Editoriale, People-Passion-Performance — iulie 15, 2013 at 23:15

Cascada Bigar, cea mai frumoasă din lume – Poveştile voluntarilor Cycling Romania

by
Cascada Bigar –  cea mai frumoasă din lume. Unde-i cascada asta?

foto Daniel Heges1

Păi vă spun eu: în România pe paralela de 45 de grade latitudine N, judetul Caraş Severin, la jumatatea distanţei dintre Oraviţa şi Bozovici.

foto Daniel Heges2E o ciupercă uriaşă, înaltă de 4 metri, plină de muşchi de un verde crud pe care se preling şiroaie de apă care se tot despică până când se desprind de pe ciupercă sub forma unor lacrimi şi cad în Râul Miniş de la aprox 1,5 m.

foto Daniel Heges3

Este o cascada spectaculoasă prin formă, culoare şi modul de scurgere al apei, nu prin proporţii. Căderea apei e relativ mică, “ciuperca”la fel, râul în care ajunge şi el e unul mic. Dar prin aceste lucruri natura ne dovedeşte bogăţia ei diversitate şi unicitate.

foto Daniel Heges4

Am să vă povestesc un pic cum am descoperit eu aceast loc unic în lume, tocmai pentru că nu este promovat în România, iar eu am făcut şi confunzii pe deasupra atunci când am văzut prima poza cu aceasta cascadă.

foto 1

Primul meu contact cu aceasta minune a fost acum 3 luni, atunci când am văzut o poză pe facebook sub care scria “Bigăr Waterfall” ( traducere: Cascada Bigăr ). Era postată pe o pagina străina care promova cele mai frumoase cascade din lume, iar aceasta era pe primul loc. Am rămas uimit de frumuseţe şi mi-am dorit de atunci să o pot vedea şi eu în “viaţa aceasta”, fiind unul dintre obicetivele mele personale de aceeaşi importanta ca şi aurora boreală.

foto 2

Mi-am dat un termen lung pentru a o vedea tocmai pentru ca eu am crezut că nu e la noi în ţară. Citind în engelza “waterfall” ( cascada ), am făcut o conexiune ne la locul ei cu “bigger” ( engl.: mai mare ) şi în mintea mea numele cascadei a sunat “Bigger Waterfall” ( trad: Cascada Mai Mare ), de aici şi presupunerea ca se afla în altă ţară. Am împărtăşit şi eu poza cu prietenii pe facebook şi întrebam acolo dacă ştie cineva unde este aceasta cascadă. Dar la un momendat mi-am dat singur răspunsul tot căutând pe internet informaţii despre ea şi conştientizând greşeala pe care am făcut-o. In acest fel, termenul stabilit, “aceasta viaţă”, s-a redus la “vreau să o văd căt mai curând”.

foto 3

Si prima posibilitate de a o vedea însemna Turul Dunării 2013 care începea tocmai în iunie. Acesta este un proiect naţional la care am luat parte altături de alţi 30 de voluntari pentru a descoperi obiectiviele turistice care se află în judeţele riverane Dunării într-un tur pe biciclete. Noi, voluntarii am fost împărţiţi pe echipe, astfel că jumatete dintre noi au plecat din est din Călăraşi, iar cealaltă jumătate din vest de la Oraviţa. Evident că am ales sa fac parte echipa de vest.

foto 4

Dar mai apoi mai era de trecut un hop. Echipa de vest a fost alcătuită din 15 voluntari, care la rândul lor au fost împărţiţi în 4 echipe. Aşa că eu stăteam cu sufletul la gură să aflu dacă echipa din care fac parte va merge sau nu pe la Cascada Bigar.

foto 5

Şi a mers!

De fapt 3 din 4 echipe au mers. Doar echipa care avea ca traseu clisura Dunării nu a ajuns acolo. Era imposibil să ratezi un aşa obiectiv, tocmai într-un proiect în care descoperi frumuseţile naturii.

foto 7

Am ajuns acolo in prima zi de traseu şi vreau să vă spun că pentru prima dată în viaţă am ajuns cu emoţii la un obiectiv turistic pe care îmi doream să-l văd. Momentul a fost minuant pentru mine, nu mai doream să plec de acolo pentru că am simţit un sentiment de  reuşită şi vroiam să fac poze din toate unghiurile.

foto 6

Faptul că am ajuns la Cascada Bigar mă face să mă simt împlinit. Am ajuns la obiectivul turistic din România care este într-un top internaţional pe primul loc. Sunt mândru ca avem aceast loc şi incerc să-l promovez la rândul meu. Asta pentru că înainte de a tot tânji după ce au străinii, e bine să ne uităm şi în ograda noastră. Turul Dunarii a fost un proiect care mi-a deschis ochii în această privinîâ şi vă îndemn să încercaţi şi dumneavoastră să vizitaţi şi să promovaţi bogăţiile noastre: naturale, culturale şi sociale.

foto 8

Daniel Hegheş, din Sibiu
Cascada Bigar a fost redescoperită de voluntarii din Turul Dunării 2013  Cycling România
Foto: Daniel Hegheş

Cascada Bigar , România are cea mai frumoasă cascadă din lume, dar zona e abandonată de 20 de ani.

Cunoscuta de prea putini dintre noi cascada Bigar din Caras Severin a fost declarata cea mai frumoasa din lume.

Site-ul “The World Geography” a plasat minunata cadere de apa fruntasa intr-un top, in care figureaza destinatii consacrate din Statele Unite ale Americii, Filipine sau Australia. Dar, asa cum era de asteptat locul de o rara frumusete este lasat de izbeliste. De mai bine de 20 de ani, in zona nu s-a facut nicio investitie.

La 12 kilometri de localitatea Bozovici se aude susurul cascadei Bigar, o minunatie care face parte din Parcul Natural Cheile Nerei-Beusnita. Apa izvoraste de la 200 de metri altitudine si se varsa in raul Minis, de pe o stanca acoperita cu muschi.

O familie din Tulcea recunoaste ca inainte de a aparea in topul celor de la “The World Geography”, nu stiau prea multe despre acest loc.

Turista: “Este extraordinar, dar mi se pare putin pusa in valoare.Ieri am fost pe cheile Nerei si am venit pana aici sa vedem cascada.”

Turist: “Mie mi se pare foarte frumoasa. Este pentru prima oara cand vizitam aceasta cascada.”

Natura ne-a ajutat insa din pacate nu am facut nimic sa punem in valoare asemenea frumusete. Cei de la Parcurile Nationale nu au bani de investitii, asa ca o solutie ar fi fondurile europene. “Sa fie o zona sa poti sa cobori, sa vii cu o balustrada, sa treci direct si sa nu mai mergi pe drum. Vreau sa refac exact cum a fost, cu sindrila, sa pastrez arhitectura“, spune Adrian Stoicu, primar in comuna Bozovici.

cascada bigar

Pana atunci insa, cea mai buna promovare o face site-ul “The World Geography”. Turisti din toata lumea isi exprima deja entuziasmul. Pe locul doi in acest clasament care ne onoreaza se afla Eternal Flame Falls din Statele Unite ale Americii, urmata de cascada Asik-Asik din Filipine, Horizontal Falls din Australia si Blood Falls din Antartica. Citiţi mai mult despre cascada Bigar pe www.stirileprotv.ro