Lifestyle, Sănătate — martie 9, 2014 at 14:15

Alimente pentru sănătatea dinţilor şi gingiilor

by

Stim cu totii ca ingrijirea orala este importanta dar si faptul ca ingrijirea holistica inseamna mai mult decat periajul dintilor si folosirea atei dentare. Pe langa terapiile alternative precum clatirea gurii cu ulei si solutiile preparate in casa (de exemplu, apa de gura obtinuta din plante), sunt o gramada de lucruri pe care le puteti face pentru a va asigura ca zambetul dumneavoastra ramane frumos si stralucitor.

peper_1

Nu omiteti proprietatile puternice de purificare ale alimentelor simple, de zi cu zi. Cele sase mentionate mai jos sunt considerate luptatori in ingrijirea orala, unele dintre ele fiind foarte apreciate pentru propietatile lor de a mentine gingiile puternice, sanatoase si dintii de un alb sidefiu deosebit.

Ceaiul verde
Ceaiul verde contine compusi complecsi numiti “catechine”, care combat inflamatia si pot chiar tine sub control infectiile bacteriene. E adevarat! Un studiu japonez a constatat ca barbatii care beau ceai verde sunt mai putin predispusi la boli parodontale comparativ cu aceia care consuma ceai ocazional. De asemenea, un alt studiu japonez a aratat ca, atat in cazul barbatilor dar si in cazul femeilor, consumul uneia sau mai multor cesti de ceai zilnic a fost asociat cu rate mai mici de pierdere a dintilor la varste mai inaintate. „Catechinele” antimicrobiene joaca un rol semnificativ in ceea ce inseamna beneficiile ingrijirii orale asociate ceaiului verde dar trebuie precizat faptul ca sunt necesare studii suplimentare in acest sens. Cu toate acestea, ceea ce se cunoaste cu certitudine este faptul ca ceaiul verde este bun pentru sanatatea orala. Punct.

Capsunile si kiwi (si, intr-o masura mai mica, citricele)
Vitamina C este foarte importanta pentru sanatatea generala a tesutului gingival delicat deoarece vitamina C ajuta la prevenirea descompunerii colagenului. Fara colagen, gingiile devin foarte sensibile si, astfel, susceptibile la boli parodontale. Kiwi si capsunile au cea mai mare concentratie de vitamina C, dar si citricele se pot lauda cu valori bunicele.

Nucile si semintele
Nucile si semintele reprezinta o sursa excelenta de proteine vegetale si contin micronutrienti importanti pentru sanatatea dintilor precum fosfor, magneziu, potasiu, zinc si, cel mai important, calciu! Calciul este, desigur, esential pentru oase si dinti puternici, iar calciul din alimente poate contribui efectiv la remineralizarea dintilor. Cele mai mari cantitati de calciu se regasesc in migdale si in nucile de Brazilia. Si semintele de susan sunt foarte bogate in calciu, dar fiti atenti sa folositi sortimentul nedecorticat.

Ceapa
Cepele, mai ales atunci cand sunt consumate crude, se lauda cu proprietati de distrugere a bacteriilor datorita compusilor lor antimicrobieni care contin sulf. Cercetari recente au confirmat faptul ca ceapa cruda, proaspata a putut distruge complet patru tulpini bacteriene cunoscute a cauza carii si boli parodontale. Rondelele de ceapa cruda pot fi consumate pe sandviciuri sau in salate. Cu toate acestea, daca stomacul dumneavoastra nu tolereaza consumul cepei in stare cruda, o puteti manca preparata in diferite feluri de mancare. Chiar si preparata, este mai bine asa decat lipsa acesteia din alimentatie.

Ciupercile Shiitake
Aceste ciuperci contin lentinan, un zahar natural care poate ajuta la prevenirea gingivitei. Gingivita este o inflamatie a gingiilor caracterizate prin roseata, umflaturi si, posibil, chiar sangerari, de multe ori cauzata de o acumulare de biofilm bacterian. Studii recente arata ca produsii antibacterieni (cum este lentinanul) vizeaza in mod specific acesti microbi care genereaza biofilmele. De fapt, acesti compusi sunt atat de precisi incat distrug bacteriile care cauzeaza aparitia cariilor lasand bacteriile inofensive complet neatinse.
(Lentinanul este un polizaharid antitumoral, intravenos, care a fost izolat din ciuperca Shiitake (Lentinula edodes). Din 1985, lentinanul a fost admis in Japonia ca adjuvant in tratamentul cancerului de stomac.
Lentinanul este un β-(1-3) β-(1-6)-D-glucan care are o masa moleculara de aproximativ 5 × 105 daltoni, un grad de ramificare de 2/5 si o structura tertiara triplu-helicoidala.
Un experiment „in vitro” a aratat ca lentinanul stimuleaza productia de leucocite in linia de celule umane U937. De asemenea, s-a demonstrat ca un amestec format din lentinan, polizaharida K (PSK), Ganoderma lucidum (cunoscuta si sub numele de Reishi si Ling Zhi) si Astragalus propinquus (Astragalus sau Huang Qi) a determinat productia de leucocite „in vitro”.
Studiile clinice realizate pe un numar restrans de bolnavi de cancer au asociat lentinanul cu o rata mai mare de supravietuire, o mai buna calitate a vietii si o predispozitie mult redusa de reaparitie a maladiei.)

Merele, telina si alte alimente bogate in fibre
Numiti adesea „detergenti dentari”, aceste fructe si legume bogate in apa actioneaza prin stimularea productiei de saliva care tine sub control bacteriile orale. Aceste alimente bogate in fibre au un efect abraziv, curatand suprafata dintilor atunci cand le mancam si eliminand bacteriile. Prin mestecarea acestor alimente, placa dentara nou aparuta va fi indepartata impiedicandu-i formarea ulterioara.

Surse: http://www.care2.com/greenliving/6-superpower-foods-for-healthy-teeth-gums.html, http://en.wikipedia.org/wiki/Lentinan

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page