Cultură şi Educaţie, Educaţie — martie 1, 2019 at 20:24

Mărțișorul – Mit și Tradiție

by

Pentru a perpetua mitul și tradițiile vechi autentice despre mărțișor și a le aduce din nou în centrul atenției, copiii participanți la concursul județean de arte vizuale Mărțișorul – mit și tradiție au reînviat și reînnoit vechiul în mod creativ și artistic prin tehnici însușite în școlile și grădinițele lor, în familie, dar și învățate de la meșteri și artiști populari.

Proiectul educațional Mărțișorul – mit și tradiție este inițiat de Grădinița cu Program Normal nr.11 Călărași, structură a Colegiului Național „Barbu Știrbei” Călărași, fiind înscris în anul 2019 în Calendarul Activităților Educative Județene al Inspectoratului Școlar al Județului Călărași. Parteneri în cadrul proiectului sunt Inspectoratul Școlar Județean Călărași, Centrul Județean de Cultură și Creație Călărași și Muzeul Dunării de Jos Călărași. Coordonatorii acestui proiect sunt prof. Georgica Olteanu, inspector școlar pentru educație timpurie, prof. Vasilica Duțu și prof. Romelia Ivanciu.

În cadrul acestui proiect s-au înscris 82 instituții de învățământ preșcolar și 4 instituții de învățământ primar și gimnazial, 266 cadre didactice și 965 copii preșcolari și școlari din județul Călărași și din Republica Moldova, raionul Ialoveni.

Lucrările înscrise la cele două secțiuni, mărțișoare și felicitări realizate prin diferite tehnici, au fost jurizate în data de 26 februarie a.c., fiind apoi expuse la sediul Grădiniței cu Program Normal nr.11 Călărași, spre bucuria vizitatorilor (preșcolari, părinți, elevi și profesori, inspectori școlari, parteneri educaționali din comunitate).

Plecând de la ideea valorificării artei şi tradiţiei populare prin exersarea abilităților artistice ale copiilor, astfel încât aceștia să conştientizeze importanța protejării, conservării şi perpetuării tezaurului nostru popular, mai ales că tradiția mărțișorului este inclusă în lista patrimoniului imaterial al UNESCO, proiectul Mărțișorul – mit și tradiție a demonstrat un impact extraordinar în rândul copiilor și cadrelor didactice, dar și a partenerilor educaționali.

Antrenând copiii preșcolari și școlari mici să participe prin corespondență la acest proiect prin realizarea practică a unor lucrări (mărţişoare şi felicitări), s-a urmărit: stimularea curiozităţii copiilor pentru investigarea artei şi tradiției populare legate de mărțișor, din zona etnografică proprie, precum şi din alte zone ale țării și din alte țări; îmbogăţirea cunoştinţelor copiilor despre caracteristicile și simbolistica mărțișorului; valorificarea artei şi tradiţiei culturale şi meşteşugăreşti locale prin exersarea abilităților artistice ale copiilor; afirmarea și punerea în valoare a personalității creatoare a copiilor prin participarea la concurs cu lucrări proprii, originale și expresive, realizate prin tehnici diverse.


Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.