Clubul de Excelenţă, Cultură şi Educaţie, Interviuri — aprilie 22, 2013 at 18:13

De vorbă cu un OLIMPIC – ALEXANDRA TUȚĂ

by

De vorbă cu un OLIMPIC - ALEXANDRA TUȚĂ“La cate datorii, pe care le-am facut in ultimii ani, vor avea de platit generatiile viitoare – si inca nu ne-am oprit -, ar fi un gest de recunostinta din partea noastra daca am avea cat de cat grija de copiii supradotati”

Cand plantezi un pom, trebuie sa-l uzi, sa ai grija de el.
Cand ai in tara ta atatia copii supradotati, ar trebui sa faci pentru ei cel putin cate ai face pentru un pom care speri ca va inflori si va rodi candva.
Ce parinte nu priveste cu mandrie la realizarile copilului sau?
Cine nu se incanta de primele cuvinte, de primele litere scrise sau de premiul I cu coronita de la scoala?
Pentru multi copii, acestia raman doar pasii firesti ai unui destin ce le va aduce pana la urma o viata normala, fara tentatia cuceririi vreunui Everest, fara gandul vreunui Premiu Nobel ori al cine stie carei glorii nemuritoare.
Exista insa si copii ale caror talente depasesc simpla intamplare a varstei. Prin forta lor creatoare sau talentul artistic deosebit, ei pot deveni cei care sa schimbe destinul umanitatii.
Ei pot incurca orice adult cu intrebarile, dar si cu stiinta lor.
Sunt copii care, cu putin noroc, dar si mult ajutor, mai ales financiar, ar putea fi noi Einstein sau Enescu, Van Gogh sau Bill Gates, dar, mai presus de toate, s-ar putea implini pe ei insisi spre folosul tuturor.

Unul dintre acesti elevi este si ALEXANDRA TUȚĂ, eleva a Scolii Nicolae Titulescu din Calarasi, care a reprezentat, cu succes, la nivel local, judetean si national invatamantul calarasean, fiind o intrupare a efortului intelectual, rabdarii si modestiei.
Conducerea scolii, a recomandat-o pentru a descoperi si mai mult personalitatea ei si a ne incanta cu experientele acumulate.

 M.I. Cum percepi colectivul din care faci parte?

A.T. In opinia mea, colectivul clasei mele este format din personalitati puternice si caractere atat asemanatoare, cat si diferite. Desi uneori mai exista divergente de pareri intre colegi, noi suntem deschisi unii fata de altii si fata de domnii si doamnele profesoare si impreuna rezolvam toate problemele. Suntem prieteni foarte buni, as putea spune chiar nedespartiti, dar intotdeauna exista loc de mai bine! 

M.I. De-a lungul anilor, ai adus faima scolii prin rezultatele si premiile obtinute la foarte multe concursuri, olimpiade, simpozioane, proiecte si alte activitati extrascolare la care ai participat. Poti sa le prezinti?

A.T. In clasa a Va am participat la olimpiada nationala de limba romana unde am obtinut mentiune; in clasa a VI a am obtinut 2 premii I la fizica, premiul II la romana si mentiune la matematica.

Clasa a VIIa, a fost cel mai bun an al meu deoarece am obtinut calificarea la nationala unde am primit mentiune, la faza judeteana am obtinut premiul I la fizica, mentiune la limba engleza iar la franceza locul I. Anul acesta, am obtinut calificare la nationala, atat la fizica, cat si la limba romana.

La olimpiada judeteana am luat locul I la limba engleza si II la “Ion Barbu-Dan Barbilian”

M.I. Care dintre ele te-a marcat cel mai mult si de ce?

A.T. Pot spune ca la toate concursurile si proiectele la are am participat m-am straduit sa ma descurc cat mai bine si am depus mult efort in fiecare zi pentru a ajunge la anumite performante. Pana acum, m-au marcat concursurile la nivel national, deoarece ele constituie cel mai bun prilej de afirmare a competentelor lingvistice, matematice sau de orice alta natura. In plus, sansa de a castiga un premiu important si a-mi face cat mai multi prieteni ma motiveaza foarte mult.

M.I. Consideri ca ai fost nedreptatita la vreo activitate extrascolara?

A.T. Nu, deoarece de fiecare data cand ma implic in ceva, eu sunt cea care doreste sa-si asume aceasta responsabilitate si nu ma plang daca mai intampin si greutati.

 M.I. Ce ne mai dezvalui despre tine?

De vorbă cu un OLIMPIC - ALEXANDRA TUȚĂ 2A.T. Consider ca munca fiecarei persoane ar trebui rasplatita asa cum se cuvine, iar notele pe care le obtinem ca elevi reflecta atitudinea fata de invatat si stradaniile noastre din timpul anului scolar. Cine doreste sa-si cultive cunostintele, dupa parerea mea, are numai de castigat. De aceea m-am obisnuit sa invat mult inca din clasele primare, iar acum pot spune ca sunt multumita de realizarile mele. 

M.I. Cum iti petreci timpul liber care iti ramane?

A.T. Timpul liber il dedic familiei, imi  place sa urmaresc emisiunile preferate sau filme la televizor, sa stau la computer, sa citesc, sa ies cu prietenii. Sunt o fata obisnuita din punctul asta de vedere.Imi place sa-mi traiesc varsta.

Sunt mandra ca am descoperit-o pe Alexandra, deoarece face dovada unui talent academic, prin spontaneitatea exceptionala, curiozitatea intelectuala si o extraordinara capacitate de observatie.

Are abilitati de gandire creativa prin ideile originale si divergente, isi demonstreaza aptitudinile in elaborarea si dezvoltarea acestora, fiind capabila de a distinge din mai multe forme diferite o situatie determinata.

Are abilitati de lider, deoarece s-a implicat si a condus mai multe actiuni, cum ar fi:

–  campania pentru alegerea presedintelui consiliului de elevi

– Bal de caritate care a avut  pe langa scopul distractiv si unul umanitar, deoarece au ajutat 9 copii cu suma de bani stransa.

– Targ de martisoare – cu scop umanitar

Nu pot decat sa o felicit pentru performantele obtinute si sa-i urez succes in viitor! 

MARIANA IONESCU

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.