Lifestyle, Sănătate — aprilie 20, 2013 at 15:20

20 de reguli de aur pentru a avea picioare sănătoase… partea 1

by

20 reguli 11. Evitaţi statul în picioare sau aşezat pentru perioade lungi de timp. Făcând 20 de paşi(sau ridicându-vă de 20 de ori pe vârfuri) puneţi în acţiune “pompa plantară” care descarcă venele picioarelor. Circulaţia sângelui în venele membrelor este menţinută de o serie de “pompe”, precum şi de prezenţa unor supape îmbunătăţind întoarcerea şi împreună cu celelalte mecanisme la combaterea stazei. Una dintre pompele cele mai importante este aşa-numita ” pompa plantară “, formată dintr-o reţea densă de vene mici în talpa piciorului: este ca un adevărat burete şi la fiecare pas al noastru este apăsată şi împinge sângele din picior în sus către inimă. Ce trebuie să faceţi?
Să staţi în picioare
Să staţi asezaţi prea mult timp într-un loc
Să vă mişcaţi – plimbări

2. În cazul în care sunteţi ţintuiţi la pat pentru un motiv oarecare, mutaţi des picioarele: cel mai bun exerciţiu este de a “pedala” de 20 de ori cu picioarele în aer, ca şi cum aţi fi cu bicicleta… astfel, se pune în acţiune “pompa muşchiulară” , o altă pompă foarte important a organismului nostru.  Atunci când staţi în picioare, venele tind să se umple de staza sângelui: fiecare mişcare a picioarelor, de la o simplă ridicare, plimbare sau urcatul unei scări, pune în acţiune muşchii (mai ales ai pulpelor) care “storc” venele, împingând sângele până la coapse şi dincolo de ele. În mod normal, mişcarea sângelui prin artere vine din venele  superficiale către venele  profunde, pentru a ajunge la inimă.  Ce să facem pentru picioarele obosite?
Puneţi picioarele pe un perete
Mergeţi pe jos
Ţineţi picioarele  în apă sărată

3. Evitaţi expunerea directă şi prelungită a picioarelor la surse de căldură (sobe, calorifere, etc.). Renunţaţi la băi cu apă prea caldă. Căldura excesivă tinde a dilata peretele venelor şi acest lucru trebuie evitat în special când sunt prezente deja venele varicoase. Baia perfectă trebuie să fie făcută la o temperatură de 34, 36°C, după ce am  pus în prealabil în cadă o jumătate de kilogram de sare de masă sau 100 gr. Piatră de alaun. Este foarte util mai ales după o zi obositoare, să faci un duş răcoros picioarelor seara, înainte de culcare. Sursele de căldură: ce să facem?
Băile fierbinţi
Duşurile cu apă călduţă

4. În timpul menajului în casă, sau atunci când vă deplasaţi, fiţi atenţi să nu vă ciocniţi picioarele de obiecte contondente (mai ales când suferiţi de varice). Evitaţi lovirea picioarelor, este un lucru foarte important mai ales cândaveţi varice, care, ca urmare a impactului, se pot rupe cauzând hemoragii. O venă devine varicoasă atunci cănd sistemul său de supape este insuficient: adică, dacă supapele cedează, sânge în loc de a fi împins în sus, stagnează şi arereflux în jos. Venele se dilată şi devin sinuoase, vizibile cu ochiul liber. Accidentele: ce să facem?
Ridicaţi membrul şi tamponaţi-l cu un tampon de bumbac
Puneţi bandaje hemostatice pe picior

5. Reducerea sau mai bine, eliminarea fumatului care este unul dintre cele mari duşmani ai arterelor şi ale venelor. Două mecanisme care facilitează  întoarcerea venoasă la inima sunt pompa cardiacă şi dilatarea pieptului, care acţionează ca o veritabilă pompa de aspiraţie a circulaţiei venoase. Fumul de ţigară, deteriorând inima şi a plămânii, blochează aceste mecanisme şi deteriorează  peretele arterelor şi al venelor. Fumatul?
Continuarea fumatului
Reducerea fumatului
Eliminarea fumatului

