Dezvoltare durabilă, Economie — ianuarie 18, 2014 at 18:07

Dan Şova: Autostrada Comarnic – Brașov este esențială pentru dezvoltarea economică a României

by

„Autostrada Comarnic – Brașov este esențială pentru dezvoltarea economică a României. Poate cel mai important pentru cei care tranzitează zona, vom crea o alternativă și vom scăpa de aglomerația constantă de pe DN1. În plus, vorbim despre cel mai circulat segment de drum al României și despre o axă vitală de transport. Dacă vrem ca România să fie punte între Est și Vest, pe Noul Drum al Mătăsii, fără această autostradă nu se poate. Astfel de autostrăzi ne leagă de Europa, dar sunt și punți către arderea decalajelor de dezvoltare pe care le avem față de Vestul Europei”, spune Dan Şova, ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine pe site-ul său oficial.

Dan-Sova

„Autostrada aduce două premiere importante. Este prima autostradă care trece Carpații, parte dintr-un efort pe care sper să îl finalizăm în 2018, la 100 ani de la Marea Unire, prin care urmărim să unim prin autostrăzi cele trei mari provincii românești. Este primul proiect de concesiune de o asemenea importanță care va fi semnat în România și care va da un semnal pozitiv și pentru drumul expres Craiova – Pitești sau pentru centura de sud a Capitalei”, menţionează Dan Şova.

Ministrul a dat asigurări că problemele legate de finanțarea autostrăzii Comarnic – Brașov au fost depășite și a spus că lucrările vor începe în aprilie-mai. „În aprilie, vor fi semnate concomitent atât contractul de concesiune între statul român și consorțiul Vinci – Strabag – Aktor, dar și acordul de finanțare între consorțiu și băncile dispuse să susțină proiectul”, spune ministrul delegat în continuare.

Acesta a adăugat că suma încasată din taxa de exploatare a autostrăzii va fi utilizată la plata ratelor către constructorul tronsonului.

„Taxele vor intra în bugetul de stat, la Trezorerie. Din acestea vom achita aceşti 52.000 de euro pe lună/kilometru. Nivelul taxei va fi întotdeauna la latitudinea Guvernului. Probabil că orice Guvern care va fi va stabili în proiecţia bugetară valoarea taxei pe Comarnic-Braşov. Noi, în acest moment, am stabilit că de la Comarnic la Centura Braşovului se vor plăti 5,7 lei plus TVA”, a declarat ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine.

Comarnic – Brașov va avea 60 de km lungime, din care 53,215 km autostradă propriu-zis și încă aproximativ 7 km legăturile (tot în regim de autostradă) spre localitățile pe lângă care trece, respectiv Sinaia, Bușteni, Predeal și Râșnov.

Autostrada va începe la intersecția între DN1 și DJ 101R (podul dinspre Breaza) și se va termina la Cristian, unde se va asigura legătura atât spre Ghimbav, cât și spre DN73 în apropierea Centurii Brașovului.

Autostrada va avea 3 ieșiri, respectiv: între Sinaia și Bușteni, la Predeal, la Râșnov.

Autostrada va avea 19 viaducte în lungime totală de 2,964 km, 15 poduri, în lungime totală de 0,135 km și aproximativ 20 km de tuneluri, câte 9,77 km de tunel pe fiecare parte, astfel: 2,9 km la Sinaia; 3,11 km la Bușteni și 3,7 km la Predeal.

Sursa: dansova.ro

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page