Lifestyle, Sănătate — august 17, 2016 at 09:24

Ce fructe reduc riscul de infarct ?

by

cos-fructe-700x450

O dietă echilibrată face minuni pentru cei care suferă de tensiune şi completează eficienţa medicamentelor. Specialiştii spun că cei trei stâlpi de viaţă ai hipertensivului sunt o viaţă echilibrată psihic şi fizic, combaterea sedentarismului şi a obezitatii, dar şi evitarea unor alimente bogate în colesterol.

Prima regulă de bază şi cea mai importantă se referă la reducerea sării în alimentaţie, dietă săracă în calorii şi scăderea greutăţii în cazul obezităţii. Medicii spun că e de preferat să fie evitate prânzurile copioase, băuturile alcoolice şi cafeaua. Acestea sunt admise în cantităţi moderate, dar nu vor fi consumate de persoanele care suferă de insomnii, palpitaţii, stări de agitaţie.

“Ştiut fiind că hipertensiunea arterială(HTA) este factor de risc pentru ateroscleroză între altele, din alimentaţie vor fi evitate grăsimile naturale, alimentele care măresc acidul uric în sânge (sardele, cărnuri tinere, vânat) şi fumatul. Este foarte important de ştiut că, de multe ori, tratarea hipertensiunii arteriale şi a afecţiunilor cardiace începe cu schimbarea stilului de viaţă. Adică, ce mănânci în primul rând!”, explică dr.Denisa Zaharia, medic de familie. De altfel aceleaşi recomăndari sunt valabile şi pentru oamenii sănătoşi.

O viaţă calmă, repausul şi relaxarea intermitentă au o influenţă bună asupra HTA. Conflictele, stările de mânie, stresul sunt motive de agravare a suferinţei.

Odată identificată tensiunea arterială, trebuie să înveţi să trăieşti cu ea, pentru că poate fi controlată, nu şi vindecată. Medicii spun că din dieta hipertensivului nu trebuie să lipsească vitaminele şi antioxidanţii, potasiu şi magneziu, carnea fiartă sau la grătar, fructe, legume şi lactate.

Cele mai indicate fructe pentru a ţine tensiunea sub control sunt: pepenele galben, caise, struguri, pere, prune, banane, smochine şi fructe uscate. Pentru ca sunt o sursă excelentă de fibre, perele ajută la scăderea presiunii arteriale. Studiile au demonstrat ca fibrele pot înlătura colesterolul rău, iar consumul lor regulat poate reduce riscul de infarct cu până la 50%.

Smochinele nu conţin sodiu, în schimb sunt o sursă importantă de potasiu, de aceea scad tensiunea arterială. Toate smochinele, uscate sau proaspete sunt foarte hrănitoare. Beneficiile pentru sănătate pot fi atribuite conţinutului de minerale şi de vitamine.

Roşiile, un puternic antioxidant Smochinele conţin vitamina A, vitamina B1, vitamina B2, calciu, fier, fosfor, mangan, sodiu, potasiu şi clor. Nu numai că sunt gustoase, dar au şi o serie de avantaje pentru menţinerea sănătăţii. Acestea conţin beta-caroten, flavonoide şi o enzimă numită ficină, care ajută la digestie. Dintre legumele care sunt indicate hipertensivilor, roşiile de află pe primul loc, fiind urmate de spanac, sparanghel, varză, ţelină, bame, cartofi, fasole. Roşiile conţin biotină, care mai este cunoscută şi drept vitamina B7, sursă de energie pentru organism, astfel încât acesta să aibă forţa necesară să ardă grăsimile.

De asemenea, roşiile sunt bogate şi în crom, care stabilizează nivelul de zahăr din sânge, ceea ce înseamnă că împiedică formarea de depozite de grăsime. Cu un bogat conţinut de sodiu, potasiu, calciu şi magneziu, sucul de roşii este un puternic detoxifiant şi anti-cancerigen.

Din alimentaţie nu trebuie să lipsească laptele şi produsele lactate, cerealele, seminţele de floarea-soarelui şi dovleac, alone, nuci, pui, peşte, carne de porc slabă. .” Seminţele de floarea soarelui sunt o sursă foarte bună de proteine, energizează şi încălzesc întregul corp, ajută în fluidizarea circulaţiei sanguine şi menţin activitatea organelor cheie ale organismului, precum ficatul şi glandele suprarenale”, explică Marina Grigore, specialist în apifitoterapie.

Seminţele crude de floarea soarelui sunt indicate şi în cazuri de hipertensiune, probleme cardiovasculare sau colesterol mărit, hrănesc organele digestive, splina şi pancreasul. Incluse în dieta zilnic, un consum moderat 20-30,  aduc numeroase beneficii: ajută la reglarea digestiei şi la buna funcţionare a intestinelor, combat oboseala, stresul, insomnia, cresc nivelul energetic global al organismului, previn apariţia migrenelor şi ajută la îndepărtarea depozitelor de grăsime din organism.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.