunitar, mai ales în sezonul rece!

Apoi, fără vreo pretenţie, îmbunătăţesc sistemul digestiv şi cel respirator şi, mai mult, te ajută să scapi de acnee.

Câteva bucăţele de gutui adăugate într-o salată de legume sau de fructe reprezintă un stimulator pentru digestie. Expertii completeaza ca un consum regulat de gutui imbunatateste digestia.

Proaspete, gutuile sunt remedii naturiste pentru buna funcţionare a ficatului, dar şi pentru afecţiunile psihice. Iar pentru pacienţii aflaţi în etapă de covalescenţă, preparatele din gutui, precum gemul, jeleul, siropul, cu aroma lor specifică, pot fi adevărate stimulente.

Mai mult, în camera bolnavilor este indicat să se ţină pe masă cel puţin două gutui.

Gutuile intaresc sistemul imunitar

În urmă cu 4.000 de ani, gutuile erau folosite de romani, dar şi de greci pentru întărirea sistemului imunitar şi pentru stimularea potenţei. Iar strămoşii noştri ştiau foarte bine de ce luau anumite decizii: gutuile au un conţinut bogat în săruri de fier, potasiu şi magneziu.

Pe lângă aceste întăritoare, vedetele toamnei se bucură de prezenţa principiilor bioactive – taninul, pectinele – şi de influenţa vitaminelor A, B, C şi PP. Tanina, în combinaţie cu pectina, întreţine sănătatea mucoasei digestive, iar antioxidanţii din gutui sunt un real sprijin pentru radicalii liberi, reducând astfel riscul de cancer.

Un alt atu al gutuilor pleacă de la concentraţia mare de potasiu care scade presiunea vasculară. Mai mult, ele ajuta la reducerea riscului de aparitie a bolilor cardiovasculare si la eliminarea substantelor toxice din organism.

Specialiştii au atribuit gutuilor 100 de proprietăţi, printre care se numără şi acţiunea antiinflamatoare, astringentă, analgezică, emoliantă, tonică şi expectorantă.

Cu forma lor bivalentă, între măr şi pară, gutuile mâncate dimineaţa, pe stomacul gol, întăresc gingiile şi ajută la remineralizarea dinţilor în timp ce elimină toxinele din organism şi te scapă de oboseală.

Vitamina C din compoziţia unui suc de gutui este un remediu pentru răceală, gripă (infecţii de sezon) şi încetineşte procesul de evoluţie al microelemntelor care favorizează hepatita.

Un pahar de suc de gutui este recomandat zilnic, înainte de masă, timp de 30 de zile, celor care suferă de astenie, celor cu probleme respiratorii, cardiacilor sau astenicilor.

Substanţele pectice din gutui sunt esenţiale în reducerea colesterolului! Specialistii adauga ca aceste fructe au un continut ridicat de substante pectice, cu rol important in reducerea colesterolului din organism.

Seminţele de gutui şi efectele lor terapeutice

O tartă care conţine seminţe de gutui poate contribui la vindecarea tusei urmată de o expectoraţie cu sânge, astmului, diareei sau hemoragiilor uterine.

De asemenea, pentru tuberculoză, în fază incipientă, traheită, bronşită sau angină pectorală este recomandat să te foloseşti tot de seminţele gutuilor.

La revedere, anemie!

Gutuile stimulează pofta de mâncare, tocmai de aceea sunt impuse în dieta copiilor mofturoşi sau anemici – în combinaţie cu miere de albine, morcov, mere.

În vremuri străvechi, femeile scăldau copiii prea slabi sau persoanele bolnave în decoct de gutui, acesta fiind un tratament pentru anemie, mai precis pentru activarea poftei de mancare şi a forţei fizice.

Gutuia reduce glicemia, tine tensiunea sub control si previne virozele respiratorii

Medicii nutritionisti considera gutuile drept o sursa semnificativa de zaharuri simple, usor asimilabile de organism, elemente minerale si vitamine.

Pentru că toamna s-a instalat deja, iar virozele respiratorii au început să afecteze din ce în ce mai multe persoane, specialiştii recomandă să mâncăm zilnic cel puţin două felii din acest fruct.

Nu doar că ne vor feri de răceli, dar previn anemia şi stimulează pofta de mâncare.

În plus, nutriţioniştii spun că o gutuie pe zi consumată reduce orice inflamaţie a gâtului, afecţiune destul de frecventă în sezonul rece, iar seminţele macinate au un efect calmant extraordinar în caz de tuse sau bronşita.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page