Familie, Sănătate — ianuarie 8, 2015 at 15:49

Ce NU este ADHD

by

 

ADHD sau tulburarea hiperkinetică cu deficit de atenție afectează, potrivit studiilor de specialitate, aproximativ 5% din populația de vârstă școlară din România; are un debut precoce, înainte de 6-7 ani, cu o combinație de hiperactivitate, inatenție și impulsivitate, cu impact negativ asupra mediului școlar, familial și social al copilului.

adhdPărinții și profesorii sunt adesea exasperați de manifestările acestor copii și de aceea, au nevoie de suport și informare pentru a putea gestiona cât mai eficient aceste comportamente. Informațiile în legătură cu  ADHD se pot obține de la medicul psihiatru,  medicul neurolog, medicul de familie, psihologul clinician sau psihologul școlar, din mass media, broșuri sau cărți de specialitate care tratează acest subiect.

Ar trebui ca toti acestia sa afle si sa  abordeze ADHD din prisma a ceea ce NU este, considerând a fi la fel de importantă, având în vedere repercusiunile  acestei tulburări asupra copiilor afectați.

Este important să știm că ADHD:

NU este o problemă de educație, chiar și atunci când  copilul are probleme de comportament atât în mediul școlar, social cât și familial.  Comportamentul impulsiv, hiperactivitatea și inatenţia sunt consecințe ale prezetenței acestei tulburări  și nicidecum carențe educaționale.

NU este o problemă de intelect, chiar şi atunci când copilul are rezultate școlare scăzute.  Inatenția ce caracterizează această tulburare îl face pe copil să fie incapabil să achiziționeze , să îndeplinească  sau să finalizeze sarcinile școlare. Impulsivitatea îl face să răspundă pripit, fără să  gândească  suficient, fără să aștepte chiar, ca profesorul să termine de adresat întrebarea, memoria de lucru fiind deficitară la copiii afectați de ADHD.

Nu este rea-voință din partea copilului. El nu că NU vrea să fie atent sau să stea liniștit;EL NU POATE, agitația motorie, impulsivitatea și neatenția fiind simptome ce caracterizează această tulburare.

NU este cauzat de mediul în care trăiește și învață copilul. Prezența acestei tulburări se înregistrează atât în mediul rural, cât și în mediul urban. Totuși, o rată  de diagnosticare mai mare provine din mediul urban, unde  copiii petrec mai mult timp în spații închise, iar părinții observă mai repede manifestările specifice acestei tulburări.

NU este cauzat de problemele intra-familiale ale familiilor de proveniență a copiilor afectați. Totuși, prezența lor (ex. separarea părinților, certuri, etc.) pot duce la potențarea simptomatologiei ADHD;

Dacă părinții și profesorii, care lucrează cu acești copii,  ar lua în considerare și aceste elemente, alături de o informare cât mai cuprinzătoare despre ADHD, colaborarea cu acești copii ar fi mult mai productivă și ar schimba semnificativ relațiile intra-familiale, școlare, emoţional-afective şi de comunicare.

sursa edupsihologie.ro

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page