Lifestyle, Sănătate — aprilie 20, 2013 at 15:29

20 de reguli de aur pentru a avea picioare sănătoase… partea a 2-a

by

20 reguli 211. Dacă este necesar, utilizaţi ciorapi elastici… dar, consultaţi întotdeauna medicul dumneavoastră pentru alegerea tipului cel mai potrivit de ciorapi pentru voi. Ciorapii elastici ajută la activarea circulaţiei venoase… desigur, acest lucru se întâmplă numai dacă sunt respectate caracteristici specifice, prin urmare trebuie să fie prescrise de medicul dumneavoastră sau un specialist… astfel încât, ciorapul poate avea o funcţie complet preventivă şi în unele cazuri curativă. Sfatul este, de a vă pune ciorapii de dimineaţă, purtându-i în cât mai mult posibil. Ce tip ce ciorapi să purtaţi?
Ciorapi elastici
Ciorapi luaţi la sfatul medicului

12. Evitati tocurile prea înalte sau prea joase… înălţimea ideală a tocurilor este de 3-5 cm. Corectaţi chiar cu tălpi ortopedice, defectele piciorului şi mersul dumneavoastră.  Tocurile prea înalte sau prea joase pot crea dificultăţi mersului corespunzător şi împiedică funcţionarea corectă a pompei plantare. Aceasta poate fi împiedicată a funcţiona datorită  defectelor sau deformărilor piciorului, cum ar fi: talpa plată, talpa cavoidă, etc…În astfel de situaţii, evidenţiate de o neregularitate din talpa piciorului sau datorită calusurilor din talpă, ar trebui să consultaţi un ortoped pentru prescrierea de proteze corectoare. Cum ne alegem  încălţămintea?
Tocuri foarte inalte, vârfuri strâmte, cizme prea strâmte
Proteze prefabricate
Proteze pe măsură, conform defectelor piciorului

13. La mare,vara, evitaţi să ţineţi picioarele prea expuse la soare… faceţi băi frecvente sau duşuri reci. Evitaţi nisipul… Expunerea directă a picioarelor la soare mai ales în timpul verii, cauzează dilatarea venelor, cu toate consecinţele negative, în special când aveţi varice. La mare este foarte util să se răcească picioarele frecvent prin scufundarea în apă sau cu duşuri reci, care au un efect revigorant asupra peretelui venos. La mare: ce să facem?
Statul pe nisip, lungi expuneri la soare
Reîmprospătarea deasă a picioarelor
Scufundari fercvente ale picioarelor în apă

14. În timpul vacanţei la mare, faceţi plimbări lungi prin apă… Plimbările prin  apă în timpul vacanţei de vară aduce multe avantaje picioarelor… temperatura  rece și presiunea apei exercită un efect benefic asupra venelor dilatate. De asemenea, mişcarea membrelor inferioare, complet scufundate în apă şi supuse unui masaj constant facilitează întoarcerea venoasă, declanşând o activare foarte bună atât a pompei musculare cât şi a celei plantare. La mare, ce precauţii ne luăm?
Stăm pe scaune sau culcaţi pe şezlonguri cu picioarele la soare
Mersul pe jos, pe ţărm
Plimbări cu picioarele scufundate prin apă

15. În cazul în care sunteţi obligaţi să călătoriţi, de lungă durată cu maşina, faceţi câte o oprire din când în când pentru o scurtă plimbare… este sănătos nu numai pentru picioarele tale. Călătoriile cu maşina, mai ales prelungite, pot provoca uşor stază venoasă membrelor inferioare, facilitat de poziţia aşezat. Faceţi câte o oprire pentru a vă “întinde” picioarele în aer liber, vă ajută să vă reactivaţi circulaţia venoasă. Călătorii lungi: ce să facem?
Staţi în maşină în timpul opririlor
Scurte opriri pentru mers pe jos
Prevenire (îngrijire medicală)

16. În cazul în care călătoriţi cu avionul sau cu trenul, ridicaţi-vă frecvent şi faceţi cel puţin 20 de paşi. În cazul în care sunteţi forţaţi să staţi (în autobuz, metrou, etc) ridicaţi alternativ călcâiul şi vârful piciarelor (de câte douăzeci de ori) pentru a activa circulaţia sângelui la nivelul membrelor inferioare. În cazul călătoriilor de lungă durată în aer, vă poate fi util să purtaţi ciorapi elastici, întotdeauna numai la sfatul medicului dumneavoastră. Călătorii lungi: ce să facem?
Orientaţi încălzirea spre picioare
Încrucişaţi picioarele
Vă ridicaţi şi faceţi paşi (tren, avion)
Mişcare toc-vârf (autobuz- naveta)

17. Dacă este posibil practicaţi înnotul, care este un sport ideal pentru picioare, atât pentru mişcare cât şi pentru beneficiul la contactul cu apa rece. Dintre activităţile sportive, înnotul este cel mai complet şi util din mai multe motive:
1. Poziţia orizontală şi împingerea apei în sus elimină influența gravitației şi facilitează întoarcerea venoasă;
2. Temperatura apei, mai scăzute decât cea corporală, dezvoltă un efect de tonifiere pe peretele venelor;
3. Acţiunea pozitivă a muşchilor gambelor este ajutată şi crescută datorită masajului pe care îl exercită apa.
Sport pentru picioare?
Înnot
Gimnastică acvatică

18. Dacă puteţi, încercaţi să practicaţi jogging, în alternanţă cu plimbări lungi, preferabil la pas vioi. Îngrijiţi–vă şi de alegerea pantofilor sport cei mai potriviţi(eventual recomandaţi de către un specialist) şi, dacă este posibil, utilizați un sol moale: alergând pe un gazon este mai avantajoas decât să alergi pe asfalt. Jogging-ul şi plimbările lungi sunt ideale pentru a activa toţi muşchii picioarelor şi favorizează întoarcerea venoasă, pentru că determină un ton muscular îmbunătăţit. Sport pentru picioare?
Jogging
Plimbări – plimbări cu bicicleta
Tenis

19. O activitate… “sportivă” care este accesibilă pentru oricine, este acea de a urca trepte. Utilizaţi liftul cât mai puţin posibil… picioarele tale vor beneficia foarte mult. Din diverse motive, este dificil să practici sporturi reale, în aer liber sau în sala de gimnastică. În acest caz, o activitate… “sportivă” la îndemâna tuturor este aceea de a urca scări, renunţând la lift. Urcând un anume număr de scări, se activează atât pompa plantară cât şi cea musculară. Activităţi de zi cu zi: ce să facem?
Lift
A urca scări
A merge pe jos

20. Sarcina reprezintă o etapă extrem de delicată pentru starea de sănătate a picioarelor. Multe dintre regulile expuse până acum vor fi urmate, având multe avantaje… dar, va fi foarte oportună părerea medicului dumneavoastră. Din primele luni de sarcina (şi mai ales în ultimele) picioarele vă pot arăta simptome de insuficienţă venoasă (greutate, tensiune, etc.). Aceste tulburări se pot diminua sau pot dispărea utilizând substanţe flebotoniche (tip diosmin)… care nu au avut niciodată efecte asupra fetusului. Totuşi, este recomandabil de a începe tratamentul cu aceste substanţe după 3 luni de sarcină. În caz de varice, sau pentru a preveni apariţia lor, poate fi de ajutor în timpul sarcinii utilizarea ciorapilor elastici.

1 Comment

    Leave a Comment

    You must be logged in to post a comment.