Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Lifestyle, Sănătate — April 6, 2017 at 08:57

Viața cu diabet: Atunci când mănânci în oraș

by
Regimul alimentar in diabet este diferit in functie de fiecare individ si de obiectivele pe care trebuie sa le atinga.

Unele persoane trebuie sa consume mai putine calorii, in timp ce altele trebuie sa limiteze cantitatea de alimente bogate in grasimi saturate si sare iar altele trebuie sa consume mai multe fibre. Medicul diabetolog este cel care te va ajuta sa gasesti regimul alimentar care ti se potriveste perfect.

Insa nu este totdeauna usor sa respecti ca la carte dieta, mai ales in momentele cand iesi in oras cu prietenii sau nu ai timp suficient sa gatesti acasa. Pentru astfel de situatii ti-am pregatit in cele ce urmeaza cateva recomandari alimentare pentru iesirile in oras. 

Daca te-ai decis asupra preparatului pe care vrei sa il comanzi:

– Intreaba personalul restaurantului care este gramajul si ce contine preparatul daca nu esti sigur in privinta ingredientelor;

– Nu consuma portii mai mari decat in mod obisnuit;

– Solicita bucatarului sa nu foloseasca ulei, unt sau sare in exces;

– Comanda cartofi natur, fara maioneza sau alte sosuri;

– Comanda dressingul separat, astfel incat sa consumi cat mai putin;

– Solicita ca alimentele sa nu fie prajite in ulei, ci facute la gratar, pentru a reduce cantitatea de carbohidrati, grasimi si calorii;

– Renunta la paine daca nu este permisa in regimul alimentar;

– Salatele de fructe si cele de legume pot inlocui cu succes un desert sau un aperitiv bogat in calorii;

– In locul cartofilor prajiti, comanda legume;

– Evita consumul de bauturi alcoolice bogate in calorii, cum ar fi margarita, lichior sau mixuri de bauturi racoritoare cu gin tonic sau tarie.

Provocarea numita „ fast-food”

Chiar daca iti vine greu sa crezi, fast-food-ul poate insemna si mancare sanatoasa, daca stii exact ce trebuie sa eviti. Tine cont de urmatoarele reguli data viitoare cand mergi la fast-food:

• un meniu fast-food poate avea usor 1.000 de calorii, si de regula contine multe grasimi si carbohidrati, ceea ce duce la o crestere brusca a glicemiei;

• consuma in restul zilei alimente sanatoase, legume si fructe proaspete, cereale integrale;

• carnea de pui/peste este sanatoasa doar daca este fiarta, facuta la abur, grill sau la cuptor; asadar evita carnea prajita in cantitati mari de ulei incins;

• evita meniurile de tipul family pack, super-sized, XXL, deluxe; acestea inseamna portii mai mari de mancare, deci mai multe calorii, grasimi, colesterol si sare;

• consuma cel mult 2 felii de pizza cu blat subtire si evita toppingurile cu multa branza si mezeluri;

• fast-food-ul se refera si la deserturi, cum ar fi clatitele cu crema de ciocolata, inghetata, sorbet, serbet sau prajituri cu creme bogate in calorii si zahar care provoaca o crestere brusca a glicemiei; in locul acestora, consuma un iaurt slab cu cateva bucati de fructe proaspete.

Asadar, si masa servita in oras poate fi sanatoasa, atata vreme cat iei deciziile corecte.

Surse: diabetes.org, diabetes.co.uk

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.