Lifestyle, Sănătate — mai 19, 2015 at 23:33

Ce lucruri ușoare puteți face pentru a lupta cu inflamația și a stimula metabolismul

by

Inflamația cronică este corelată cu o serie de afecțiuni precum depresia, creșterea în greutate sau cancerul. Dar ce putem face cu adevărat? Iată câteva sfaturi utile pentru combaterea inflamației și stimularea metabolismului, extrase din recenta carte a Dr. Lori Shemek, ”How to Fight FATflammation”.

oameni1. Fă analize ale nivelul hormonilor tiroidieni

Întotdeauna se sugerează că atunci când cineva începe o dieta are nevoie de un consult medical amănunțit, care include un test de sânge pentru ați verifica nivelul de hormoni tiroidieni. Un nivel scăzut tiroidian( tiroida leneșă) este o cauză foarte frecventă și de multe ori ascunsă, al creșterii în greutate.

2. Hidratează-te bine

De îndată ce te trezești în fiecare dimineață, bea un pahar de apă. Apoi bea doua pahare de 200 ml de apă înainte de micul dejun, prânz și cină. Cercetările arată că două pahare de apă rece băute înainte de fiecare masă, vor stimula metabolismul de bază suficient cât să pierzi 2,5 kg/an, chiar dacă nu faci nimic altceva.

3. Nu uita de proteine.

Asigurați-vă fiecare masă și gustare includ proteine de calitate, deoarece acestea vor da metabolismul un impuls suplimentar. Amintiți-vă, că proteinele ​​pe care le mâncați nu trebuie să fie neapărat carne. O tijă de țelina umplută cu o lingură de unt de arahide, de exemplu, include fibre, un carbohidrați complecși, și desigur, proteine.

4. Mănâncă întotdeauna micul dejun.

Servește micul dejun imediat după ce te trezești sau la maxim 30 de minute. Micul dejun amintește metabolismului tău că trebuie să se pună în mișcare. De asemenea, studiile arată că cei care mănâncă micul dejun pierd în greutate mai mult și își mențin mai ușor greutatea decât cei care nu o fac.

5. Mănâncă regulat.

Se recomandă trei mese pe zi și două gustări. Asta ajută la menținerea funcționării metabolismului și ajută la evitarea stărilor de foame și a poftelor.

6. Mestecă încet.

Când mănânci, nu te grăbi și mestecă încet. Metabolismul se accelerează atunci când mesteci lent și încetinește atunci când mănânci repede.

7. Adauga condimente la ceea ce mănânci.

Capsaicina, care se găsește în ardeii chili, habanero și jalapeño, îi dă metabolismului un impuls instantaneu . Același lucru este valabil și la ghimbir, piper negru și muștar iute. Acesta este un sfat pentru persoanele tolerează alimentele picante.

8. Nu mânca noaptea târziu.

Când mănânci atunci când ar trebui să dormi, blochezi arderea grăsimilor naturale (cetoza), care are loc în timpul nopții.

9. Fă mișcare.

Nu sta nemișcat pentru perioade lungi de timp. Chiar dacă ai muncă de birou , încearcă să faci mișcare cât de mult poți. Mișcă mâinile și picioarele în timp ce stai pe scaun, ridică-te la fiecare 30 de minute, fă 10 genuflexiuni, care durează aproximativ 10 de secunde, dar dacă ai probleme cu genuflexiunile, fă 10 ridicări de fiecare picior.

Dacă există un dozator de apă, ridică-te pentru a lua niște apă. Mergi în jurul biroului și fă mișcări de întindere. Când ajungi acasă, nu te prăbuși pe unfotoliu sau pe o canapea fără să te mai miști de acolo. Mergi pe jos eventual, cât poți de mult și mișcă-ți brațele ca și cum te-ai agita să răzbați prin viață. Chiar și agitația te ajută să arzi calorii. Există un studiu interesant despre beneficiile pe care le au persoanele care se frământa, la slăbit.

10. Controlează stresul din viața ta.

Stresul ridică nivelul de cortizol, care, la rândul său, încetinește metabolismul, ceea ce contribuie la acumularea de grăsime. Atunci când sunt stresați, mulți dintre noi ajung să se refugieze în mâncare. Găsiți o formă de relaxare potrivită pentru voi. Acest lucru este foarte important.

11. Fă sport în mod inteligent.

Exercițiile de tip HIIT, adică, antrenament pe intervale de intensitate ridicată, sunt preferate de persoanele care într-un timp scurt vor să ardă grăsimile rapid. Această formă de exercițiu reduce semnificativ  timpul care aveți nevoie pentru a face sport. Antrenamentul pe intervale de intensitate ridicată stimulează într-adevăr metabolismul și vă ajută să ardeți grăsimile! Orice ați face, important este să găsiți metoda bună pentru voi. Multora le place să meargă pe bicicletă pe trasee foarte lungi, alții înoată sau fac aerobic în apă. Toate aceste sporturi pot fi la fel de calmante precum sunt de sănătoase.

12. Introdu ceaiul verde în viața ta.

Un studiu a arătat că ceaiul verde stimulează rata metabolismului și ajută la oxidarea grăsimilor. De asemenea, ceaiul verde este cunoscut și sub numele de “arzător de grăsimi.”

13. Bea o ceașcă de cafea sau de ceai negru.

Cercetările arată că atât cafeaua cât și ceaiul ajută la a da un impuls metabolismului. Nu vrei să bei prea mult încât să te simți “în priză” sau stresat, deoarece acest lucru ar putea declanșa cortizolul. Dar, un pic de cofeină vă va ajuta metabolismul.

14. Ia vitamina D3.

Simplu spus, vitamina D3 ajută la funcționarea musculară și menține nivelul de insulină sănătos. Unele cercetari arată că oamenii supraponderali sunt mai susceptibili de a avea deficit de vitamina D. Studiile pe animale au arătat că vitamina D3 înseamnă o creștere a masei musculare. Studiile pe oameni indica faptul ca persoanele cu un nivel seric mai mare de D3 implică au un risc mai scăzut la căderi și slăbiciune musculară, precum și rezistență la insulină și diabet.

Oamenii nu sunt informați mereu de nivel lor de vitamina D3. Dacă faceți un test al sângelui, puteți solicita să fie inclus și testul pentru vitamina D3. Mulți oameni au un nivel scăzut de vitamina D3. Dar, după ce vei începe să o iei în mod regulat, vei vedea efectul atât în ceea ce privește greutatea cât și sănătatea ta. Deasemenea, un sfert de oră la soare, cu o suprafață cât mai mare a pielii expusă, îți oferă toată vitamina D de care ai nevoie.

15. Ferește-te de pesticide.

Cercetările arată că poluanții din pesticide pot fi stocați în celulele de grăsime și acest lucru poate influența negativ metabolismul. Există, de asemenea, unele cercetări interesante care indică faptul că pesticidele sunt implicate în creșterea în greutate. Ori de câte ori este posibil, cumpără produse organice. Fie că este vorba de produse organice sau convenționale, spală fructele și legumele foarte, foarte atent.

Extras din cartea Dr. Lori Shemek, ”How to Fight FATflammation”.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page