De prin lume adunate — ianuarie 16, 2014 at 11:50

Credeaţi că dacă primiţi un card bancar gratis sau nu-l folosiţi niciodată, nu aveţi nimic de plătit?

by

cardNu putini sunt cei care, in diverse imprejurari, isi fac un card bancar sau il accepta in cadrul unei promotii, pentru ca li se spune ca e gratis. Card pe care nu-l folosesc niciodata, dar la un moment dat, dupa un an sau doi, afla ca au datorii de sute de lei la banca. La fel se intampla cu cardurile de salarii abandonate in momentul concedierii sau schimbarii locului de munca. Oamenii uita sa-l inchida, insa banca va continua sa perceapa comisioane si dobanzi, astfel ca dupa ceva timp oamenii se trezesc cu noi datorii pe card, desi nu l-au mai folosit.

Iata ce ne intreaba un cititor:

„Daca nu imi inchid cardul de salar si nu mai folosesc acel cont, ma pot astepta peste cativa ani sa am de plata gestionarea contului lunara care era vreo 5 lei de plata PE LUNA?”.

Raspunsul e DA, va puteti astepta, intrucat banca percepe respectivul comision chiar daca nu mai incasati salariul lunar, asadar trebuie sa inchideti cardul daca nu-l mai folositi.

Iata problema sesizata de alt cititor:

„Am deschis un card pentru studenti, nu l-am folosit niciodata, nu l-am activat, si dupa un an ma suna ca am de plata 110 ron.

In timpul acesta nu mi s-a spus de la banca niciodata ca as avea vreo dobanda…nici macar cand mi-am facut cardul..mi-a spus ca nu voi avea de platit nimic pentru card.

Exista vreo sansa sa nu platesc acei bani? Nu mi se pare corect!!!! Daca ei sunt iresponsabili si nu anunta clientul…In plus, dupa jumatate de an in care nu se utilizeaza cardul, n-ar trebui sa fiu sunata sa ma intrebe daca vreau sa il inchid? Va rog sa ma ajutati cu un raspuns. Va multumesc!”

Cum functioneaza un card si cand devine activ

In primul rand, trebuie sa stiti ca un card de debit devine activ din momentul semnarii contractului cu banca. Asadar, nu este nevoie ca acesta sa fie activat, ca in cazul unui card de credit.

Un alt lucru pe care trebuie sa-l stiti este ca banca este obligata sa va informeze lunar despre activitatea aferenta respectivului card, printr-un extras de cont, conform prevederilor contractului semnat: fie un extras electronic, ce poate fi consultat pe e-mail sau pe internet, pe site-ul bancii, prin serviciul de internet banking sau mobile banking, fie pe hartie, trimis prin posta.

In momentul in care ati semnat contractul aferent cardului, ati optat pentru una dintre modalitatile de transmitere a extrasului de cont.

In ceea ce priveste dobanzile aferente cardului si ceea ce vi s-a spus, ca nu veti avea de platit nimic, cel mai probabil a fost vorba de o oferta de utilizare gratis a cardului, pe o anumita perioada, de cateva luni. Orice serviciu, inclusiv cel financiar aferent unui card, are niste costuri ce trebuie platite de clienti. Aceste costuri ar trebui sa figureze, de asemenea, in contractul pe care l-ati semnat.

Cine este responsabil cu informarea?

In ceea ce priveste responsabilitatea bancii, aceasta ar fi trebuit, intr-adevar, sa va contacteze, in momentul in care a vazut ca este vorba de un card nefolosit timp de mai multe luni si sa va anunte despre datoria pe care o aveti, pentru a se asigura ca sunteti informata corect cu privire la acest serviciu.

Aceasta insa nu intra in obligatia legala a bancii, ci este un aspect ce tine de calitatea serviciilor si de relatia cu clientii.

In mod legal, conform conditiilor de afaceri ale bancii, adica regulamentul de utilizare a unui cont bancar, pe baza caruia functioneaza cardul, respectivul cont devine inactiv (dormant, in termeni bancari) dupa o anumita perioada stabilita de banca.

Problema este ca la unele banci, clientul este instiintat prin afisare la unitatile bancii ca respectivul cont a devenit inactiv. Banca poate percepe dobanzi si comisioane si unui cont inactiv si-l poate inchide fara sa anunte clientul.

Pentru a va lamuri cu privire la conditiile specifice ale bancii care v-a emis cardul, consultati, asadar, atat contractul pe care l-ati semnat, cati si documentul privind conditiile de derulare a operatiunilor bancare.

Daca aveti nevoie de ajutor, nu ezitati sa ne contactati, cu mai multe detalii, la info@bancherul.ro

Sursa:bancherul.ro

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page