Dezvoltare durabilă, IMM şi Afaceri — aprilie 29, 2014 at 09:15

Mai mulți turiști, prețuri mai mari

by

În acest an vor fi mai mulți turiști decât în 2013, arată un studiu al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism. Vestea bună e însă contracarată de creșterea prețurilor, același studiu arătând că sejururile vor fi mai scumpe cu 5 procente.

anatStudiul ANAT vorbește de pachete turistice mai scumpe, atât pentru destinațiile interne, unde valoarea medie a unui pachet turistic va fi de 638 de lei, cât și pentru cele externe, care în medie va costa 1.578 de lei.

Reprezentanții agențiilor de turism spun că în primul trimestru al anului, faţă de aceeaşi perioadă din 2013, pentru destinaţiile interne se constată o creştere de 5% pentru rezervările early booking, 50% pentru programul ”O săptămâna de refacere” şi chiar o dublare în cazul programului ”Zile gratuite de vacanţă”.

În chestiunea turismului intern, se observă un plus de 7% pe litoral, 30% pe zona Crişanei, 20% pentru Transilvania, 10% pentru Bucovina şi 30% pentru Muntenia.

Maramureşul a înregistrat tot un plus de 30%, în timp ce Oltenia şi Banatul au înregistrat o creştere de 5%.

”Principala destinaţie preferată de turişti rămâne litoralul românesc. Rezervările pentru staţiunea Mamaia reprezintă 50% din totalul vânzărilor şi au înregistrat un plus de 2% faţă de anul trecut. Plusul se poate observa mai bine în restul staţiunilor de pe litoral, excepţie făcând Olimp, cu o scădere de 15%”, spune Lucia Nora Morariu, preşedintele ANAT.

În cazul celor care aleg să plece în afara României, în ordinea volumului de vânzări, destinaţiile externe cele mai căutate au fost Turcia (+ 20%), Grecia (+5%), Spania (+ 1%), Italia, Franţa, Austria şi Emiratele Arabe (fiecare cu +5%), Marea Britanie (+ 10%) şi Muntenegru (+ 20%).

Asociația Agențiilor de Turism susține că volume mari de vânzări se înregistrează şi pe alte destinaţii care în primul trimestru al acestui an de obicei înregistrează o scădere a numărului de rezervări. Este vorba de Bulgaria şi Croaţia. În acest din urmă caz, scăderea de pachete turistice a fost una importantă, de 40%, din cauza creşterii preţurilor ca urmare a majorării taxei locale pe valoarea adăugată.

Cele mai dinamice destinaţii externe, cu creşteri de peste 50% au fost, potrivit ANAT, Mexic, Belgia, Israel, Malta, Cuba şi Statele Unite.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page