De pe la noi, Editoriale — septembrie 20, 2015 at 12:00

La Călărași, liniște mormântală pe șantierele proiectului de extindere și reabilitatea a alimentării cu apă și canalizare CL 8

by

azi: o furăciune aparent minoră(nevinovată) dar cu consecinţe  grave pe termen lung asupra stăzilor

De o bună bucată de timp pe șantierele proiectului de extindere și reabilitatea a alimentării cu apă și canalizare CL 8 ,de la Călărași, este o liniște mormântală. Un proiect de 8 milioane de euro și așa întârziat, zace în nemișcare, probă a incompetenței și nepăsării. După ce au răvășit orașul cu lucrări începute , prost organizate și executate, în disprețul cetățenilor și al opiniei publice constuctorul Hidroconstrucția,beneficiarul Ecoaqua și municipalitatea Călărași nu mișcă nimic pentru remediere situației .

Nu știm ce ascunde această liniște mormântală. Ce vor să înmormânteze ? șpăgile,incompetența,nepăsarea,aroganţa, cert este că proiectul CL 8 este într-un impas aproape insurmontabil şi ar fi bine ca  cei îndrituiţi  să se pregătească să răspundă pentru această batjocură . Acest proiect pe lângă că este o mizerie de lucrare,un afront adus ştiinţei şi tehnicii,  nici nu se va termina la timp.

8 milioane de euro pentru lucrări de mântuială şi neterminate. Nimeni nu îşi asumă răspunderea deşi sunt mulţi care încasează bani pentru bunul mers al lucrărilor.

Un exemplu de incompetenţă şi hoţie, mai jos un singur aspect:

Acum 2000 de ani romanii construiau drumurile ca în fotografia de mai jos.

12038241_892130280824149_6349527663489367245_n

Şi acum la construcţia drumurilor  tehnologia prevede realizarea unei fundaţii cu mai multe straturi. Straturile rutiere de fundaţie trebuie să respecte principiile de alcătuire şi să îndeplinească rolurile sus-menţionate, ele putând fi realizate din:

– agregate naturale (nisip, balast, pietruiri vechi);

– balast amestec optimal sau piatră spartă amestec optimal;

– piatră spartă mare, sort 63-90; – blocaj din piatră brută;

– pietruiri vechiş – agregate naturale stabilizate mecanic;

– agregate naturale stabilizate cu ciment sau cu lianţi puzzolanici.

Mai pe larg despre cum ar trebui să se facă un drum aici: http://www.ct.upt.ro/users/GheorgheLucaci/3_Suprastructura_drumurilor.pdf

În timp ce autorităţile dorm, constructorii care participă la acest proiect  cară “nu ştiu unde” materialele  pe care le scot din vechea fundaţie a drumurilor,pe  care le sapă  după care astupă cu pământ  un mic strat de piatră  şi ultimul strat, acest lucru şubrezind pe termen lung drumurile dar şi posibilitatea apariţiei după un timp a surpărilor şi a fisurilor aşa cum s-a întâmplat deja. Este datoria Ecoaqua şi a municipalităţii să verifice aceste lucruri dar şi a organelor de control abilitate. S[ se respecte tehnologia !

Aici se desfăşoară o furăciune aparent minoră dar cu consecinţe  grave pe termen lung asupra stăzilor care sunt săpate. Noi  am observat lucrurile acestea.ei care sunt plătiţi să asigure calitatea şi siguranţa lucrărilor observă?şi dacă da ,ce fac?

Nelu Bălaşa

 

 

1 Comment

    Leave a Comment

    You must be logged in to post a comment.

    You cannot copy content of this page