You cannot copy content of this page
Dezvoltare durabilă — februarie 16, 2019 at 15:49

Autovehiculele diesel vor dispărea complet în câţiva ani

by

La sfârșitul lunii ianuarie, România precum și alte opt state europene, au fost somate de către Comisia Europeană, să ia măsuri pentru a diminua poluarea aerului, până la sfârșitul lunii aprilie, în caz contrar, urmează să fie lansate procedurile de sancționare. Deşi consumă mai puţin, iar cheltuielile de întreţinere sau de reparaţie sunt mai mari, mecanicii spun însă că autoturismele pe motorină nu sunt rentabile în oraş. Ele sunt şi mai complicate şi sunt mai multe piese care pot ceda, mai ales în cazul celor care circulă doar pe distanţe scurte. Ce este mai grav, emisiile motoarelor diesel au fost încadrate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii în categoria substanţelor cancerigene fiind conform spuselor Agenţiei Europeană de Mediu, cauza a 68 de mii de decese premature anual, în ţările europene. Din aceste motive, tot mai multe ţări au în plan să renunţe la maşinile pe motorină în următorii ani. Astfel, mai multe state europene, printre care şi România care deţine aproape trei milioane de maşini diesel, riscă să fie sancţionate de Comisia Europeană pentru că nu au luat măsuri clare pentru reducerea a poluării în marile orașe. “S-a terminat cu autovehiculele diesel. Cred că în câţiva ani acestea vor dispărea complet. Este o tehnologie care aparţine trecutului. Oamenii au realizat că nu vom avea niciodată maşini diesel complet curate, fără emisii de oxid de azot”, a precizat Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru piaţă internă şi industrie.

În acest sens:

Italia-Roma a anunţat că va introduce interzicerea circulației acestor mașini din 2024;

Madrid şi Atena va aplica o măsură similară din anul 2025; 

Irlanda-maşinile cu emisii nu vor mai putea circula începând din 2030, ele vor fi înlocuite cu cel puţin 500.000 de vehicule electrice;

Franţa-intenţionează să interzică până în 2040 vânzările de maşini cu motoare pe benzină sau diesel. Cei cu venituri modeste vor beneficia de prime pentru a renunţa la maşinile vechi şi poluante în schimbul unui vehicul mai adecvat. Parisul a luat deja avans faţă de restul ţării, urmând din 2019 să interzică circulaţia maşinilor mai vechi de 2005 şi din 2022 a celor mai vechi de 2011. O nouă propunere, care urmează să fie supusă în cadrul unui referendum, vizează scoaterea de pe străzile Parisului a maşinilor pe benzină începând din 2024 şi a tuturor maşinilor cu motoare termice începând din 2030;

Marea Britanie- anunţa că ia în calcul interzicerea vânzării tuturor noilor autovehicule diesel şi benzină până în 2040, în încercarea de a încuraja oamenii să treacă la vehicule electrice şi hibrid;

Belgia-maşinile Euro şi Euro-1, adică mai vechi de 20 de ani, nu mai pot circula în Regiunea Bruxelles din 1 ianuarie anul curent. Această măsură se va extinde treptat la alte vehicule până în 2025. Exemplul din Bruxelles va fi urmat în curând şi în Valonia,unde termenul limită este anul 2030; 

Spania- din 2025, acestea nu vor mai putea circula pe străzile capitalei Spaniei, iar municipalitatea Madridului va lua măsuri pentru încurajarea transportului în comun şi maşinilor electrice;

Norvegia, ţară cu cele mai multe maşini electrice din lume, va permite numai vânzările de maşini 100% electrice sau hibride plug-in până în 2025;

Olanda a solicitat o interdicţie până în 2025 a autovehiculelor cu motorină şi benzină;

Germania a făcut deja un prim pas spre interzicerea maşinilor diesel, permiţând grupurilor de mediu să dea în judecată oraşele care nu reuşesc să impună normele europene privind aerul curat. Ca urmare, Tribunalul administrativ federal din Leipzig a anunţat că oraşele germane au dreptul să interzică circulaţia autovehiculelor diesel vechi, pentru a aduce nivelul de poluare a aerului în conformitate cu normele Uniunii Europene;

India, nu mai vinde maşini pe benzină sau diesel până în 2030 şi a declarat că va introduce maşinile electrice;

China cumpără jumătate din vehiculele electrice din lume, în mare parte pentru că guvernul exercită presiune pozitivă în acest sens, prin subvenţii; În SUA, o camionetă electrică este cea mai bine vândută maşină, datorită creditelor fiscale federale generoase şi a programelor de stat, care împing producătorii să dezvolte mai multe vehicule electrice până în 2025;

În România, Primăria Bucuresti intenționează să interzică accesul în centrul oraşului a peste 74% din automobilele care nu respectă normele de poluare Euro 5 și Euro 6.

ziuadevest.ro/

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.