You cannot copy content of this page
Lifestyle, Sănătate — februarie 13, 2017 at 13:01

“Amidonul, prieten sau inamic ?”

by

16730739_827775264027524_489746806_nSalut, am revenit cu un articol foarte interesant si educationl in care veti invata ce este Amidonul, cum se imparte amidonul si in ce alimente se gaseste.

Ce este Amidonul ? Lumea cand aude de amidon se gandesc la ceva nociv, ceva care ingrasa si imediat il asociaza cu painea, cartofi, panificatia etc. Corect, amidonul la randul lui este o polizaharida care este la randul lui alcatuit din amioliza si amilopectina. La randul lui amidonul ca si orice alt zaharid se transforma in glucoza dupa transformarile lui in tractul intestinal.

Poate nu stiati dar amidonul este de 2 feluri: sensibil si rezistent. Ce valori fac ca amidonul sa fie sensibil sau rezistent ? Raspunsul este amioliza, care este o componenta polizaharida a amidonului, cu o consistenta molecular redusa, aceasta este schimbatoare la transformarile termice. Aceasta se calculeaza cu nr de la 1 la 100 si diferenta o face ridicarea temperaturii, adica daca produsul care contine amidon este cald, atunci indicele amiolziei va fi mai ridicat, 70, 80….ceea ce va rezulta ca amidonul va fi mai sensibil. Daca produsul este la termperatura camerei, automat indicele amiolizei va scadea va trece in zona 40, 50 iar amidonul va deveni unul rezistent.

Care este diferenta dintre amidonul rezistent si amidonul sensibil ? Singura diferenta este ca cel sensibil va parcurge mult mai repede traseul din tractul intestinal ceea ce inseamna ca se va procesa mai repede si se va transforma in glucoza intr-un timp mai scurt, ceea ce la randul ei se va transforma in glicogen iar glicogenul se va stoca la randul lui in organism sub forma de grasime. Plus inca un lucru nociv, alimentul fierbine sau cald, va afecta tractul intestinal, provocandu-i arsuri. De asemenea cum organismul va trebui sa il proceseze si asimileze rapid poate provoca discomfort sau dereglari la nivelul stomacului.

In ce alimente se regaseste amidonul ? Cartofi, paste, panificatie, cereale, orez, porumb, mazare, dovleac. Incercati sa va feriti de produsele din comert, nu neaparat amidonul din panificatie va ingrasa, ci glutenul, zaharul, grasimea trans care toate ingrasa si in aceelasi timp sunt nocive pentru sanatatea dumneavoastra.

tanase tudorRecomandare: cand preparati terminc alimentele care contin amidon, incercati sa le lasati la racit putin pentru a le scade nivelul amiolizei si pentru a va proteja tractul intestinal. De asemenea dupa ce ati terminat de preparat orezul sau cartofi fierti, spalatii putin cu apa rece pentru a le indeparat amidonul rezultat din ele in timpul fierberii.

Evitati cuvantul “dieta”, vine din engleza de la “diet” iar acesta contine cuvantul “die” ! Pentru un corp armonios, sanatos si activ trebuie sa invatati cum sa mancati corect si ce sa alegeti de pe raft. Dorim sa fim 100% din potentialul nostru pe toate ramurile 12 luni pe an, nu doar 3.

Tudor Tanase 

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.