Lifestyle, Sănătate — noiembrie 25, 2016 at 21:00

Iată 3 motive pentru care dietele nu funcționează!

by

Oamenii care au constant probleme cu greutatea  sunt cei care știu cele mai multe lucruri despre slăbit și nutriția corectă. Dacă vei discuta cu ei vei primi cele mai bune sfaturi despre când, cât și cum trebuie să mănânci. Ei știu ce au de făcut, dar le lipsește capacitatea de a face acele lucruri în mod constant.

dietaNu ambiția este ce le lipsește oamenilor supraponderali!

Înainte de a-i cataloga pe acești oameni ca fiind ignoranți sau lipsiți de ambiție, știința a adus câteva explicații care i-ar putea ajuta pe cei care  țin zeci de diete, fără niciun rezultat. Aceste dovezi le explică problema din spatele tendinței lor de îngrășare și  mai ales direcția în care ar trebui să acționeze înainte de a începe o nouă dietă.

  1. Creierul dictează greutatea noastră

Atunci când slăbim prea mult, creierul percepe schimbarea ca pe o amenințare în fața căreia încearcă să se apare.  Atunci hipotalamusul care controlează greutatea corporală începe să emită substanțe chimice care determină corpul să se îngrașe. Așa se explică de ce în diete intervine stagnarea – momentul în care individul nu mai reușește să slăbească deși consumă aceleași calorii, face la fel de mult sport, are același stil de viață.

În plus, neurologul Sandra Aamodt declară într-una dintre conferințele sale faptul că dacă ne păstrăm o greutate  mare prea mult timp, adică ani de zile, creierul decide că acea greutate este cea normală. De aceea, creierul va încetini metabolismul ca să readucă organismul la greutatea considerată de el ca fiind normală. Asta înseamnă că o persoană care ține diete va trebui să mănânce permanent mai puține calorii decât în mod normal și să îți mențină greutatea dorită zeci de ani.

  1. Credințele din subconștient ne împiedică să slăbim

În funcție de gândurile pe care le avem, creierul secretă anumiți neurotrasmițători, hormoni care emit corpului emoția sau starea gândului rulat de noi. Cu alte cuvinte,  dacă noi credem că vom fi tot timpul supraponderali, că ne este imposibil să slăbim, că dietele sunt complicat de ținut etc. creierul înregistrează aceste informații și le implementează la nivelul corpului nostru. Organismul va acționa așa cum îi spun gândurile și convingerile noastre despre diete, cure de slăbire, stil de viață. Schimbând aceste convingeri putem schimba metabolismul nostru și chiar modul în care corpul asimilează hrana și alimentele.

  1. Anxietatea și stresul determină mâncatul în exces

Se știe de foarte mult timp că plăcerea de a mânca duce  la secreția de endorfine, moleculele fericirii și ale bunei dispoziții.  Lipsa echilibrului, stresul, agitația, anxietatea ne determină să mâncăm pe fond emoțional. Încercăm să înlocuim lucrurile care lipsesc din viața noastră cu bucuria aparentă pe care ne-o oferă alimentele nesănătoase. Simpla relaxare zilnică timp de 15-30 de minute poate reduce stările de anxietate, nivelul stresului și poate readuce echilibrul, armonia și bucuria de a trăi.

Cea mai importantă schimbare pe care o poți face pentru a slăbi și a-ți menține o greutate sănătoasă este așadar să combați sistematic stresul și să găsești mai multă plăcere și motivație în activitățile de zi cu zi. În acest fel, nevoia constantă de a mânca se echilibrează și te simți mai motivat să faci mișcare, să mănânci sănătos, să îți reglezi programul de somn și să îți creezi un stil de viață prielnic.

sursa: aimgroup.ro

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.