Lifestyle, Sănătate — aprilie 4, 2017 at 12:49

Ai diabet? Ce trebuie sa stii inainte de a face sport

by

Activitatea fizica te poate ajuta mai mult decat crezi, daca suferi de diabet. Probabil stii deja ca este un bonus pentru sanatate inimii tale si ca te poate ajuta sa pierzi din greutate. 

4_2_14_tipuri_de_activitati_diabetDar stiai ca sportul te ajuta sa reduci nivelul de zahar din sange prin stimularea organismului tau de a-ti utiliza insulina mai eficient? In plus, miscarea fizica regulata te poate ajuta sa reduce nevoie de medicamente, insulina sau alte terapii. De asemenea, de-a lungul timpului, s-a dovedit faptul ca sportul te poate ajuta la reglarea nivelului A1C, care reflecta controlul nivelului de zahar din sangele tau din ultimele trei luni.

Nu conteaza daca ai facut sau nu sport pana acum, poti incepe oricand!
Dar daca nu ai facut miscare niciodata sau nu ai mai facut sport de mult timp, este important sa o iei pas cu pas. De exemplu, poti incepe cu 10 – 15 minute de mers pe jos in fiecare zi, la care sa adaugi cateva minute in fiecare saptamana.
Activitatile usoare, cum ar fi mersul pe jos, sunt favorabile pentru majoritatea persoanelor care sufera de diabet zaharat.

Daca nu ai facut miscare de mult timp, sau niciodata, este bine sa iti consulti medicul inainte de a trece la exercitii mai intense.

In timpul vizitei la medic:

• Spune-i medicului tau daca ai dureri in piept.

• Discuta cu el despre problemele cu articulatiile sau durerile de oase, daca este cazul.

• Intreaba-l ce efect va avea cresterea nivelului de activitate asupra medicamentelor pe care le iei pentru diabet, asupra hipertensiunii arteriale sau a bolilor de inima.

• Intreaba-l ce exercitii sunt benefice pentru tine si de ce activitati ar trebui sa te feresti.

• Intreaba-l daca sunt momente cand ar trebui sa eviti complet sportul.

Daca suferi si de alte boli, in afara de diabet, cum ar fi bolile de inima, probleme cu vederea (retinopatie), sau probleme ale sistemului nervos (neuropatie), este posibil sa ai unele limitari atunci cand vine vorba de activitatea fizica.

Medicul tau iti va oferi raspunsuri la toate intrebarile tale legate de sport si, cu siguranta, te va incuraja spre aceasta schimbare.

Dupa ce ai primit acordul medicului tau si esti hotarata sa incepi, iata cateva strategii pe care le poti urma pentru ca sa profiti din plin de beneficiile sportului:

Fa sportul care iti place

Chiar daca suferi de diabet, poti sa faci aproape orice activitate fizica care iti face placere. Mersul pe jos, joggingul, inotul, ciclismul sau alte activitati cardio sunt excelente pentru a arde calorii si pentru a-ti mentine inima si intreg organismul sanatos. Scopul tau: incearca sa ajungi la cel putin doua ore si jumatate de sport pe saptamana.

Adauga exercitii de forta rutinei tale de antrenament

De doua ori pe saptamana, fa cateva exercitii de forta, pentru a-ti construi masa musculara si pentru a creste rata metabolismului. Pentru a realiza aceste exercitii te poti folosi de greutati sau benzi de rezistenta.

Verifica-ti medicatia si nivelul insulinei

Asigura-te ca respecti sfaturile medicului tau legate de felul in care sportul ar putea interfera cu medicatia pe care o iei sau cu nivelul glicemiei. Unele medicamente, combinate cu miscarea fizica, pot duce la scaderea prea mare a nivelului de zahar din sange, cauzand ameteli, lesin sau convulsii. Ai grija sa consumi o gustare daca observi ca nivelul zaharului din sange inainte de sport este sub 100 mg/dl.

Incepe sportul in conditii de siguranta

Inainte de a realiza orice fel de exercitii fizice este nevoie sa-ti faci incalzirea, iar la finalul lor sa te relaxezi cu un stretching. De asemenea, nu uita sa bei multa apa inainte, in timpul si dupa terminarea antrenamentului, pentru a nu risca sa te deshidratezi. Febra musculara usoara este normal dupa ce incepi sa faci miscare, la fel si ingreunarea respiratiei, dar orice simptom de durere acuta, blocare a respiratiei sau ameteala ar trebui sa te trimita la medic.

Ia-ti echipament adecvat

Atunci cand suferi de diabet, trebuie sa fii cu ochii in patru in ceea ce priveste problemele picioarelor. Verifica-ti picioarele inainte si dupa antrenament si asigura-te ca nu ai iritatii sau blistere. Sosetele anti-umiditate si gelurile special te pot ajuta sa iti protejezi picioarele.

Cere ajutor

Daca esti incepator in ale sportului, ia in considerare cateva sedinte cu un antrenor personal – in mod ideal, cineva care are experienta cu persoanele care sufera de diabet. Un profesionist te poate ajuta sa inveti elementele de baza, inclusiv modul de a evita accidentarile si te poate ajuta sa iti formezi o rutina de antrenament personalizata in functie de nevoile tale.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.