Portrete de dascăli — decembrie 11, 2019 at 17:15

Gala Anuală A Premiilor”10 DE NOTA 10”: Portret de Premiant – AMZA EUFROSINA

by

Gala Anuală a Premiilor ”10 de Nota 10”, ediția a II-a, ce se va desfășura în data de 13 decembrie 2019, la Călărași, are ca și scop promovarea, susținerea  și stimularea excelenței în educația formală și nonformală, pentru dezvoltarea potențialului maxim al adolescenților și tinerilor, pentru o bună adaptare și integrare a acestora într-o societate dinamică, care își schimbă paradigmele foarte rapid.

Prin intermediul Galei Anuale A Premiilor”10 DE NOTA 10” – ediția a II-a, care se va desfășura sub tema specială ”Excelența premiază Excelența”, se urmărește  evidențierea, încurajarea, promovarea, recompensarea și oferirea respectului binemeritat, tuturor celor care au depus eforturi pentru a obține excelența în domeniul educației, antreprenoriatului, leadership-ului comunitar, politicului și de ce nu, al administrației publice. Dorim să ne arătăm admiraţia şi să oferim respect tuturor celor care au depun eforturi pentru a atinge performanţa, un obiectiv care trebuie încurajat, promovat şi răsplătit.

În consecință, în această ediție alături de cei 26 de tineri vor fi premiați și cinci profesori, îndrumători ai multor elevi, ca semn de apreciere și recunoștință pentru preocuparea și dăruirea lor pe altarul educației și a sădirii sămânței luminii învățăturii în viața elevilor.

AMZA EUFROSINA  este unul dintre PROFESORII premiați în cadrul Galei Anuale A Premiilor”10 DE NOTA 10” – ediția a II-a.

D-na prof. Eufrosina Amza este unul dintre acei dascăli care au dedicat o viață și o carieră educației. Timp de 38 de ani a ars pe altarul educației și continuă să o facă ca un adevărat lider vizionar al secolului XXI. Este licențiată în chimie și absolvent al Universității Bucureşti, Facultatea de Chimie în 1980, iar Diploma de Aprofundare/Specializare în Chimie Anorganică a obținut-o la Universitatea Bucureşti, Facultatea de Chimie în 1981.

Omul Eufrosina Amza, dealtfel discret și modest, își trăiește viața cu maximă intensitate în spiritul suprem al datoriei ce trebuie împlinite, și reușește să fixeze în mentalul colectiv un model ce merită nu numai atenția călărășenilor, dar și recunoștința lor, pentru seriozitatea și conștiinciozitatea cu care și-a îndeplinit și își îndeplinește misiunea de dascăl și manager, prin atitudinea și căldura sufletească în comportament care îi sunt recunoscute de către cei care au interacționat cu dânsa.

D-na Director Eufrosina Amza poate fi descrisă adesea ca o unitate de forță și un dascălul vizionar care călăuzește cu dragoste colegii și elevii Colegiul Național Barbu Știrbei printre meandrele și provocările secolului XXI. Este plină de energie creatoare intelectuală și fizică, care au depășit granițele tradiționale și constelațiile de concepte, idei și domenii pe care era posibil să le ia în considerare, reușind să se concentreze atât pe logica educației tradiționale, dar și să implementeze practici educaționale inovative de management.

Omul sfințește locul! Iar prof. Amza Eufrosina a înțeles că pentru a crea lucruri extraordinare și a avea rezultate excepționale trebuie să ai Viziune, adică liantul care stabilește un scop de grup, stabilește direcții și, atunci când este promovat extern, îi determină pe oameni să contribuie la dezvoltarea acestuia. D-na Director caracterizează viziunea ca pe o „platformă educațională” care încorporează convingerile școlii despre scopurile, metodele și climatul preferat, creând astfel o „comunitate a minții” și ”o declarație inspirată a unui vis convingător, însoțit de un scenariu clar al modului în care se va realiza”, pentru că fiecare zi este o oportunitate de a vă apropia de idealul elevilor, al profesorilor și al părinților, în ceea ce privește noțiunea de ”Educație prin excelență”.

Directorul și omul Amza Eufrosina vorbește și parcurge viziunea școlii, iar acțiunile ei se aliniează constant la ea. În plus, ea are un plan pentru modul de implementare a acestei viziuni și în fiecare zi întreprinde acțiuni pentru a conduce toate părțile interesate spre această viziune.

”Am nevoie de mult mai mult timp pentru a mă gândi, la fel și cu toții, dar nu am. Așadar, mereu am început de la ceva cât de mic și am construit din asta”, spune Amza Eufrosina. ”Mereu plănuiesc să cer elevilor mei și colegilor mei să mă uimească. Ascult și preiau idei de la cei din jurul meu, atât de la elevi cât și de la profesori.

Știu că voi avea unele eșecuri, și știu că voi avea și succese și că, pe măsură ce va trece timpul, voi avea și mai multe succese. Voi reduce numărul de eșecuri, concentrându-mă pe construirea comunității  școlii, o „platformă educațională” care încorporează convingerile colegiului despre scopurile, metodele și climatul preferat, creând astfel o „comunitate a minților” care înțeleg că fiecare nouă zi este o oportunitate de a ne apropia de idealul perceput de fiecare în parte.”

D-na Amza Eufrosina a înțeles că obiectivul central al educației este elevul și că trebuie ca profesorii prin metode noi, inovative trebuie să dezvolte potențialul creativ și abilitățile practice, de comunicare relaționare interpersonală și socială și dezvoltarea inteligenței cognitive. Știe că comparații între școli cu privire la calitatea învățământului și ofertele educaționale contează, iar o școală de excelență trebuie să fie deschisă la examinarea performanței și că, prin urmare, consumatorii (părinții, elevii) sunt preocupați și întreabă din ce în ce mai mult despre ceea ce școala poate și trebuie să ofere pentru ei.

În concluzie, un profesor bun insuflă încredere și stabilește așteptări ridicate. Amza Eufrosina este un profesor eficient car nu stabilește limite elevilor săi. Are standarde ridicate, folosește tehnica modernă în lecţie, îi provoacă constant pe elevi să facă tot posibilul să devină cea mai bună variantă a lor și este genul de îngriitor profesionist care îi învață pe elevi să creadă în ei înșiși.

În calitate de educator, știe că trebuie să se așteptate întotdeauna la cei mai bun pentru elevii săi și să îi încurajeze să învețe la potențialul maxim. Dar, de asemenea, știe că a face acest lucru zilnic poate fi incredibil de provocator.

Rareori cineva ajunge să influențeze viața unei persoane într-un mod pozitiv pe toată durata vieții, așa cum poate un Dascăl, favorizând optimismul și încrederea, oferind cunoștințe care duc la succes și fiind un bun model Suntem onorați să vă adresăm – ”Mulțumim  stimate dascăl!” – și să vă oferim recunoștința și prețuirea noastră pentru că dăruiți și vă dăruiți în fiecare zi pe altarul Luminii Cunoașterii și contribuiți la creșterea prestigiului școlii călărășene, prin sădirea sămânței cunoașterii în viața elevilor și pasiunea de a îndeplini cu succes misiunea de Dascăl.

Liliana Manea

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page