Evenimente, Ultimile Știri — aprilie 1, 2015 at 19:33

CE ÎNSEAMNĂ VINVEST?

by

11112830_850548951685709_6539222148845977593_n1. TRADIȚIE. DE CE TRADIȚIE?

 Fiindcă fără rădăcini nu faci nimic. Iar rădăcinile trebuie să le împlânți adânc în pământul tău.

Fără tradiție ești rupt. Rupt de sine. Rupt de trecut. Iar vinul este un trecut iremediabil, care a devenit prezent – și este singurul tău viitor, ca stare de spirit. VINVEST înseamnă tradiție, căci, dacă în evenimentele de vin, VINVEST nu mai are tradiție, atunci – chiar așa: cine mai are TRADIȚIE?11081246_10203745144365309_5020244446600937011_n

 2. CURAJ. DE CE CURAJ?

 Curajul este primum movens. VINVEST a avut curajul – vorba lui Nichita (Stănescu) – de a se zămisli și de a umbla, pe pământ (românesc, numai românesc), vreme de douăsprezece ediții.

Parafrază tot după același Nichita Stănescu (dixit):cine a avut curajul de se naște trebuie să aibă și curajul de a continua.

VINVEST este începătorul lucrurilor, la noi, în România. Și asta nu în detrimentul altcuiva…ci în folosul nostru, al tuturor.11082554_850549308352340_5161139863116377470_n

 3. DETERMINARE. DE CE DETERMINARE?

 Deoarece DETERMINARE înseamnă voință. Dar și hotărârea de a rămâne pe poziții. VINVEST, ca și VINTEST (de altfel), rămâne pe poziții. Nu dă înapoi. Se învârtoșează, așa, cam ca un vin hotărât.

Dar nu renunță.

Și victoria va fi a celor care nu se lasă îngenunchiați, care nu renunță.

VINVEST are determinare de la cei care l-au întemeiat, acum 12 ani în urmă.11091341_537689443038565_5622155030197328668_n

 4. TENACITATE/DÂRZENIE. DE CE?

 Pentru că un aluat se coace greu. Plămada nu se irosește. TENACITATEA înseamnă voință, dar și putere de rezistență. Capacitatea de a îndura vicisitudinile sorții.

Sunt ediții mai bune și ediții mai rele, ca la fiecare organizare de eveniment. Ediții în care lucrurile par să meargă de la sine și altele, mai bicisnice, în care trebuie să te lupți pentru fiecare sfanț.

 5. SACRIFICIU.  DE CE?

 SACRIFICIU pentru că JERTFA este valoarea cea mai de preț a lumii noastre. Instaurată de cel viu, care se numește, în vecii vecilor, Iisus Hristos – și care a ridicat vinul la rang de artă a sângelui său.

Vinul este un alt aspect al Divinității.

Vinul este un alt aspect al nemuririi.

Vinul este LOGOS, vorbire, discurs, știință.

Materie, dar și spirit, laolaltă.

 6. IUBIRE PENTRU VINUL ROMÂNESC. DE CE?

 Pentru că IUBESC VINUL ROMÂNESC este numele unei campanii VINVEST. O campanie prin care s-au colindat și vizitat, acasă la ei, producători din vinul românesc.

Lucia Pîrvu și Dana Corici s-au pus în fruntea unei caravane care a bătut, în lung și în lat, țara românească.

Au adus cu el pasiunea/patima pentru vin.

Au plecat cu un vraf de fotografii de la fiecare podgorie/și cramă pe care l-au vizitat.

 7. IUBIRE, DIN TOATĂ INIMA, PENTRU TIMIȘOARA. DE CE?

Iubire pentru vin, dar, deopotrivă, și pentru Timișoara. Datorită faptului că aici a luat ființă primul salon de vinuri care a avut ecou, iată, timp de doisprezece ani și va avea ecou și pe mai departe.

Aici, pentru că Banatul e fruntea, dar și pentru că Ardealul este bine/mai bine gospodărit și mai silitor. Mai curat și mai dornic de fapte mari. Pentru că Ungaria, Austria și Serbia sunt aproape, iar de aici se pot recruta oameni de-ai vinului, interesanți să vină în vizită sau cu exponate la salonul de vinuri.

Aici, pentru că, la Timișoara, proiectul a prins rădăcini.

8. DORINȚA DE A ȘTI TOTUL DESPRE VIN. DE CE?

 Dorința de a ști totul despre vin este una cât se poate de legitimă. Pentru că, în viața unora – și viața noastră nu face excepție – vinul poate, chiar, să devină o obsesie.

Este una dintre obsesiile nobile, căci vinul are aristocrație. Și nu ne referim aici la cei care sunt obsedați numai să îl bea, ci (mai ales) și la cei care vor să cunoască vinul în profunzime, cât mai multe despre acest hobby care, la un moment dat, ajunge să ne conducă viețile. Atunci un om este pasionat când se gândește să ajungă la VINVEST ca la un izvor/o sursă a cunoașterii sale despre vinurile noastre și ale lumii.

 9. APROXIMAREA PERTINENTĂ A PIEȚEI VINULUI. DE CE?

 Nu poți să aproximezi corect și să evaluezi PIAȚA VINULUI decât atunci când ajungi la un mare salon sau târg de vinuri. De exemplu, la VINVEST poți afla multe lucruri noi despre tehnologia vinului.

Vinul, tehnologia sa, cultura viței de vie, toate au evoluat enorm, în ultimul timp, în ultimele două decenii.

EVALUAREA PIEȚEI în care te insertezi a devenit o necesitate stringentă. Și, pentru asta, trebuie să acces la tehnologie și, deopotrivă, la informație.

 

  • 10.  NU DOAR VIN, CI ȘI UTILAJE ȘI TEHNOLOGIE. DE CE?

În România ai acces la tehnologie.  Este vorba aici de tehnologia vinului. Atât tehnologie de lângă noi, din vecini, de la bulgari – și aici ne gândim la VALDO și la PIM – cât și tehnologie germană sau italiană, de la MOLINA la JUCLAS/VASON (prin COMAGRIMPEX).

Lucrurile evoluează cu o asemenea viteză că, aproape, nu îți vine să crezi.

Da, dar trebuie să ții pasul.

VINVEST te ajută să o faci.

11.  CAMPANII PE TEREN, LA FIRUL IERBII (ȘI AL VIȚEI-DE-VIE). DE CE?

 

VINVEST a mers în campanii pe la podgoriile oamenilor. Și a mers prin toată țara; iar acum este rândul tău să o faci, să ajungi la VINVEST, dacă tot nu ai timp să bați întreaga țara. Fiindcă aici, la VINVEST, se strânge grosul informației de pe teren, de peste tot.

În fiecare zi, cei care ajung la VINVEST se întorc cu un braț de informație: reviste, pliante, broșuri etc.

 Mihail Galatanu

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page