Lifestyle, Sănătate — mai 21, 2013 at 15:22

A mânca colorat face bine sănătăţii

by

a manca colorat2Culorile sănătăţii le găsim în fructe şi legume. Pentru a ne simţi bine, cuvântul de ordine este: variaţia!

A aduce la masa un curcubeu de culori ne permite să ne protejăm sănătatea, prin alegeri corecte şi echilibrate  în principal… deoarece, baza este fondată pe ceea ce ne dictează piramida alimentelor, care ne recomandă cel puţin 5 porţii de fructe şi legume pe zi… fără discuţii,aliaţii noştri…

Bucătăria cromatică

A  găti cromatic înseamnă a alege pentru fiecare anotimp  legumele de sezon tipice şi distinctive, “construind” un meniu capabil să ne ofere o comoară de vitamine, minerale, fibre, apă şi antioxidanţi care sunt importante pentru prevenirea şi lupta împotriva radicalilor liberi şi a bolilor degenerative tipice ale societăţii noastre.

La fructe şi legume culoare este un indicativ pozitiv, deoarece ne aduc ceea ce au fost definiţi ştiinţific… compuși vegetali organici… fitochimice, sau mai bine spus pigmenţi antioxidanţi… Aceştia capturează toată energia de la razele soarelui şi o transformă într-un frumos galben al ardeilor graşi, până la violetul vinetelor  sau portocaliul citricelor.

a manca colorat3

Fiecărei culori îi corespunde o acţiune pozitivă… portocale roşii de Sicilia sunt bogate în antocianine, antioxidanţi naturali de mare efect pozitiv asupra organismului nostru.

Variaţia

Cea mai importantă regulă a alimentaţiei nostre este tocmai aceasta… variază cât mai mult posibil, în special între fructe şi legume în funcţie de sezon…  conceptul este confirmat la scară largă de studiile recente publicate în “Cancer Epidemiology Biomarkers & Prevention“ (Biomarkerii Epidemiologiei Cancerului & Prevenirea)

După “American Journal of Clinical Nutrion“  nu contează atât de mult cantitatea de fructe şi legume, cât contează varietatea lor în favoarea sănătăţii, chiar afectând pozitiv nivelurile plasmatice ale proteinei C reactive (marker al inflamaţiei şi al riscului cardiovascular).

Cum să construieşti dieta cromatică

Culorile de referință sunt:

  • roşu
  • galben şi portocaliu (asociate des)
  • verde
  • albastru şi violet
  • alb

Regula este să nu sari niciodată pe parcursul săptămânii nici o culoare din felurile tale de mâncare… consumând fie  legume preparate sau crudeşi  deasemenea şi fructele  în acelaşi mod… de preferat , în special în stare proaspătă, încercând a evita opţiunea unor legume şi fructe conservate (conserve la borcan, sub sare, etc)

Specificaţii ale categoriilor de culori

Roşu: Toate fructele roşii şi legumele roşii sunt bogate în antocianini şi licopen. Undă verde la tomate, sfeclă, pepene verde, căpşuni… care, cu compuşii lor ne protejează de cancerul de sân şi la prostată.

Vizualizarea lor, devine un avantaj pur şi simplu prin antiocianine… de exemplu “o cireaşă o atrage pe cealaltă”… deci, vor fi de ajutor chiar şi pentru ochii noştri în afară de faptul căsunt apreciate pentru bunătatea lor.

Verde: Legumele şi fructele cu această culoare sunt bogate în clorofilă şi carotenoide: salata verde, dovlecelul, spanacul, broccoli şi caperele… Prieteni buni ai circulaţiei coronariane!… De asemenea, sunt bogate în acid folic fundamental în timpul sarcinii.

Galben si portocaliu: Bogăţie de beta-caroten asigurată… de exemplu, sunt reprezentate de mandarine şi portocale, citrice, în general.

a manca colorat1

Alb: Quercetina, găsită în conopidă, ceapă, chimen dulce, ciuperci, mere, pere… în toate plantele cu particularitatea de a fi albe, capabile de a da forţă plămânilor  şi ţesutului osos. Ciupercile, sărace în calorii, dacă sunt consumate proaspete vom găsi mult seleniu util, de exemplu pentru tratamentul  împotriva anemiei, hipertensiunii arteriale şi unele tumori.

Albastru şi violet: Legume şi fructe bogate în antocianini. Cale liberă la fructe de pădure, smochine şi vinete… şi chiar radicchio, bun în salate, la grătar sau cu orez!… Ne apară capilarele şi ne păstrează colesterolul în limite.

a manca colorat

L.M.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page