Dezvoltare durabilă, IMM şi Afaceri — aprilie 2, 2014 at 10:00

In 2014 BERD va continua sa ofere sprijin IMM-urilor din Romania prin programul Business Advisory Services (BAS)

by

business_advicePrin noua schema de finantare valabila in 2014, BAS va continua sa sprijine IMM-urile romanesti din toate domeniile de activitate, cofinantand proiecte de consultanta diversificate, adaptate nevoilor de dezvoltare ale intreprinderilor. De asemenea, programul va acorda in continuare prioritate unor domenii precum eficienta energetica si protectia mediului, sau proiectelor care vizeaza imbunatatirea managementului financiar al companiilor, pentru care plafonul de finantare este maxim (75%). In plus, fata de anii precedenti, a fost suplimentat procentul de finantare pentru companiile din Bucuresti si Ilfov.

Detalii privind programul si schema completa de finantare sunt disponibile la adresa web: www.basromania.ro.

Studiu de caz 

Zimbria este una din afacerile romanesti crescute cu sprijinul programului BAS Romania. Creat de compania Dru Agro in 2011 si dezvoltat in 2012 alaturi de BAS Romania, Zimbria este brandul care a adus specialitatile din carne si branzeturile de Covurlui de la Galati la Bucuresti, Ploiesti si chiar la Bruxelles. In decembrie 2013, produsele traditionale romanesti marca Zimbria au fost selectate sa reprezinte Romania la Comisia Europeana, cu ocazia Zilei Nationale a Romaniei.

BAS Romania a oferit sprijin financiar si tehnic pentru contractarea unui consultant local care sa dezvolte o solutie creativa de promovare a brandului Zimbria, in termen de strategie, comunicare si dezvoltare a portofoliului de produse. Valoarea totala a proiectului a fost de 12.600 euro, cu o cofinantare din partea BAS Romania in valoare de 6.300 euro.

“Implicarea programului BAS Romania, alaturi de angajamentul nostru la implementarea solutiilor oferite de consultant au transformat Zimbria intr-un brand competitiv ce poate reprezenta cu succes Romania in fata consumatorilor europeni”, a declarat Marius Verdesi, managerul companiei.

La un an dupa finalizarea proiectului, evaluarea efectuata de BAS pentru a determina impactul a evidentiat o crestere cu 42% a cifrei de afaceri si o marire a retelei de magazine cu 4 unitati.

Sursa: EBRD Business Advisory Services (BAS) Romania

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

You cannot copy content of this page