Lifestyle, Sănătate — noiembrie 17, 2014 at 14:41

Indicele glicemic ne ajută să evitam boli și afecțiuni grave

by

Orice doctor iti spune ca greutatea excedentara ingreuneaza activitatea inimii. Ca mancatul fara masura provoaca diabetul. Ca diabetul iti ataca ochii, picioarele, inima si sistemul vascular si iti blocheaza rinichii.

sanatateDe unde incepi? De la controlul greutatii.

Indicele glicemic al carbohidratilor iti spune ce sa mananci. Te ajuta sa alegi acele alimente care nu produc cresterea brusca a glicemiei sau a secretiei de insulina – carbohidratii “lenesi” care se digera lent. Indicele lor glicemic este mic si te ajuta sa te simti satul cateva ore bune. In plus, stimuleaza productia de glucagon care stabilizeaza glicemia si initiaza scaderea depozitelor de grasime.

Atentie la ce mananci si cat mananci, poti mentine un echilibru stabil al valorilor glicemiei si pot avea in permanenta un control eficient asupra greutatii. O astfel de dieta te ajuta sa slabesti kilograme bune.

Daca alaturi de glicemie ai probleme cu colesterolul, IG impreuna cu indicatiile penru o combinatie sanatoasa de alimente, ce exclude prezenta grasimilor saturate, contribuie la scaderea colesterolului rau LDL si cresterea colesterolului bun HDL.

Consumul de alimente cu IG scazut, impreuna cu medicatia specifica te ajuta sa imbunatatesti circulatia sangvina, sa pastrezi valori normale ale tensiunii arteriale, eliminand hipertensiunea.

Concluzii:
– Daca IG este o imagine a felului in care un carbohidrat influenteaza evolutia glicemiei, atunci trebuie sa tinem seama de el.
– Pentru a scadea in greutate si a reduce nivelul glicemiilor este necesar consumul ponderat de carbohidrati cu indice glicemic mic sau 0.
– Dieta cu IG redus contribuie la echilibrarea metabolismului, imbunatatind tensiunea arteriala si nivelul colesterolului
– Pierderea in greutate inseamna castig de energie.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page