Dezvoltare durabilă, IMM şi Afaceri — mai 5, 2015 at 20:23

CUM LUCREAZĂ SOCIAL NETWORKING-UL PENTRU SUCCESUL AFACERII TALE

by

Dacă ai cel puțin un cont personal pe o rețea de socializare, intuiești deja ce poate face social media pentru afacerea ta.

Pe scurt, social media te ajută să transmiți mesaje către o masă mare de oameni, cu costuri reduse.

social_media-770x417

Este, practic, cea mai simplă și mai ieftină modalitate de-a ajunge mai aproape de clienți și parteneri, actuali sau potențiali.

De asemenea, rețelele de socializare îți pun la dispoziție o serie de instrumente care te ajută să selectezi publicurile țintă relevante pentru afacerea ta și să-ți direcționezi comunicarea către acestea.

Un alt avantaj este că social media te ajută să afli în timp real ce gândesc oamenii despre afacerea ta și ce probleme îi frământă.

Totodată, poți vedea ce fac competitorii.

Astăzi, orice companie care se respectă este prezentă pe una sau mai multe rețele de socializare.

Nu în ultimul rând, membrii echipei tale pot colabora mai bine, creând grupuri de lucru în rețeaua de socializare, fapt ce îi ajută să se cunoască între ei şi să îşi adapteze acţiunile pentru reuşita proiectelor.

Printre cele mai populare servicii de social networking se numără Facebook şi Twitter.

Cum le poți folosi pentru a-ți crește afacerea?

Facebook are peste 660 de milioane de utilizatori zilnic (cifră valabilă în martie 2013) și, deci, un potențial imens pentru afacerea ta.

Un profil de companie pe Facebook funcţionează ca o platformă adiţională site-ului de bază şi îți oferă câteva instrumente de promovare foarte utile:

– profilul îți permite să oferi informaţii despre compania ta – istoric, adresă, date de contact, hartă – la care să adaugi periodic postări despre produse sau servicii noi, promoţii, evenimente, performanţe ale companiei, analize de piaţă şi multe altele.

– pe timeline poți posta fotografii şi filmulețe care în general stârnesc un mare interes din partea utilizatorilor.

– numărul de like-uri şi comentarii reprezintă un barometru foarte valoros şi te ghidează în dezvoltarea şi promovarea produselor companiei. Dacă vei sta bine la acest capitol, iar oamenii vor interacţiona cu afacerea ta folosind şi celelalte instrumente ale reţelei (mesaje, feedback, share) înseamnă că eşti pe drumul cel bun.

– serviciile „Facebook Ads” şi „Multiple Ads” te ajută să ajungi la clienţii potriviţi şi îţi oferă date despre impactul campaniilor tale de promovare. De asemenea, prin interfaţa Facebook Marketing înveţi cum să ai succes în afacerea ta apelând la facilităţile Facebook.

Twitter are 200 de milioane de utilizatori, care generează 400 de milioane de postări (tweets) zilnic.
Această platformă s-a orientat foarte bine pentru a răspunde nevoilor mediului de afaceri. Pentru început poţi consulta lista de avantaje a Twitter pentru trei mari categorii de afaceri: Branduri şi agenţii, Mici afaceri şi Organizaţii non-profit.

Pe Twitter îți poți dezvolta baza de cunoştinţe utile și atrage adepți, poți valorifica tacticile de promovare ale site-ului sau poți coopta angajații în activităţile companiei.

Tot pe Twitter poți identifica şi conecta oamenii potriviţi pentru dezvoltarea afacerii.
Și aici ai facilităţi precum „Marketing with Twitter” sau „Ad products”.

Pentru a completa facilităţile oferite de reţelele sociale care se adresează publicului larg, pe piaţa de social netwoking au apărut şi site-uri dedicate profesioniştilor şi activităţilor de business. Unul dintre cele mai apreciate este LinkedIn, cea mai mare reţea profesională, dar şi printre cele mai bune instrumente de marketing Business to Business.

Concepută special pentru a dezvolta relațiile de afaceri, rețeaua a ajuns la 225 de milioane de utilizatori activi din peste 200 de ţări.

Reţeaua este folosită în prezent cu succes pentru promovarea brandului personal al executivilor, pentru dezvoltarea vânzărilor și pentru oportunităţile de marketing.

sursa blogdeantreprenor.ro

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page