Comunicate de presă, Ultimile Știri — octombrie 20, 2015 at 23:36

ISRAELIANUL DE ORIGINE ROMÂNĂ MEIDAN BUTNARU ARUNCĂ CU PRIVIREA SPRE UN POST DE MANAGEMENT LA TAROM

by

Ca urmare a declaraţiei publice  venite din partea fostului ministru al Transporturilor potrivit căruia « compania aeriană nu beneficiază de “cel mai fericit” management, o parte din sindicate “sunt în contrasens” şi va fi necesară restructurarea companiei”, Meidan Butnaru observă că nimeni nu s-a uitat către specialiştii români din Diaspora şi din alte ţări Meidan Butnaru a adus, până în prezent, circa 90.000 de turişti israelieni în România Cheia dezvoltării turistice a României este la TAROM, care ar trebui să sprijine mult mai mult incoming-ul Este nevoie de cât mai multe curse regulate eficiente precum şi de curse charter 

Meidan Butnaru s-a născut într-o familie de origine română din Bacău, ulterior stabilită în Israel în anii 60, dar ai cărei membri au rămas patrioţi români, la rândul său păstrând tradiţia şi iubirea ţării mai departe. De mai bine de 13 ani activează în domeniul turismului, al aviaţiei şi în cadrul învăţământului universitar (profesor de turism şi aviaţie comercială), având mai multe poziţii în diferite firme de turism din Israel, unde s-a ocupat de mai multe destinaţii importante. În prezent este directorul comercial al touroperatorului israelian Meshek Wings Tours Ltd, s-a remarcat, încă de anul trecut, drept cel mai important lider de incoming pentru piaţa românească pe curse charter. În acest an, a organizat două curse charter pe săptămână pentru litoralul românesc cu turişti israelieni, în perioada iulie – august, precum şi trei curse charter pe săptămână în perioada mai – 2 octombrie, pentru Bucureşti, ambele serii operate de compania Blue Air, alături de alte deplasări ale unor delegaţii din Israel.

Meidan Butnaru 1Meidan Butnaru consideră că România şi-ar putea dubla numărul de turişti străini într-un timp scurt, dacă ar exista un management capabil la compania aeriană naţională, deoarece totul începe de la zboruri. Degeaba avem hoteluri de calitate, degeaba putem avea o infrastructură turistică dezvoltată, dacă turistul nu poate ajunge uşor la destinaţie. România are un potenţial turistic mare, dar încă este insuficient cunoscută drept destinaţie turistică pe plan mondial. Marele secret al aducerii de turişti străini stă în organizarea de curse aeriene regulate şi charter.

„Consider că TAROM, compania naţională aeriană a României,care are un potenţial foarte mare,  ar trebui să se implice mult mai mult în organizarea de curse de pe destinaţiile cheie, către România. Pe lângă alte schimbări, TAROM ar trebui să se orienteze mult mai mult în direcţia incoming-ului! Sunt dispus inclusiv să mă implic în managementul TAROM, dacă mi se va solicita. Interesul meu este acela de a contribui la dezvoltarea turistică a României, iar dacă se caută specialişti cu experienţă în profesie, mă ofer. Managerul implicat direct în cadrul companiei TAROM trebuie să aibă experienţă mare atât pe segmentul de incoming, cât şi pe cel de outgoing. Aşa poate dezvolta bilateral ambele direcţii, acel specialist vorbind o limbă comună. Această orientare ar reprezenta un motor de dezvoltare pentru turismul românesc, dar şi un motor de salvare al companiei naţionale aeriene. Am un plan exact despre cum ar trebui restructurată o companie precum TAROM, dar pe care îl pot pune în aplicare, fireşte, doar din interior. Nu sunt genul de om care să critice stând pe bară, din exterior. Pot arăta ce nu s-a făcut bine şi ce e de îmbunătăţit doar după un timp, din interior”, subliniază Butnaru.

