Lifestyle, Sănătate — mai 28, 2014 at 13:38

Cele mai bune remedii pentru inflamaţia încheieturilor

by

Inflamatia incheieturilor poate aparea in cazul a mai multor afectiuni, cum ar fi artrita reumatoida sau spondilita anchilozanta. Inflamatia este un raspuns imunitar, dar poate deveni o problema in sine cand este continua. Odata cu inflamatia, poti experimenta roseata, durere, umflaturi si senzatii neplacute ce iti afecteaza calitatea vietii. Iti oferim, prin urmare, cinci remedii din propria casa, inclusiv schimbari necesare ale stilului de viata, care te vor ajuta sa te lupti cu inflamatia si simptomele ei inconfortabile, fara a fi nevoie sa apelezi la medicamente.

inflamatii1. Adauga acizi grasi omega-3 la dieta.

Poate ai auzit de uluitoarele beneficii pentru sanatate ale acizilor garsi omega-3, unul dintre acestea fiind lupta contra inflamatiei din corp. Ii poti obtine prin dieta de la pesti de apa rece (ton, pastrav si somon). Ai nevoie, de asemenea, de un echilibru bun intre omega-3 si omega-6, nivelul de omega-3 trebuind sa fie mai mare. Daca ai prea mult omega-6 (din oua, carne, seminte de floarea soarelui, soia, porumb) iti ajuti inflamatia.

2. Limiteaza anumite alimente in dieta.

Corpul tau creeaza in mod natural acid uric pentru a ajuta purinele din ficat. In general, acidul uric iese din organism prin urina si bacteriile intestinale descompun restul, asa ca nu este nicio problema. Totusi, cand ai prea mult acid uric in sistem, acesta creeaza cristale de sare in incheieturi si de aici si inflamatia. Redu cantitatea de purine din dieta pentru a preveni acest proces si pentru a reduce inflamatia incheieturilor. Adica redu cantitatea sau elimina carnea de vita, de miel, organele, alcoolul, sardinele si tonul, sucul de fructe si sirop cu fructoza de porumb.

3. Fa sport pentru a reduce inflamatia.

Miscarea regulata reduce inflamatia. Cercetatorii nu inteleg pe deplin cum exercitiile fizice afecteaza inflamatia, dar unul dintre motive este ca ajuta organismul sa produca mai multe proteine antiinflamatorii (cytokone si chemokine). Mai mult, sportul te ajuta sa-ti tii greutatea sub control, ceea ce echilibreaza si cantitatea de acid uric.

4. Mananca sanatos.

Cand incluzi multe alimente sanatoase in dieta si le reduci sau elimini pe cele nesanatoase, aceasta schimbare a stilului de viata lupta cu inflamatia. Ceea ce inseamna ca trebuie sa mananci in principiu fructe, legume, fasole, nuci, fructe uscate, peste bogat in acizi grasi omega-3 si carne de pui slaba. Alimentele bogate in fibre lupta si ele cu inflamatia. Totusi, fii atenta ca unele dintre aceste alimente, cum ar fi cerealele integrale sau fructele, pot uneori declansa inflamatia la unele persoane.

5. Mananca pentru a elimina acidul uric din organism.

Anumite alimente te ajuta la scaderea nivelurilor de acid uric din corp, prevenind sau reducand inflamatia incheieturilor. Te ajuta sa obtii vitamina C si acid folic in mod natural: kiwi, varza rosie, broccoli, ardei (vitamina C) si leguminoase si legume cu frunze verzi (acid folic)

6. Hreanul pentru dureri de articulații.

Un kg de hrean umple cu patru litri de apă, se aduce la fierbere și se fierbe timp de cinci minute. Apoi se răcește supa și se adaugă 500 de grame de miere. Ia câte 200 de grame pe zi. Amestecul se păstrează în frigider. Acest tratament poate fi efectuat la fiecare șase luni.

Pentru un tratament eficient, acesta va fi foarte util dacă veți include calcinatul de brânza de vaci. Pentru a face aceasta, veți avea nevoie de lapte și de clorură de calciu (disponibil în farmacii). Un pic îl încălziți o jumătate de litru de lapte, adaugă la o lingură și jumătate de 10% de clorură de calciu. În cazul în care laptele se închega, scoateți cratița de la foc. Se răcește masa, apoi o răstorni într-o sită și se acoperă cu tifon. Lasă pe noapte. Dimineața puteți mânca deja brânza de vaci. Acesta poate fi mâncat în orice cantitate.

7. Bai de plante

Fitobalneologia recomanda un amenstec de plante cu actiune antiinflamatorie, preparat din radacina de tataneasa 30 g, flori de arnica 10 g, rizom de stinjenel 10 g, cretusca 20 g, menta 30 g si salcie 30 g. Se face apoi un decoct din 30 g de amestec la 3-5 litri apa care se introduce in apa de baie. Se fac bai generale sau locale.

Mai usor de folosit, dar mai putin costisitor si mai placut este amestecul de uleiuri esentiale in alcool de 90 de grade care se toarna in apa de baie.

Aromele pentru inflamatii

Terapia prin miros, aromaterapia, recomanda pentru tratamentul afectiunilor reumatismale uleiurile esentiale de angelica, anason, balsam de Peru, mesteacan alb, camfor, scortisoara, eucalipt. De asemenea, pot fi folosite uleiurile din bvrad alb, levantica, lamiie, cimbru, coada soricelului si violeta.

In uzul extern, aceste uleiuri mai pot fi utilizate si pentru bai, comprese sau masaj. Pentru tratamentul artritelor sint recomandate uleiurile de angelica, camfor, seminte de morcov sau telina, cuisoare, coriandru, ienupar, pin, salvie si musetel.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page