Lifestyle, Sănătate — aprilie 16, 2014 at 10:30

Alimente care îmbunătăţesc starea de spirit

by

Putem, mancand, sa beneficiem de o stare de spirit mai buna? Din ce in ce mai multe studii vin sa confirme acest lucru. Adoptarea unei diete sanatoase si echilibrate este importanta pentru starea generala de sanatate, asa ca de ce ar trebui ca lucrurile sa difere in cazul sanatatii mentale? De la semintele care combat depresia pana la legumele verzi care „omoara” anxietatea, iata mai jos cei mai buni nutrienti pentru starea noastra de spirit.

starea de spiritSemintele de susan

Lucrurile bune vin in ambalaje mici. Modestele seminte de susan sunt incarcate cu substante nutritive care imbunatatesc starea de spirit. Semintele de susan reprezinta una dintre cele mai bune surse vegetale de zinc, un mineral ce a fost asociat cu depresia si anxietatea. Un studiu a evidentiat ca tratamentul cu zinc a redus nivelurile de depresie si furie in randul tinerelor. Alte studii au sugerat utilizarea mineralului drept tratament impotriva depresiei.

Carbohidratii ajuta la cresterea nivelului de serotonina.

Ciocolata
Cateva bucatele de ciocolata adevarata, neagra, consumate zilnic vor face minuni pentru starea dumneavoastra de spirit si vor fi un deliciu pentru papilele gustative! Studiile efectuate au sugerat ca ciocolata neagra reduce nivelul de cortizol, un hormon de stres, in organism; ciocolata poate, totodata, ameliora anxietatea.

Spanacul
De parca mai aveati nevoie de vreun motiv pentru a iubi spanacul! Aceste frunze verzi sunt pline de tot felul de substante nutritive care ne pot imbunatati starea de spirit, de la folatii care combat despresia pana la magneziul care alina anxietatea. Spanacul contine, de asemenea, o cantitate semnificativa de zinc – studiile au aratat ca, cu cat cantitatea de zinc din organism este mai scazuta, cu atat suntem mai predispusi sa suferim de depresie.

Iaurtul
Iaurtul este o excelenta sursa de vitamina B12, element esential pentru formarea hematiilor. Vitaminele B par sa joace un rol vital in sanatatea noastra mintala. Carentele de vitamina B12, in special, au fost asociate unor rate ridicate ale depresiei, iar studiile au sugerat ca un aport adecvat de vitamine poate imbunatati rezultatele tratamentului depresiei. In cazul in care organismul dumneavoastra nu primeste o cantitate suficienta de vitamina B12, acest lucru poate conduce la probleme grave de sanatate mintala.

Deoarece plantele nu pot sintetiza vitamina B12, cele mai bune surse sunt reprezentate de produse lactate, oua, fructe de mare si carne. Veganii si persoanele mai in varsta sunt mai expuse riscului unei carente de vitamina B12 si este recomandabil sa discute cu medicul despre posibilitatea administrarii de suplimente alimentare sau cu privire la consumul de alimente imbogatite.

Lintea
Lintea, alaturi de alte alimente bogate in acid folic, este un nutrient cheie pentru tratarea depresiei. Intocmai ca in cazul vitaminei B12, nenumarate studii au evidentiat legatura dintre niveluile scazute de acid folic si depresie. Se crede, de asemenea, ca nivelurile crescute de vitamina B9 (acid folic) vor putea ajuta antidepresivele sa actioneze mult mai eficient.
Alte alimente bogate in folati: fasole Pinto, fasole neagra, fasole garbanzo; spanac, sparanghel, napi si broccoli.

Semintele de in
Tarile cu cele mai mici rate de depresie tind sa aiba un singur lucru in comun: consumul crescut de peste. Oamenii de stiinta cred ca acest lucru se datoreaza faptului ca pestele este bogat in acizi grasi omega – 3. Studiile au aratat ca aceste grasimi polisaturate ne pot imbunatati starea de spirit si pot contribui la tratarea depresiei si a depresiei postpartum, schizofreniei si tulburarii bipolare. Desi pestele este, probabil, cea mai buna sursa de acizi grasi omega – 3, cele mai multe persoane sanatoase pot prelua tot ce au nevoie din semintele si uleiul din seminte de in.

Sursa: care2.com

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page