You cannot copy content of this page
Editoriale, People-Passion-Performance — decembrie 21, 2016 at 20:25

Mihail Gălățanu: Editorial de sfârșit de an/2016(și, totodată) început/2017

by

galatanuCE MAI MERGE PE PIAȚA ROMÂNEASCĂ A BĂUTURILOR: BEREA (ARTIZANALĂ) SI CIDRUL SPUMOS

  • Băuturi care merg pe target tineresc sau/și mai iau din cel feminin, avid de noi propuneri  J

Ca o analiză finală, de sfârșit de ani/și prognoză/preview de început de an nou/2017, conchidem că anul 2016 a fost un an în care au fost introduse noi tipuri de bere în România și în care a urcat bine de tot cidrul, o băutură în parte străină, în parte motenită, căci ea îți descoperă rădăcinile și la noi. În fond, și strămoșii noștri consumau băuturi din/de mere proaspete.

A venit, iaca, și vremea berilor artizanale, după ce, multă vreme, a fost epoca berilor de masă, pentru toată lumea. BEREA MASS-MARKET cucerise puterile depline în stat.

Treptat-treptat, s-a mers spre un mai mare rafinament al gusturilor/și diversitate, berile speciale câștigând teren în fața berilor “uniforme”.

  • ULTIMA FIȚĂ/DAT DESTUL DE SERIOASĂ   J 

Și încă o chestie: ar putea părea ultima fiță, dacă fița n-ar fi destul de serioasă. De fapt, nu mai este demult o fiță, ci o nișă care se extinde vizibil și consistent: mă refer la producția și consumul de cidru, în România, dar și pe plan european.

De ce? Pentru că, la noi, introdusă de un gigant al berii, ea a prins acum mai bine de un an și jumătate sau doi. Cine consumă, cu predilecție, cidrul (autentic sau nu)?

Cu precădere, targetul juvenil – iar asta e vizibil cu ochiul liber. Cifra de afaceri a jucătorului cu pricina a crescut, în anul respectiv, cu peste zece la sută. Și cifra face alte cifre, în continuare. Și victimeJ

Berarii și-au zis, în cor: e rost de business. Și s-au băgat și ei, alții decât primul gigant, cel care a început piața J

  • O BĂUTURĂ (APROAPE) AMFIBIE

Cidrul se comportă… amfibiu. Mușcă și din piața de bere, dar și din cea de vin. La o adică, și din cea de răcoritoare. Socotit, la început, o alternativă la bere, el e mai mult decât atât. Dar iată, la o analiză  atentă, configurația pieței.

Un tabel o poate spune:

PIAȚA DE CIDRU ÎN ROMÂNIA

Tipul prod.           Nume prod.              Nume cidru             Marketing                     Marca

Prod bere               Heineken             Strongbow 0,33l      Paul Markovits            internațional

Prod. bere       Tuborg/URBB  Somersby                                       –                              internațional

Prod. bere                  Ursus                    Kingswood                         –                              internațional

Prod. vin         Natura/Casa Panciu       Ana are                   Daniel Guzu               română

Prod. vin/spumant  Zarea                        Dacic        sub coord Emil Popescu       română

Prod particular          Clark                        Clarks                   Alan Clark                     română

Prod. vin               VINEXPERT     Bouche de Normandie/0,75   – –                        internațional

Prod.  vin                Halewood              Lambrini /0,75l            –                                   internațional

BEREA și CIDRU sunt acum ca Goliat și David. Dar, peste cinci sau zece ani, dacă ascensiunea cidrului continuă, lucrurile s-ar putea să nu mai fie așa. Ci chiar PIAȚA CIDRULUI să ocupe un loc comparabil cu PIAȚA CAFELEI, sau PIAȚA CEAIULUI, PIAȚA ENERGIZANTELOR etc.

La ora actuală, cidrul se găsește mai cu seamă în trei variante: măr, pară și fructe de pădure. Prezența lui pe mai multe piețe europene îi asigură notorietatea și supraviețuirea: Franța, Germania, Belgia, Mare Britanie etc și, acum, și România, și Bulgaria (pe care a pătruns chiar cidrul fabricat în România).

  • CIDRUL PLACE ȘI FEMEILOR, AVÂND O TĂRIE ALCOOLICĂ REDUSĂ

O tărie alcoolică foarte ponderată îl plasează la băuturile foarte accesibile (chiar și femeilor).

Cât privește BEREA, ea  virează/și expandează și pe albia BERILOR ARTIZANALE, care prind piața și se vădesc a fi din ca în ce mai căutate.

În continuare, previziunea noastră este că segmentul BERILOR ARTIZANALE, ca și a CIDRULUI, de altfel, va crește până la atingerea unei limite de saturație.

Mihail Gălățanu

Catalog de AGRICULTORI și Industrie Alimentară
VINURI DE TOP
TURISM,HoReCa & CĂLĂTORII
TOP DRINKFOOD & LIFESTYLE
TOP BRANDS
Editor Coordonator
www.drinkfood.ro/aprox 2.000.000 unici
www.topwines.ro/aprox 1,2 MILIOANE unici
www.agricult.ro/ peste 650.000 unici
www.beeruniversity/peste o jumătate DE MILION unici
www.turismhoreca.ro/ 1.000-2.000 unici

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.