Pe lângă TAROM, touroperatorii români trebuie să identifice o serie de companii aeriene cu care să realizeze, împreună, curse charter către destinaţia România. Ceea ce Meidan a reuşit cu succes dinspre destinaţia Israel.TAROM reprezintă o inimă importantă a industriei comerciale a României, însă nu e tratată aşa cum trebuie să fie. Cunosc TAROM din 2004, colaborând de atunci frecvent cu această companie.  Sper ca prietenii mei de la TAROM să nu se supere, mă simt patriot român, deşi sunt născut în Israel, şi cred că pot face ceva pentru ţară. Dar mi se pare normal, ca un om care a făcut ceva pentru turismul românesc, să am dreptul la opinie. Am credinţa că aşa cum am reuşit să deschid linii de charter, cu succes, pe destinaţiile Mamaia şi Bucureşti, dinspre Israel, dacă aş avea libertate de iniţiativă la TAROM, aş putea dezvolta şi zboruri către alte destinaţii. Unul din punctele cheie ale succesului unei companii aeriene naţionale trebuie să fie legătura strânsă cu touroperatorii români şi străini. În privinţa curselor regulate, de linie, un focus ar trebui să-l constituie grupurile de turişti care doresc să viziteze România, care pot fi aduse în colaborare cu touroperatorii străini şi români.  Un alt motor de creştere pentru TAROM poate fi organizarea de curse charter. Chiar dacă acestea se organizează doar în sezon, de aici vin venituri sigure, iar compania nu riscă aproape nimic”, consideră Meidan Butnaru.

Meidan Butnaru crede că TAROM ar trebui să dezvolte următoarele direcţii:

1. O strategie coerentă. Să aleagă rutele, orarul şi tipul de avion într-un mod eficient, în urma unor studii de marketing.

2. Să folosească eficient birourile TAROM din străinătate, în parteneriat cu Autoritatea Naţională pentru Turism, pentru o mai bună promovare turistică a României.

3. TAROM trebuie să se implice pe partea turistică, transportând grupuri organizate de turişti atât prin intermediul curselor regulate, cât şi al curselor charter. Este foarte dificil pentru compania naţională să concureze cu companiile low cost, pe destinaţii point to point.

4. Deşi TAROM este o companie respectabilă, cu potenţial, în care românii au încredere, ar trebui să devină un brand mult mai cunoscut şi pe plan internaţional, o bilă albă pentru imaginea României. TAROM are obligaţia să devină prima opţiune de transport aerian către şi dinspre România.

De unde şi unde aducem turiştii

Potrivit lui Meidan Butnaru, România ar trebui să „atace”, pentru atragerea de turişti, în primul rând ţări europene precum Germania, Polonia, Spania şi Marea Britanie.

Principalele atracţii turistice ale României sunt, în opinia lui Meidan, Munţii Carpaţi în general, legenda lui Dracula, obiective turistice precum Castelul Peleş şi Castelul Bran, viaţa de noapte din Bucureşti, siguranţa, dar şi nivelul de trai mai ieftin decât în ţările vest europene. Bucureşti are foarte multe hoteluri de lanţ internaţional, iar brandurile cunoscute au început să se extindă şi în celelalte mari oraşe din România.

„Personal, am experienţă atât pe partea de outgoing, organizând plecări ale turiştilor israelieni către o serie de destinaţii, inclusiv România, precum şi pe partea de incoming, pentru destinaţia România. În dubla mea calitate, pot spune că în România, dacă pe partea de outgoing este o concurenţă acerbă, pe partea de incoming nu există mai deloc concurenţă. Este loc şi pentru touroperatori noi – deşi, în domeniul incoming-ului este nevoie de experienţă foarte mare – precum şi pentru dezvoltarea activităţilor de incoming a unor touroperatori cu tradiţie. D atorit faptului că am foarte mulţi prieteni parteneri din ţară cunosc foarte bine piaţa de outgoing din România către alte ţări”, spune Meidan Butnaru.

Estimările lui Meidan au fost depăşite cu mult în ultimii ani: în 2014, Meidan Butnaru a contribuit la aducerea a circa 18.000 de turişti israelieni în România, dintre care 15.000 cu compania aeriană Blue Air şi 3.000 cu compania aeriană naţională TAROM. Menţionăm că promisiunea iniţială era de 8.500 de turişti. În acest an, cifra turiştilor a fost de peste 25.000, pentru anul viitor estimându-se o creştere semnificativă a numărului acestora. Gradele de ocupare au fost de aproape 100% 

Meidan Butnaru intenţionează, pentru anul viitor, să aducă turişti străini în România şi de pe alte pieţe cu care are relaţii de parteneriat, în afara Israelului, estimând dublarea numărului de turişti străini. Aceste pieţe-ţintă vor fi anunţate la momentul potrivit.

