Cultură şi Educaţie, Educaţie — aprilie 2, 2014 at 12:00

Elevii Şcolii Gimnaziale “Mircea Vodă” Călăraşi au derulat la Şcoala Gimnazială “Nicolae Titulescu” campanii de conştientizare din cadrul proiectului “EcOprovocarea”

by

Elevii de la Şcoala Gimnazială “Mircea Vodă”, implicaţi în proiectul “EcOprovocarea” alături de alte şcoli din municipiile Zalău şi Călăraşi, au desfăşurat o campanie de conştientizare la Şcoala Gimnazială “Nicolae Titulescu” Călăraşi, una dintre unităţile de învăţământ cu care au încheiat parteneriat.

Sc.5 2La pregătirea fiecărei campanii de conştientizare au participat câte 12 ecoambasadori şi zece elevi, îndrumaţi de cei trei profesori coordonatori. La realizarea fiecărei campanii  au participat 12 voluntari . Cele patru teme pe care le-a avut campania au fost: ,,Este uşor să reciclăm aluminiul” , ,,Reciclează, recuperează, refoloseşte ! ”,,,Plantează o hârtie! ” şi ,,PET-urile pot fi reciclate! ”. Ecoambasadorii au prezentat materiale educative, care să îi determine pe elevi să conştientizeze importanţa colectării selective a aluminiului, hârtiei, cartonului, plasticului, PET-urilor şi bateriilor. La finalul evenimentului, aceştia au distribuit flyere. Elevii din cadrul Şcolii Gimnaziale Nicolae Titulescu s-au arătat foarte receptivi la propunerile făcute de elevii Şcolii Gimnaziale “Mircea Vodă”, deoarece au promis că vor ajuta la colectarea de materiale reciclabile. Educaţia de mediu cultivă un sistem de valori și gândirea critică.

Sc.5 1Deoarece copiii se maturizează, sistemul de valori pe care ei îl promovează influenţează opţiunile şi deciziile pe care ei le iau referitor la toate aspectele vieţilor lor, inclusiv problemele de mediu. Valorile aduc de asemenea consistenţă vieţii unei persoane, ceea ce o ajută să realizeze un concept mai bun despre sine. Există o legătură strânsă între valori, convingeri, atitudini şi dezvoltarea unei etici a mediului înconjurător. Felul în care este gândit regulamentul concursului dă posibilitatea elevilor ecoambasadori să se implice real în viața comunității (nu numai școlare) prin campaniile de conștientizare derulate, dar dincolo de formarea unor comportamente corecte față de mediu, a unor atitudini și valori, dincolo de cunoștiințele acumulate, marele câștig indirect al concursului este ca maturizează, responsabilizează, învață elevii ce înseamnă și ce beneficii aduce în viața unei persoane voluntariatul și, inchegarea comunitatii.

Colectivul de la Școala Gimnazială „Mircea Vodă” Călărasi

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page