Cultură şi Educaţie, Educaţie — mai 15, 2013 at 12:26

DIN NIMIC FACI LUCRURI MARI

by

DIN NIMIC FACI LUCRURI MARI5Mediul înconjurător ne asigură conditiile necesare vietii, însa depinde de noi dacă dorim să folosim aceste elemente eseţiale în mod util sau dacă vrem să ocolim acest aspect al vieţii noastre.
Poluarea planetei se agravează pe zi ce trece şi se pare că populaţia nu acordă interes acestui proces nociv.
Ocrotirea planetei este o problemă mondială şi, tocmai de aceea, fiecare om trebuie să-şi asume această responsabilitate.
Starea de sănătate nu poate fi menţinută respirănd aer poluat, consumând alimente şi apă contaminată cu pesticide sau alte substanţe chimice.
Reciclarea si economisirea resurselor naturale sunt niste lucruri care se invata.
Este vorba de comportamente pe care copilul se obisnuieste sa le aiba pentru ca le vede la cei din jurul lui si pentru ca le intelege.
Si pentru ca luna mai este luna cu cele mai multe actiuni, am inceput sa le vorbim copiilor de la Gradinita Casuta povestilor, treptat, despre toate acestea.

Respectul fata de natura vine firesc atunci cand copilul o cunoaste, o apreciaza si o iubeste.
Privind din afara, sa inveti un copil de doar cativa ani ca respectarea naturii este o baza pentru un viitor sanatos pare aproape imposibil.
Copiii mici au nevoie de lucruri si exemple concrete.
Conceptele inca sunt mistere pentru ei si de aceea, daca folosesti concretul si exemple apropiate de puterea lor de intelegere misiunea ta devine atat placuta cat si usoara.
In rest imaginatia fara margini si placerea jocului vor face toata treaba.
Copiii inteleg deja expresii nonverbale.
Ei stiu ca atunci cand razi inseamna ca te bucuri si e bine si atunci cand plangi exprimi suferinta.
Acesta este un instrument foarte util pe care il poti folosi pentru a-i explica celui mic ca natura sufera atunci cand deseurile sunt aruncate peste tot si este fericita atunci cand fiecare om recicleaza pentru a face economie.
Un copac vesel inconjurat de iarba, flori si insecte si unul trist langa a carui tulpina sunt multe sticle de palstic, hartii si alte deseuri reprezinta numai o idee de imagine pe intelesul copiilor.
Copiii au fost foarte receptivi la activitate deoarece informatiile le-au fost prezentate sub forma de joc de rol.
Destul de usor au acceptat ceva care suna “a distractie” decat ceva ce “trebuie facut”.
Jucandu-ne cu cei mici,  le-am si explicat ca toate obiectele care sunt intregi si curate pot fi refolosite, facand impreuna jucarii, diferite costume pentru carnaval,etc.
DIN NIMIC FACI LUCRURI MARI7Contactul nemijlocit al copiilor cu aceste activităţi vor spori eficienţa demersului educaţional, dat fiind cunoscută marea disponibilitate a celor mici de a descoperi şi asimila tot ceea ce stârneşte curiozitatea lor vie.
Activităţile cu conţinut ecologic pe care le vom desfasura  îşi vor gasi finalitatea în comportamentele dobândite de copii : de a fi mai buni, mai sensibili faţă de ambient, de a fi mai protectori, mai plini de solicitudine, de a acţiona mai disciplinat, de a fi mai responsabil, mai plini de iniţiativă şi mai prompţi în respectarea unor reguli.
Vom încerca în continuare să cunoaştem tot ceea ce ne înconjoară : plante, animale, să găsim explicaţii la fenomenele pe care le-am observat, dar mai ales vom urmări cultivarea unor sentimente de protecţie a naturii, a pomilor, a animalelor, a păsărilor, etc.

MARIANA IONESCU 

[wzslider autoplay=”true”]

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.