Dezvoltare durabilă, Economie — februarie 25, 2015 at 19:41

Master Planul va aduce inapoi in tara dulgherii si fierar-betonistii care lucreaza in afara

by

Ministrul Transporturilor Ioan Rus a declarat, miercuri, ca implementarea Master Planului va      aduce romanii care lucreaza in strainatate inapoi in tara.

Master Planul General de Transport“La discutiile pe care le-am avut cu un grup mare de companii, unul dintre conducatorii acelei companii, dupa ce i-am aratat Master Planul, mi-a explicat urmatorul lucru: Domnule ministru, in urma cu 12-13 ani, lucram in    Portugalia. Si portughezii erau, vreun milion jumate-doua milioane, la capsuni sau ca fierar-betonisti in toata   Europa. In momentul in care au inceput (lucrarile – n.red.), s-au intors acasa un milion de portughezi din forta  activa de munca”, a relatat ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

El considera ca acelasi lucru se va intampla si cu romanii plecati in strainatate, in spceial cei care lucreaza ca dulgheri sau fierar-betonisti.

Master Planul de Transport a fost aprobat, miercuri, in sedinta de guvern.

Valoarea totala a proiectelor cuprinse in acest document este de 45,451 miliarde de euro, suma ce include proiecte de investitii in infrastructura de transport a Romaniei pentru sectorul de transport rutier, feroviar, aerian, naval si multimodal.

In ceea ce priveste strategia de implementare a proiectelor, Guvernul Romaniei a aprobat, miercuri, lista de proiecte prioritizata “in conformitate cu metodologia stabilita de Comisia Europeana”.

Spre exemplu, in sectorul rutier, Guvernului Romaniei considera a fi prioritare in ceea ce priveste dezvoltarea retelei de autostrazi proiecte de investitii precum: Sibiu-Pitesti, Sibiu-Brasov, Brasov-Bacau, Targu Neamt- Pascani – Iasi – Ungheni, Brasov – Comarnic (parteneriat public-privat – PPP), Pitesti – Craiova (PPP) sau Suplacu de Barcau – Bors, cu o valoare totala estimata la aproximativ 9,642 miliarde de euro.

Aceasta inseamna constructia a 1.094,80 km de autostrada, cu un cost estimat de 8,8 milioane euro/km, tinand cont de faptul ca 118 km din lungimea acestor autostrazi urmeaza sa fie construite in zona de munte.

Master Planul de Transport, finantat din acciza la carburanti, fonduri europene si imprumuturi

In ceea ce priveste strategia de finantare a Master Planului General de Transport, suma disponibila este de 2,7 miliarde de euro din Fondul de Coeziune (aici fiind inclusa si cofinantarea de la bugetul de stat), respectiv 2,1 miliarde de euro din Fondul European de Dezvoltare Regionala, bani destinati sectorului rutier.

Suma totala pe care Romania o are la dispozitie, in perioada de programare 2014-2020 pentru cele 4 sectoare de transport (rutier, feroviar, naval, multimodal) este de 6,843 miliarde de euro. La acestea se adauga un plafon suplimentar de 7 miliarde de euro, pe care Guvernul Romaniei l-a aprobat miercuri (care vor proveni din imprumuturi publice – IFI- si din acciza pe carburanti), in vederea asigurarii surselor de finantare necesare implementarii proiectelor din sectorulrutier, cu prioritate pentru autostrazi.

Astfel, valoarea totala a finantarii pentru sectorul infrastructurii rutiere, in perioada de programare 2014-2020, este de 13,8 miliarde de euro.

Planul financiar al Master Planului General de Transport urmeaza sa fie prezentat in sedintele reunite ale Comisiilor de Transport din Parlament inainte de trimiterea acestuia la Comisia Europeana.

Cum sunt alocati banii

Pentru sectorul de transport rutier:

  • a) Autostrazi: 1300 km, valoare 13,739.17 mld euro;
  • b) Drumuri expres: 1825,9 km, valoare 9,978 mld euro;
  • c) Drumuri Transregio: 2874 km, valoare 1,691 mld euro;
  • d) Drumuri TransEuro: 343 km, valoare 190,05 mil euro;

Pentru sectorul feroviar:

  • a) Reabilitare linie de cale ferata: 2883 km, valoare 10,740 mld euro;
  • b) Electrificare: 489 km, valoare 1,122 mld euro;
  • c) Linii de cale ferata pentru marfa: 439 km, valoare 1,436 mld euro;
  • d) Linii de cale ferata PPP: 421 km, valoare 810,40 mil euro;
  • e) Linii de cale ferata cu viteze sporite: 1001 km, valoare 274,15 mil euro;

Pentru sectorul naval: total investitii: 3,395 mld euro din care:

  • a) Portul Constanta: valoare investitii 865,363 mil euro;
  • b) Portul Galati: valoare investitii: 110,758 mil euro;
  • c) Portul Drobeta Turnu Severin: valoare investitii:20,201 mil euro;
  • d) Alte porturi: 685,240 mil euro;
  • e) Senal navigabil: 640 km, valoare 279 mil euro;

Pentru sectorul aerian: (15 aeroporturi) total investitii: 1,327 mld euro din care:

  • a) Aeroportul Bucuresti Otopeni: 668,900 mil euro;
  • b) Aeroportul Timisoara: 111,573 mil euro;
  • c) Aeroportul Cluj Napoca: 131,143 mil euro;
  • d) Aeroportul Iasi: 93,525 mil euro;

Pentru Centre Multimodale: 10 centre multimodale, cu o valoare de 281,45 mil euro.

sursa ziare.com

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page