Familie, Lifestyle — februarie 17, 2015 at 20:34

Cum să rămâi tânăr

by

“Nu incetezi sa mai razi, fiindca devii batran. Devii batran fiindca incetezi sa mai razi.” Michael Pritchard

„Fantana tineretii” este tot mai ceruta, pe masura ce „baby boomers” (cei nascuti intre 1946 si 1964) imbatranesc. Pilula magica anti-imbatranire nu a aparut. Genele bune ajuta, dar cercetarile indica faptul ca este vorba mai mult despre cum traim, asta face diferenta.

Young Woman at WaterfallSunt asa de multe lucruri pe care le putem face sau nu, pentru a incetini imbatranirea, a preveni bolile si a ne simti tineri. Indiferent ce varsta ai, este bine sa te simti pe deplin viu si cu energie din abundenta!

Noi controlam ceea ce facem si ceea ce introducem in corpurile noastre.

Iata 8 chei pentru a ramane tanar:

1.  Atitudinea este extrem de importanta. Cand actionam batraneste, devenim batrani.

“Varsta nu inseamna cat de batran esti, ci cat de batran te simti.” –  Gabriel Garcí­a Márquez

Este minunat sa te simti fara varsta. (Totusi, asta nu inseamna ca trebuie sa incerci sa actionezi si sa arati ca un adolescent!).

Studiile au aratat ca cei cu o perspectiva optimista asupra vietii au trait de fapt vieti mai lungi si mai sanatoase.

2. Manaca pentru longevitate.

  • Include o varietate de alimente proaspete, adevarate, integrale.
  • Elimina alimentele procesate; ele au mai putini nutrienti. In plus, sunt pline de chimicale ce cauzeaza inflamatii ce streseaza sistemele corpului si buna lor functionare.
  • Adauga o varietate de legume pranzului si cinei tale. Acestea ar trebui sa umple trei sferturi din farfuria ta.
  • Mananca zilnic 2-3 fructe.
  • Adauga in mancare grasimi sanatoase (ulei din nuca de cocos, presat la rece, ulei de masline presat la rece, avocado, migdale si nuci).
  • Elimina grasimile trans si redu grasimile saturate provenind de la produsele animale.
  • Controleaza-ti obiceiul de a sara mancarea. Romanii mananca in medie de doua ori mai mult decat ar trebui!
  • Incearca cel putin o zi pe saptamana fara carne, pentru a reduce aciditatea corporala. 

3. Dormi destul si odihneste-te

  • Calitatea slaba a somnului ar putea fi pusa in legatura cu sporirea acumularilor de placa beta-amiloida din creierul adultilor in varsta, un semn de Alzheimer (cu siguranta un semn de imbatranire).
  • Oamenii care nu au un somn odihnitor noaptea sau nu dorm destul au mai multe sanse sa se imbolnaveasca, arata studiile.
  • Somnul „curata” creierul de toxine.

Celulele creierului se micsoreaza in timpul somnului, deschizand spatiile dintre neuroni si permitant lichidului sa curete creierul dupa cum arata un studiu efectuat la Centrul Medical al Universitatii Rochester si publicat in revista stiintifica “Science.”

4. Mentine-te in forma

  • Exercitiile fizice pot micsora presiunea sanguina si nivelul colesterolului, pot spori masa musculara si pot reduce efectele bolilor de inima.

Unul din trei oameni va muri datorita bolilor de inima. Cu exercitii fizice, nu trebuie sa fii unul dintre acestia!

  • Integreraza un program regulat de exercitii fizice de 30 de minute timp de cateva zile pe saptamana. Este recomandat si ajuta si la pierderea in greutate.

5. Redu stresul

Numeroase studii dovedesc ca stresul accelereaza imbatranirea.

Respiratia profunda poate ajuta la reducerea stresului, la sporirea energiei si elevarea spiritului.

  • Fa-ti timp pentru relaxare sau meditatie.
  • Daca ai o tehnica de meditatie, incearca sa o practici dimineata, inainte de a te da jos din pat, pentru zece sau cincisprezece minute. Sau doar pune-ti muzica de relaxare, inchide-ti ochii si respira. Contempla-ti gandurile, nu te lasa prins de ele.

6. Fii activ social

  • Oamenii cu relatii sociale puternice au cu 50% sanse sa traiasca mai mult
  • Relatiile sociale par sa fie mai degraba importante atunci cand vine vorba de sanatate. Oriunde ar privi oamenii, ei vad oportunitati de a invata, a cladi si a iubi
  • Alatura-te unui curs, ofera-te voluntar, ai grija de copii sau intalneste-te cu prietenii la un restaurant pentru cina.

7. Pastreaza-ti creierul activ

  • Cercetarile arata ca cu cat mai educat esti, cu atat mai mult vei trai.
  • Citeste o carte, inscrie-te la un curs, invata o limba straina, rezolva puzzle-uri sau angajeaza-te in conversatii pline de provocari.

8. Vezi in viata umorul!

  • Oamenii cu mai mult simt al umorului traiesc mai mult
  • Rasul este intr-adevar cel mai bun medicament! Micsoreaza presiunea sanguina si colesterolul, intareste sistemul imunitar, reduce tensiunea fizica si o alina pe cea emotionala.
  • Rasul ajuta vasele sanguine sa functioneze mai bine. Dr. Miller, care a condus un studiu pe aceasta tema la Universitatea Norvegiana de Stiinta si Tehnologie din Trondheim, a sugerat ca rasul ar fi bun pentru inima.

Sursa: viataverdeviu.ro

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page