6. Păstraţi întotdeauna greutatea sub control: fiind supraponderali provocăm daune picioarelor… Fiind supraponderali, în plus faţă de punctul de vedere general, este, de asemenea, dăunător picioarelor din mai multe motive: face mai puţin eficientă  întoarcerea  venoasă cu un deficit al sus menţionatei pompe respiratorii de aspiraţie… favorizează prăbuşirea în timp a piciorului, anulând astfel beneficiile pompei plantare… face mai dificil mersul şi orice exerciţiu muşchiular, favorizând viaţa sedentară. Supraponderali: ce să facem?
Reduceţi rapid greutatea
Diete prescrise
Consultaţi medicul pentru o dietă

7. Faceţi mult uz de fructe şi legume “colorate”. Mai ales dacă aveţi varice, reduceţi sau evitaţi alimentele condimentate, alcoolul şi cafeaua.  O dietă bogată în: o dieta bogată în legume cu un conţinut mare de fibre, ajută să vă menţineţi fluxul  intestinal şi prevene constipaţia şi consecinţele ei negative… având aceeaşi acţiune şi asupra circulaţiei venoase. Foarte important, pentru pereţii vaselor este, de asemenea, aportul de vitamine din fructe, mai ales citrice pentru că acestea conţin mai multe substanţe utile pentru tratarea flebopatiei. Reducerea alimentelor condimentate, alcool si cafea, tinde să elimine debutul vasodilataţiei, ale crampelor şi mâncărimea (mai ales când ai hemoroizi).
Alimente condimentate, alcool si cafea
Carne, peşte, lapte, brânză, ouă –  Sulf
Lapte, fructe, cereale, roşii, cartofi – Potasiu
Citrice, roşii – Vitamina C

8. Ţineţi-vă reglat fluxul din intestin: constipaţia poate provoca daune circulaţiei venoase şi implicit  pericol pentru picioarele tale. Constipaţia sau o dereglare a intestinului, implică un efort major în timpul defecării. Acest lucru duce la un obstacol pentru întoarcerea sângelui la inimă, care se transmite negativ în toată circulaţia venoasă la nivelul membrelor inferioare. Constipaţie: ce să facem?
Auto-medicaţie cu laxative
Dieta regulată
Dieta bogată în fibre

9. Dormiţi mereu cu membrele inferioare la un nivel mai înalt decât inima: este suficient să pui doar o perna sub saltea, la picioarele tale înălţându-le cu aproximativ 15-20 cm. Poziţionaţi picioarele la un nivel mai înalt decât inima, ceea ce înseamnă a anula efectele gravitaţiei şi de a favoriza întoarcerea venoasă. Aceasta constituie un mare beneficiu nu doar pentru cei care suferă de vene varicoase, dar, de asemenea şi pentru cei care suferă de insuficienţă venoasă cronică în diversele sale forme. Cum să ne odihnim picioarele?
Dormind în poziţia semi aşezat
Dormitul pe burtă
Dormind cu picioare ridicate

10. Evitaţi îmbrăcămintea prea strâmtă, care vă strânge excesiv picioarele sau coapsele (blugi prea strâmţi, jartiere,benzi adezive la ciorapi, elastice, etc.). Îmbrăcămintea prea strâmtă poate împiedica o întoarcere venoasă normală a sângelui către inimă. Pentru picioare este inadecvat a purta elastice, ciorapi cu benzi adezive şi, mai presus de toate prea-strâmţii blugi pe coapse şi picioare…dar, de asemenea, cizmele prea strâmte la nivelul gambei, în afară de faptul că pot constitui un obstacol mecanic pentru circulatie, împiedică activarea pompei musculare. Ce haine să purtăm, mai ales la domiciliu?
Body prea strâmte şi jartiere
Haine strânse pe corp, mulate
Haine comode

aici partea a 2-a

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.