Lifestyle, Sănătate — noiembrie 15, 2016 at 21:49

Iată cele mai bune şi cele mai proaste poziţii pentru somn

by

Ne petrecem aproape o treime din viaţă dormind, prin urmare odihna este foarte importantă, dar pentru multe persoane somnul devine un adevărat coşmar chiar înainte de a adormi. Mulţi suferă de insomnie şi de alte tulburări de somn, care au multe cauze, printre care şi poziţia greşită în pat.

somnMedicul Hooman Melamed, ortoped la un spital din Los Angeles, precizează că aproximtiv 80% dintre oameni vor suferi de dureri de spate din cauza poziţiei în care dorm.

Experţii consideră că dormitul pe spate este cea mai sănătoasă poziţie. Previne durerile de spate şi de ceafă şi permite coloanei vertebrale să fie aliniată corect, firesc.

Astfel sunt evitate şi durerile de stomac, dar şi apariţia ridurilor sau a coşurilor, adaugă Jimmeh Fletcher, neurolog. Dezavantajul acestei poziţii apare în cazul persoanelor care sforăie.

Pe locul doi ca poziţie recomandată de medici este dormitul pe o parte. Este ideal pentru cei care sforăie, suferă de apnee în somn, pentru gravide, dar şi pentru cei care au dureri de spate sau de ceafă.

În acest caz, dezavantajele ţin de îmbătrânirea pielii, din cauza presării tenului pe pernă. În plus, avertizează specialiştii, în timp dormitul pe o parte va duce la lăsarea sânilor.

Contează foarte mult şi pe ce parte dormiţi. De exemplu, cei care dorm pe partea dreaptă vor suferi de arsuri la stomac. Cei care preferă partea stângă nu au probleme cu acidul gastric, dar presează astfel organele interne, respectiv ficatul şi plămânii.

Vivian Eisenstadt, terapeut la un spital din Los Angeles, recomandă persoanelor care dorm pe o parte să folosească trei perne: o pernă ergonomică sub cap, o pernă sub talie şi una între picioare.

Experţii sunt de acord că poziţia cea mai proastă pentru somn este dormitul pe burtă. Duce la arcuirea anormală a coloanei vertebrale, ulterior la presiune pe încheieturi şi muşchi şi în final al durere. În plus, obliga gâtul să stea într-o poziţie forţată, îndoit, ceea ce afectează circulaţia şi respiraţia.

Pe locul doi la poziţii care nu sunt recomandate pentru dormit este cunoscuta poziţie fetală: pe o parte, cu genunchii la piept. Deşi este confortabilă la început, în timp duce la dureri de spate, la lăsarea sânilor şi la apariţia ridurilor.

Melamed recomandă ca în timpul somnului umerii şi gâtul să fie aliniaţi.

De asemenea, este bună o saltea mai moale, care să preia presiunea care se poate exercita asupra încheieturilor. Nu trebuie să fie totuşi prea moale, pentru că salteaua trebuie să susţină bine gâtul.

Aşadar, uite de ce trebuie să dormi pe partea stângă:

  • Dormitul pe partea stânga îmbunătăţeşte sănătatea multor organe din corp şi favorizează functionearea lor la cote optime.
  • îmbunătăţeşte sistemul limfatic. Acesta transporta substanţe importante, precum proteine şi glucoză, care sunt filtrate şi drenate pe partea stânga a corpului.
  • îmbunătăţeşte digestia, datorită faptului că atât pancreasul cât şi stomacul sunt, în proporţie mare, aşezate spre stânga. Aşadar, secreţia enzimelor digestive va fi mai bună dacă dormi pe partea stânga.
  • favorizează o mai bună funcţionare a inimii susţin specialiştii. Astfel, dormitul pe partea stânga îmbunătăţeşte fluxul sanguin şi duce la regularizarea cordului.
  • favorizează activitatea splinei, având în vedere că are un rol major în menţinerea fluxului optim pentru sistemul limfatic.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.