Anul trecut, turiştii israelieni aduşi de Meidan Butnaru, prin Meshek Wings, au cheltuit în România 4,5 milioane de dolari, iar în acest an circa 7 milioane de dolari. “Aceste cifre se referă doar la o unică piaţă: Israel. Imaginaţi-vă câte zeci sau sute de milioane de euro ar intra în bugetul statului român dacă ne-am orienta, cu transport aerian dedicat, şi către alte destinaţii turistice strategice pentru România. Când te duci la spital, doreşti să fii operat de medic, nu de instalator sau de portar. La fel şi în cazul TAROM, pentru dezvoltarea laturii turistice, este nevoie de specialişti din industrie. Eu mă ofer şi cred că este nevoie de mai mulţi oameni ca mine. Şi atenţie, nu cred că schimbarea se poate face din funcţia de director general! Dacă Ministerul Transporturilor şi TAROM ar fi interesaţi de serviciile mele, aş fi de acord să mă înrolez pentru a pune la cale planul de îmbunătăţire a TAROM şi a industriei turismului. Ştiu că nu este o misiune uşoară, şi nu mulţi specialişti se oferă să se implice în cadrul companiei naţionale”, conchide Meidan Butnaru. Acesta aminteşte că s-a prezentat, în prima parte a anului, la un interviu pentru o funcţie de management la TAROM, în urma anunţului public făcut de fostul ministru al Transporturilor, dar nu a primit ulterior niciun feed-back.

Touroperatorul israelian, asemeni altor touroperatori de profil, aşteaptă o implicare mai mare a autorităţilor publice din România şi o atenţie mai mare acordată touroperatorilor care aduc turişti străini în România, pe partea de logistică şi promovare.

Meidan ButnaruDespre Meidan Butnaru

În ultimii ani, Meidan Butnaru a reuşit să combine iubirea sa pentru ţara de origine cu profesia din domeniu, iar în ultimii 5 ani a reuşit să devină lider în Israel pe piaţa românească. Factori importanţi au  fost patriotismul şi adaptarea rapidă a pieţei, abilitatea de a crea produse noi plus pasiunea pentru meserie. Nu a fost deloc uşor pentru o persoană tânără, de 30 de ani, să aducă pe parcusul acestor ani mai bine de 30 de mii de turişti în România. În momentul de faţă, Meidan Butnaru este director comercial al firmei Meshek Wings din Israel, unul dintre cei mai mari touroperatori din Israel, care face parte din concernul Tacam – cu activităţi de peste 1 miliard de dolari pe an.

“Dintotdeauna am iubit avioanele, am fost uimit cum poate o imensitate de metal să plutească în aer. De la o vârstă fragedă (13 ani), eu am ales întotdeauna destinaţiile vacanţelor familiei mele, împreună. Studiam ţara, harta,  cream itinerarii… Încă îmi amintesc că bunica mea (Dumnezeu să o ierte) mă certa mereu că mă joc cu avioanele până la miezul nopţii, aşa că pot să spun că am fost născut pentru această meserie. În timpul şcolii, după un studiu lung, am înţeles ce implică un întreg zbor comercial, şi am ales să fiu pe partea grea şi cea importantă, adică partea comercială. Consider că eu sunt pilotul adevarăt, deoarece fără pasageri avionul nu va zbura”, spune Meidan, despre alegerea carierei din turism şi aviaţie.

Secretul cel mai mare al lui Meidan Butnaru, care a ajuns într-o funcţie importantă la doar 30 de ani, este acela că iubeşte meseria. Îi plac provocările, niciodată nu a ales calea cea mai simplă. „Visez, respir, trăiesc şi mănânc turismul împreună cu aviaţia” – este deviza lui.

„Un mare noroc a fost, pentru cariera mea, acela de a întâlni un om deosebit, cu experienţă vastă în aviaţie: Nahum Kara, fost director general El Al,  care m-a luat sub aripa lui şi m-a învăţat aviaţia comercială. Mă rog la Dumnezeu să continui să reuşesc şi să pot să- mi construiesc orice-mi propun. Bineînţeles că îmi doresc să am echipa mea aproape, deoarece nu pot reuşi totul de unul singur. Iar pe viitor aş vrea să ajut România pe plan internaţional şi să ajung la un post de conducere important, într-o companie aeriană românească, pentru a putea combina experienţa mea în turism cu pasiunea pentru aviaţie şi cu iubirea pentru România. Până atunci, mi-am propus să continui să contribui la dezvoltarea touroperatorului Meshek Wings”, conchide Meidan Butnaru.

 Meidan Butnaru, director comercial MESHEK WINGS

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page