Lifestyle, Sănătate — octombrie 25, 2015 at 10:55

Ce alimente ţi se potrivesc în funcţie de grupa de sânge

by

Suntem diferiţi, se ştie. Nu doar fizic, intelectual şi spiritual, ci şi din punctul de vedere al alimentelor care ne fac bine. Unii sunt mai orientaţi spre carne, alţii nu digera aşa bine lactatele sau vegetalele. Unora le sunt potrivite anumite diete, spre deosebire de alţii, care răspund la altceva.

Toate aceste diferenţe dintre organismele noastre sunt dictate şi de grupa de sânge.

alimente12-13-sanatate-1782

„Dietele bazate pe diferenţierea în funcţie de grupa sanguină pornesc de la ideea că fiecare persoană reacţionează diferit la lectină, o proteină care se găseşte în majoritatea alimentelor. Fiecare grupă de sânge are anumite caracteristici, în ceea ce priveşte toleranţele alimentare. Înainte de a adop­­ta anumite modificări ale stilului de viaţă, este foarte important să fim ghidaţi de un specialist, care va elabora un plan de nutriţie personalizat, raportat la nevoile individuale, la stilul de viaţă, istoricul familiei, afecţiuni, simptomatologice, tratament medical, obiective. Fiecare dintre noi trebuie să realizeze că sănătatea este bogăţia de prim rang şi astfel va deveni o prioritate” (nutriţionist Alina Stoica) 

Grupa 0

Aici sunt incluşi carnivorii, cei care consumă multe proteine animale şi mai puţini carbohidraţi. Organismul lor are nevoie de carne, fructe de mare şi peşte, pe care le pot digera foarte uşor. Se înţeleg bine şi cu legumele verzi, care îi ajută la stabilirea unui echilibru în alimentaţie. E bine să evite fasolea, lintea, porumbul, grâul, care sunt digerate mai greu şi provoacă balonare, diaree, indigestie.

Grupa A

Sunt vegetarieni, cu o alimentaţie bazată în principal pe fructe şi legume verzi, bogate în clorofilă (ruccola, spanac, pătrunjel, broccoli, salată verde). Organismul lor nu tolerează bine carnea roşie şi lactatele, dar nici grâul, fiind predispuşi la intoleranţe la gluten.

Grupa B

Au cel mai puternic sistem imunitar şi o digestie care nu le pune probleme. „Sunt persoanele care se pot bucura de o varietate mare în farfurie, de la carne, lactate, ouă, până la tot felul de fructe şi legume. Trebuie să evite, totuşi, excesele de cereale – grâu, hrişcă, porumb – pentru că riscă să se îngraşe foarte uşor. Persoanele cu grupa de sânge B au tendinţa să facă excese de cereale şi de aici şi riscul mai mare şi predispoziţia spre supraponderabilitate”, explică nutriţionistul Alina Stoica.

Grupa AB

Aici se pot îmbina cel mai bine caracteristicile de la grupele A şi B. Aceste persoane au cea mai mare libertate în ceea ce priveşte alimentaţia, pot mânca lactate, peşte, fructe, legume, oleaginoase, seminţe etc. Singura restricţie, în cazul lor, ar fi carnea roşie, pe care e bine să o consume cu moderaţie.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page